vytisknout velikost písma Ferrari F12tdf je spomienkou na cestné preteky 50. a 60. rokov

Po aplikácii obrovského množstva karbónu sa podarilo hmotnosť vozidla znížiť o 110 kg. O presnej hodnote maximálnej rýchlosti sa Ferrari opäť nezmieňuje, ale tvrdí, že je vyššia ako 340 km/h.
Ferrari F12tdf je spomienkou na cestné preteky 50. a 60. rokov

Ferrari F12 Berlinetta nie je práve model, ktorý by potreboval ešte vylepšovať. Napriek tomu sa už nejakú dobu hovorí o tom, že bude nejaká špeciálna verzia GTO alebo Speciale. A teraz ju tu máme. Volá sa Ferrari F12tdf, čo znamená Tour de France, ale nejedná sa o edíciu oslavujúcu cyklistické preteky.

ferrari (1).jpgferrari (4).jpgferrari (6).jpgFerrari F12tdf vyzerá veľmi vyzývavo. Motor posilnil o 40 koní a diétou prešiel aj interiér. Celkom sa podarilo usporiť 110 kg hmotnosti. Nové Ferrari má aj o 87% vyšší prítlak

Ešte že tak ... V skutočnosti sa jedná o model, ktorý vzdáva hold slávnym cestným pretekom automobilov z 50. a 60. rokov 20. storočia. Tým dominovali práve autá Ferrari, napríklad typ 250 GT Berlinetta z roku 1956, ktorý vyhral štyrikrát po sebe.

Novinka prešla dôkladnou diétou. Po aplikácii obrovského množstva karbónu sa podarilo hmotnosť vozidla znížiť o 110 kg. Atmosférický dvanásťvalec 6,3 l navyše posilnil o 40 koní na 780 koní (574 kW) v 8500 ot./min., Krútiaci moment sa zdvihol z 690 na 705 Nm v 6750 ot./min. Motor sa vie roztočiť až do 8900 ot./min.

ferrari (2).jpgferrari (3).jpgferrari (7).jpgMasívny body kit stojí za prítlakom až 230 kg v rýchlosti 200 km/h. Okruh Fiorano zájde nový model za jednu minútu a 21 sekúnd. Na 100 km/h zrýchli za 2,9 sekundy

Sedemstupňová dvojspojková prevodovka má o 6% kratšie prevody, čo v kombinácii s nižšou hmotnosťou a vyšším výkonom prináša podľa Ferrari výrazné zlepšenie akcelerácie. Hore radí prevodovka o 30% rýchlejšie, podraďuje dokonca o 40% rýchlejšie.

Akcelerácia z 0 na 100 km/h sa odohrá za 2,9 sekundy a ak podržíte pedál na podlahe ešte ďalších päť sekúnd, pôjde toto Ferrari F12tdf už 200 km/h. O presnej hodnote maximálnej rýchlosti sa Ferrari opäť nezmieňuje, ale tvrdí, že je vyššia ako 340 km/h.

Vďaka prepracovanej aerodynamike má auto o 87% vyšší prítlak. V 200 km/h je vraj tlačené k ceste silou 230 kg, čo je o 107 kg viac ako pri štandardnej F12. Aj vďaka tomu zájde okruh vo Fiorane za 1 minútu a 21 sekúnd. Cena ešte nie je známa. Automobilka vyrobí len 799 kusov.

ferrari (5).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY