vytisknout velikost písma Ferrari FF je po facelifte rýchlejšie a má riaditeľnú zadnú nápravu

Najprv sa zdalo, že Ferrari FF dostane v rámci modernizácie upravená svetlá a trochu výkonu naviac. Lenže realita je celkom iná. Na FF sa zmenilo úplne všetko, a to vrátane mena.
Ferrari FF je po facelifte rýchlejšie a má riaditeľnú zadnú nápravu

Modernizácia pre Ferrari FF priniesla niekoľko dôležitých noviniek. Dizajnéri pomerne výrazne prepracovali vzhľad, pozmenili aerodynamiku, vylepšený bol aj interiér, naozaj došlo aj na zvyšovanie výkonu, automobil má tiež riaditeľnú zadnú nápravu a hlavne sa menilo meno. FF sa teraz volá GTC4Lusso.

Novinku rozoznáte od FF celkom jednoducho podľa upravenej kapoty, prepracovaného nárazníka s väčšou mriežkou chladiča, nové sú aj bočné panely, zadné svetlá alebo veľký difúzor. Nejde ale len o kozmetické úpravy, všetko súvisí s aerodynamikou, ktorá má teraz byť o mnoho lepšia ako predtým. V interiéri očakávajte obvyklé zmeny a predovšetkým nový multimediálny systém.

Zaujímavé veci sa ale odohrali pod kapotou. Dvanásťvalec s objemom 6,3 litra posilnil z pôvodných 485 kW (660 k) na 507 kW (690 k) a krútiaci moment narástol na 697 Nm (predtým motor produkoval 683 Nm). Pohon všetkých kolies založený na dvoch výstupoch od kľukového hriadeľa zostal zachovaný. Z nuly na 100 km/h sa rozbehne GTC4Lusso za 3,4 s a najviac zvládne 335 km/h.

Zásadná zmena sa ale týka zadnej nápravy. Rovnako ako Porsche 911 Turbo má po novom aj Ferrari FF systém, ktorý umožňuje natáčanie zadných kolies. Očakávať preto môžeme neskutočné jazdné vlastnosti.
Už sa tešíme na chvíľu, keď si túto novinku v Ženeve osobne prezrieme.

gtc_1.jpggtc_2.jpggtc_5.jpggtc_7.jpggtc_8.jpggtc_6.jpggtc_3.jpggtc_4.jpggtc_9.jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY