vytisknout velikost písma Ferrari F12 TRS za 4 milióny dolárov existuje v jedinom exemplári

Unikátnych dvanásťvalcových Ferrari nie je nikdy dosť. Škoda, že k práve predstavenému exkluzívnemu modelu automobilka nepridala viac fotiek.
Ferrari F12 TRS za 4 milióny dolárov existuje v jedinom exemplári

Veľmi špeciálne Ferrari F12 TRS je zákazková práca, ktorou sa môže kochať iba jeden jediný majiteľ. Oficiálne sa o cene nehovorí, ale vraj za tento výnimočný dvanásťvalec zaplatil vyše štyri milióny dolárov. A to je samozrejme v poriadku.

Trochu nás mrzí, že Ferrari k tlačovej správe nepriložil viac fotografií. Vlastne máme k dispozícii len túto jedinú, navyše ešte trochu rozmazanú. No, naša chyba. Mali sme si urobiť výlet na prehliadku Ferraro Cavalcade na Sicílii a nafotiť si tam obrázky sami. Musíme byť teda vďačný aj za amatérske video a fotky priamo z akcie.

Ferrari F12 TRS vychádza technicky z modelu F12berlinetta a za vzor si berie predovšetkým legendárne Ferrari 250 Testa Rossa z roku 1957. Dvanásťvalec 6,3 l posiela na zadné kolesá výkon 544 kW (740 koní) a krútiaci moment 690 Nm.

Takéto hodnoty stačia na zrýchlenie na stovku za 3,1 sekundy, dvestovkou auto ide už za 8,5 sekundy. Maximálna rýchlosť bude ležať niekde pri 330 km/h, ale Ferrari oficiálne číslo neuvádza. Ak chcete rozumne uložiť svoje milióny, zavolajte do Ferrari. Určite vám pomôžu vybrať podobne dynamický investičný fond.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY