vytisknout velikost písma Ferrari FXX-K Evo je poriadne "vytunené" LaFerrari s masívnym prítlakom

Ferrari FXX-K sa dočkalo zásadnej modernizácie. Model Evo má o 23% vyšší prítlak. K voľnému predaju toto auto nie je, musíte dostať pozvánku. Kompletná produkcia je už podľa všetkého rezervovaná.
Ferrari FXX-K Evo je poriadne "vytunené" LaFerrari s masívnym prítlakom

Program XX automobilky Ferrari bol založený v roku 2005 s cieľom poskytnúť neprofesionálnej verejnosti prístup k úplne novým technológiám a koncepciám. Automobilka ale týmto programom nesledovala len zisk z prenájmu áut na okruhu. Popri tom, že sa veľmi majetní klienti prejdú upravenými vrcholnými produktmi značky, zbiera Ferrari aj potrebné dáta pre vývoj.

Oficiálne ceny za členstvo v programe sa nikde nezverejňujú, pretože svojich klientov si automobilka starostlivo vyberá a následné prevody súm za prenájom vrcholného vývojového špeciálu Ferrari sú len taká nevyhnutná formalita. Keď prišlo posledné Ferrari FXX-K, špekulovalo sa o cene cez dva milióny eur. A to ani auto nie je vaše.

Teraz Ferrari vrcholný model FXX-K modernizovalo a premenovalo ho na FXX-K Evo. Jeho testovanie sme už mohli vidieť (a počuť) v Monze. Kým motor zostáva pôvodný a atmosférická dvanásťvalcová jednotka so systémom KERS pochádza bez väčších úprav z cestného Ferrari LaFerrari, výrazne sa zapracovalo na karosérii a aerodynamike. Oproti pôvodnému FXX-K sa zlepšil prítlak o 23% a oproti sériovému LaFerrari dokonca o 75%.

Ferrari FXX-K Evo má nový difúzor, novo navrhnutú podlahu a nové krídlo aj predné aerodynamické prvky. Výsledkom je skutočnosť, že už pri 200 km/h generuje nový model prítlak 640 kg. To je veľmi blízko hodnotám, ktoré dosahujú špeciály kategórie GT3. Pri najvyššej rýchlosti vzrastie hodnota prítlaku na 830 kg. Hore nohami ako monopost F1 síce toto necelú tonu ťažké auto jazdiť nemôže, ale príliš veľa k tomu už nechýba.

Spolu s masívnym nárastom prítlaku muselo byť prepracované riadenie a podvozok, aby sa vôbec auto dalo ovládať. Drobnosťou je preprogramovanie systému KERS a jeho prehľadnejšie ovládanie a tiež nová spätná kamera s čitateľnejším 6,5" displejom, ktorý nahrádza vnútorné spätné zrkadlo. Auto Ferrari FXX-K Evo bude aktívne v sezóne 2018 a 2019 programu XX a všetky vozidlá už sú rozobrané. Ak vám teda neprišla pozvánka, ktorá sa neodmieta, asi sa nikdy neodveziete.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY