vytisknout velikost písma Ferrari California T: rozsiahly facelift priniesol turbíny a 70 koní navyše

Značka Ferrari predstavuje výrazne modernizované prevedenie svojej základnej modelovej rady California.
Ferrari California T: rozsiahly facelift priniesol turbíny a 70 koní navyše

S trojzubcom pod kapotou

Včera sme vás informovali v článku o stavbe 149mm Project o tom, že dnes bude predstavené nové Ferrari vychádzajúce z modelového radu California (149), a zhrnuli sme v ňom pre vás všetky doteraz známe informácie. A tak sa práve stalo, takže už vieme, že hoci u Ferrari ututlávali podrobnosti až do poslednej chvíle, v našich predpokladoch sme sa nemýlili. Novinka nesie označenie Ferrari California T a ide o výraznú modernizáciu doterajšej rady California vyrábanej od roku 2008.

Ferrari California T 01.jpgFerrari California T 07.jpgFerrari California T 06.jpg
Ferrari California T nezaprie na prvý pohľad inšpiráciu drahšími modelmi F12berlinetta a FF

Zrejme najvýznamnejšou novinkou Californie T, roadsteru s pevnou skladacou strechou, je použitie nového motora. Doteraz malo Ferrari California atmosféricky plnený osemvalec s objemom 4,3 l, výkonom 490 koní (360 kW) a krútiacim momentom 505 Nm, ale teraz došlo k výraznému posilneniu. Pod dlhou prednou kapotou sa objavil moderný osemvalec odvodený z agregátu 3,8 l známeho z vozov Maserati Ghibli a Maserati Quattroporte.

Pre použitie v Californii T bola ale táto jednotka upravená (napríklad objem motora narástol z 3 799 na 3 855 ccm), čo sa okrem iného prejavilo vo zvýšení výkonu o 30 koní a krútiaceho momentu o 45 Nm. Dosahuje výkon 560 koní (412 kW) pri 7 500 ot./min., teda o 1 000 ot./min. viac než u Maserati, krútiaci moment potom vrcholí hodnotou 755 Nm a prenáša sa samozrejme na kolesá zadnej nápravy. Aj napriek použitiu preplňovania výrobca sľubuje zachovanie typického zvuku osemvalcov Ferrari a absenciu turboefektu.

Rýchlejší, ovládateľnejší, hospodárnejší

Ferrari California T zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,6 s a dosiahne rýchlosť 316 km/h, čo je o 0,2 s menej, resp. o 4 km/h viac ako v doterajšej Californii, priemerná spotreba pritom klesla približne o 15% na 10,5 l/100 km (pri použití príplatkovej sústavy HELE zahŕňajúcej predovšetkým štart/stop systém). Podvozok sa dočkal nového nastavenia kľúčových komponentov a nových pružín, čo má viesť najmä k zrýchleniu reakcií vozidla na pohyby volantom.

Ferrari California T 12.jpgFerrari California T 04.jpgFerrari California T 05.jpg
Pohonná jednotka bola vyšlachtená z agregátu Maserati

Nová California T ďalej disponuje najnovším, až o polovicu rýchlejšie reagujúcim adaptívnym tlmením Magnaride a novo nastavenou kontrolou trakcie F1-Trac, priplácať možno za uhlíkovo-keramické kotúče ccm3. Na prvý pohľad si na vozidle všimneme nových štylistických prvkov inšpirovaných najmä modelmi Ferrari F12berlinetta a Ferrari FF. Vďaka tomu sa zmenila väčšina povrchových dielov karosérie od masky chladiča cez svetlomety až po difúzor v zadnom nárazníku.

Ferrari California T 11.jpgFerrari California T 08.jpgFerrari California T 09.jpg
Interiér vsádza hlavne na omladenie elektronickej výbavy

Palubná doska dostala čiastočne digitálny prístrojový štít a upravenú stredovú konzolu s novým dotykovým displejom s uhlopriečkou 6,5 palca. Výstavná premiéra modelu Ferrari California T je naplánovaná na nadchádzajúci autosalón v Ženeve, so začiatkom predaja sa počíta v druhej polovici tohto roka.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY