vytisknout velikost písma Ferrari FF je po facelifte rýchlejšie a má riaditeľnú zadnú nápravu

Najprv sa zdalo, že Ferrari FF dostane v rámci modernizácie upravená svetlá a trochu výkonu naviac. Lenže realita je celkom iná. Na FF sa zmenilo úplne všetko, a to vrátane mena.
Ferrari FF je po facelifte rýchlejšie a má riaditeľnú zadnú nápravu

Modernizácia pre Ferrari FF priniesla niekoľko dôležitých noviniek. Dizajnéri pomerne výrazne prepracovali vzhľad, pozmenili aerodynamiku, vylepšený bol aj interiér, naozaj došlo aj na zvyšovanie výkonu, automobil má tiež riaditeľnú zadnú nápravu a hlavne sa menilo meno. FF sa teraz volá GTC4Lusso.

Novinku rozoznáte od FF celkom jednoducho podľa upravenej kapoty, prepracovaného nárazníka s väčšou mriežkou chladiča, nové sú aj bočné panely, zadné svetlá alebo veľký difúzor. Nejde ale len o kozmetické úpravy, všetko súvisí s aerodynamikou, ktorá má teraz byť o mnoho lepšia ako predtým. V interiéri očakávajte obvyklé zmeny a predovšetkým nový multimediálny systém.

Zaujímavé veci sa ale odohrali pod kapotou. Dvanásťvalec s objemom 6,3 litra posilnil z pôvodných 485 kW (660 k) na 507 kW (690 k) a krútiaci moment narástol na 697 Nm (predtým motor produkoval 683 Nm). Pohon všetkých kolies založený na dvoch výstupoch od kľukového hriadeľa zostal zachovaný. Z nuly na 100 km/h sa rozbehne GTC4Lusso za 3,4 s a najviac zvládne 335 km/h.

Zásadná zmena sa ale týka zadnej nápravy. Rovnako ako Porsche 911 Turbo má po novom aj Ferrari FF systém, ktorý umožňuje natáčanie zadných kolies. Očakávať preto môžeme neskutočné jazdné vlastnosti.
Už sa tešíme na chvíľu, keď si túto novinku v Ženeve osobne prezrieme.

gtc_1.jpggtc_2.jpggtc_5.jpggtc_7.jpggtc_8.jpggtc_6.jpggtc_3.jpggtc_4.jpggtc_9.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY