vytisknout velikost písma Ferrari FF je po facelifte rýchlejšie a má riaditeľnú zadnú nápravu

Najprv sa zdalo, že Ferrari FF dostane v rámci modernizácie upravená svetlá a trochu výkonu naviac. Lenže realita je celkom iná. Na FF sa zmenilo úplne všetko, a to vrátane mena.
Ferrari FF je po facelifte rýchlejšie a má riaditeľnú zadnú nápravu

Modernizácia pre Ferrari FF priniesla niekoľko dôležitých noviniek. Dizajnéri pomerne výrazne prepracovali vzhľad, pozmenili aerodynamiku, vylepšený bol aj interiér, naozaj došlo aj na zvyšovanie výkonu, automobil má tiež riaditeľnú zadnú nápravu a hlavne sa menilo meno. FF sa teraz volá GTC4Lusso.

Novinku rozoznáte od FF celkom jednoducho podľa upravenej kapoty, prepracovaného nárazníka s väčšou mriežkou chladiča, nové sú aj bočné panely, zadné svetlá alebo veľký difúzor. Nejde ale len o kozmetické úpravy, všetko súvisí s aerodynamikou, ktorá má teraz byť o mnoho lepšia ako predtým. V interiéri očakávajte obvyklé zmeny a predovšetkým nový multimediálny systém.

Zaujímavé veci sa ale odohrali pod kapotou. Dvanásťvalec s objemom 6,3 litra posilnil z pôvodných 485 kW (660 k) na 507 kW (690 k) a krútiaci moment narástol na 697 Nm (predtým motor produkoval 683 Nm). Pohon všetkých kolies založený na dvoch výstupoch od kľukového hriadeľa zostal zachovaný. Z nuly na 100 km/h sa rozbehne GTC4Lusso za 3,4 s a najviac zvládne 335 km/h.

Zásadná zmena sa ale týka zadnej nápravy. Rovnako ako Porsche 911 Turbo má po novom aj Ferrari FF systém, ktorý umožňuje natáčanie zadných kolies. Očakávať preto môžeme neskutočné jazdné vlastnosti.
Už sa tešíme na chvíľu, keď si túto novinku v Ženeve osobne prezrieme.

gtc_1.jpggtc_2.jpggtc_5.jpggtc_7.jpggtc_8.jpggtc_6.jpggtc_3.jpggtc_4.jpggtc_9.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY