vytisknout velikost písma Ferrari FF je po facelifte rýchlejšie a má riaditeľnú zadnú nápravu

Najprv sa zdalo, že Ferrari FF dostane v rámci modernizácie upravená svetlá a trochu výkonu naviac. Lenže realita je celkom iná. Na FF sa zmenilo úplne všetko, a to vrátane mena.
Ferrari FF je po facelifte rýchlejšie a má riaditeľnú zadnú nápravu

Modernizácia pre Ferrari FF priniesla niekoľko dôležitých noviniek. Dizajnéri pomerne výrazne prepracovali vzhľad, pozmenili aerodynamiku, vylepšený bol aj interiér, naozaj došlo aj na zvyšovanie výkonu, automobil má tiež riaditeľnú zadnú nápravu a hlavne sa menilo meno. FF sa teraz volá GTC4Lusso.

Novinku rozoznáte od FF celkom jednoducho podľa upravenej kapoty, prepracovaného nárazníka s väčšou mriežkou chladiča, nové sú aj bočné panely, zadné svetlá alebo veľký difúzor. Nejde ale len o kozmetické úpravy, všetko súvisí s aerodynamikou, ktorá má teraz byť o mnoho lepšia ako predtým. V interiéri očakávajte obvyklé zmeny a predovšetkým nový multimediálny systém.

Zaujímavé veci sa ale odohrali pod kapotou. Dvanásťvalec s objemom 6,3 litra posilnil z pôvodných 485 kW (660 k) na 507 kW (690 k) a krútiaci moment narástol na 697 Nm (predtým motor produkoval 683 Nm). Pohon všetkých kolies založený na dvoch výstupoch od kľukového hriadeľa zostal zachovaný. Z nuly na 100 km/h sa rozbehne GTC4Lusso za 3,4 s a najviac zvládne 335 km/h.

Zásadná zmena sa ale týka zadnej nápravy. Rovnako ako Porsche 911 Turbo má po novom aj Ferrari FF systém, ktorý umožňuje natáčanie zadných kolies. Očakávať preto môžeme neskutočné jazdné vlastnosti.
Už sa tešíme na chvíľu, keď si túto novinku v Ženeve osobne prezrieme.

gtc_1.jpggtc_2.jpggtc_5.jpggtc_7.jpggtc_8.jpggtc_6.jpggtc_3.jpggtc_4.jpggtc_9.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY