vytisknout velikost písma Ferrari FF je po facelifte rýchlejšie a má riaditeľnú zadnú nápravu

Najprv sa zdalo, že Ferrari FF dostane v rámci modernizácie upravená svetlá a trochu výkonu naviac. Lenže realita je celkom iná. Na FF sa zmenilo úplne všetko, a to vrátane mena.
Ferrari FF je po facelifte rýchlejšie a má riaditeľnú zadnú nápravu

Modernizácia pre Ferrari FF priniesla niekoľko dôležitých noviniek. Dizajnéri pomerne výrazne prepracovali vzhľad, pozmenili aerodynamiku, vylepšený bol aj interiér, naozaj došlo aj na zvyšovanie výkonu, automobil má tiež riaditeľnú zadnú nápravu a hlavne sa menilo meno. FF sa teraz volá GTC4Lusso.

Novinku rozoznáte od FF celkom jednoducho podľa upravenej kapoty, prepracovaného nárazníka s väčšou mriežkou chladiča, nové sú aj bočné panely, zadné svetlá alebo veľký difúzor. Nejde ale len o kozmetické úpravy, všetko súvisí s aerodynamikou, ktorá má teraz byť o mnoho lepšia ako predtým. V interiéri očakávajte obvyklé zmeny a predovšetkým nový multimediálny systém.

Zaujímavé veci sa ale odohrali pod kapotou. Dvanásťvalec s objemom 6,3 litra posilnil z pôvodných 485 kW (660 k) na 507 kW (690 k) a krútiaci moment narástol na 697 Nm (predtým motor produkoval 683 Nm). Pohon všetkých kolies založený na dvoch výstupoch od kľukového hriadeľa zostal zachovaný. Z nuly na 100 km/h sa rozbehne GTC4Lusso za 3,4 s a najviac zvládne 335 km/h.

Zásadná zmena sa ale týka zadnej nápravy. Rovnako ako Porsche 911 Turbo má po novom aj Ferrari FF systém, ktorý umožňuje natáčanie zadných kolies. Očakávať preto môžeme neskutočné jazdné vlastnosti.
Už sa tešíme na chvíľu, keď si túto novinku v Ženeve osobne prezrieme.

gtc_1.jpggtc_2.jpggtc_5.jpggtc_7.jpggtc_8.jpggtc_6.jpggtc_3.jpggtc_4.jpggtc_9.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY