vytisknout velikost písma Ferrari FXX-K Evo je poriadne "vytunené" LaFerrari s masívnym prítlakom

Ferrari FXX-K sa dočkalo zásadnej modernizácie. Model Evo má o 23% vyšší prítlak. K voľnému predaju toto auto nie je, musíte dostať pozvánku. Kompletná produkcia je už podľa všetkého rezervovaná.
Ferrari FXX-K Evo je poriadne "vytunené" LaFerrari s masívnym prítlakom

Program XX automobilky Ferrari bol založený v roku 2005 s cieľom poskytnúť neprofesionálnej verejnosti prístup k úplne novým technológiám a koncepciám. Automobilka ale týmto programom nesledovala len zisk z prenájmu áut na okruhu. Popri tom, že sa veľmi majetní klienti prejdú upravenými vrcholnými produktmi značky, zbiera Ferrari aj potrebné dáta pre vývoj.

Oficiálne ceny za členstvo v programe sa nikde nezverejňujú, pretože svojich klientov si automobilka starostlivo vyberá a následné prevody súm za prenájom vrcholného vývojového špeciálu Ferrari sú len taká nevyhnutná formalita. Keď prišlo posledné Ferrari FXX-K, špekulovalo sa o cene cez dva milióny eur. A to ani auto nie je vaše.

Teraz Ferrari vrcholný model FXX-K modernizovalo a premenovalo ho na FXX-K Evo. Jeho testovanie sme už mohli vidieť (a počuť) v Monze. Kým motor zostáva pôvodný a atmosférická dvanásťvalcová jednotka so systémom KERS pochádza bez väčších úprav z cestného Ferrari LaFerrari, výrazne sa zapracovalo na karosérii a aerodynamike. Oproti pôvodnému FXX-K sa zlepšil prítlak o 23% a oproti sériovému LaFerrari dokonca o 75%.

Ferrari FXX-K Evo má nový difúzor, novo navrhnutú podlahu a nové krídlo aj predné aerodynamické prvky. Výsledkom je skutočnosť, že už pri 200 km/h generuje nový model prítlak 640 kg. To je veľmi blízko hodnotám, ktoré dosahujú špeciály kategórie GT3. Pri najvyššej rýchlosti vzrastie hodnota prítlaku na 830 kg. Hore nohami ako monopost F1 síce toto necelú tonu ťažké auto jazdiť nemôže, ale príliš veľa k tomu už nechýba.

Spolu s masívnym nárastom prítlaku muselo byť prepracované riadenie a podvozok, aby sa vôbec auto dalo ovládať. Drobnosťou je preprogramovanie systému KERS a jeho prehľadnejšie ovládanie a tiež nová spätná kamera s čitateľnejším 6,5" displejom, ktorý nahrádza vnútorné spätné zrkadlo. Auto Ferrari FXX-K Evo bude aktívne v sezóne 2018 a 2019 programu XX a všetky vozidlá už sú rozobrané. Ak vám teda neprišla pozvánka, ktorá sa neodmieta, asi sa nikdy neodveziete.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY