vytisknout velikost písma Ferrari F12tdf je spomienkou na cestné preteky 50. a 60. rokov

Po aplikácii obrovského množstva karbónu sa podarilo hmotnosť vozidla znížiť o 110 kg. O presnej hodnote maximálnej rýchlosti sa Ferrari opäť nezmieňuje, ale tvrdí, že je vyššia ako 340 km/h.
Ferrari F12tdf je spomienkou na cestné preteky 50. a 60. rokov

Ferrari F12 Berlinetta nie je práve model, ktorý by potreboval ešte vylepšovať. Napriek tomu sa už nejakú dobu hovorí o tom, že bude nejaká špeciálna verzia GTO alebo Speciale. A teraz ju tu máme. Volá sa Ferrari F12tdf, čo znamená Tour de France, ale nejedná sa o edíciu oslavujúcu cyklistické preteky.

ferrari (1).jpgferrari (4).jpgferrari (6).jpgFerrari F12tdf vyzerá veľmi vyzývavo. Motor posilnil o 40 koní a diétou prešiel aj interiér. Celkom sa podarilo usporiť 110 kg hmotnosti. Nové Ferrari má aj o 87% vyšší prítlak

Ešte že tak ... V skutočnosti sa jedná o model, ktorý vzdáva hold slávnym cestným pretekom automobilov z 50. a 60. rokov 20. storočia. Tým dominovali práve autá Ferrari, napríklad typ 250 GT Berlinetta z roku 1956, ktorý vyhral štyrikrát po sebe.

Novinka prešla dôkladnou diétou. Po aplikácii obrovského množstva karbónu sa podarilo hmotnosť vozidla znížiť o 110 kg. Atmosférický dvanásťvalec 6,3 l navyše posilnil o 40 koní na 780 koní (574 kW) v 8500 ot./min., Krútiaci moment sa zdvihol z 690 na 705 Nm v 6750 ot./min. Motor sa vie roztočiť až do 8900 ot./min.

ferrari (2).jpgferrari (3).jpgferrari (7).jpgMasívny body kit stojí za prítlakom až 230 kg v rýchlosti 200 km/h. Okruh Fiorano zájde nový model za jednu minútu a 21 sekúnd. Na 100 km/h zrýchli za 2,9 sekundy

Sedemstupňová dvojspojková prevodovka má o 6% kratšie prevody, čo v kombinácii s nižšou hmotnosťou a vyšším výkonom prináša podľa Ferrari výrazné zlepšenie akcelerácie. Hore radí prevodovka o 30% rýchlejšie, podraďuje dokonca o 40% rýchlejšie.

Akcelerácia z 0 na 100 km/h sa odohrá za 2,9 sekundy a ak podržíte pedál na podlahe ešte ďalších päť sekúnd, pôjde toto Ferrari F12tdf už 200 km/h. O presnej hodnote maximálnej rýchlosti sa Ferrari opäť nezmieňuje, ale tvrdí, že je vyššia ako 340 km/h.

Vďaka prepracovanej aerodynamike má auto o 87% vyšší prítlak. V 200 km/h je vraj tlačené k ceste silou 230 kg, čo je o 107 kg viac ako pri štandardnej F12. Aj vďaka tomu zájde okruh vo Fiorane za 1 minútu a 21 sekúnd. Cena ešte nie je známa. Automobilka vyrobí len 799 kusov.

ferrari (5).jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY