vytisknout velikost písma Ferrari California T bude vďaka paketu Handling Speciale ešte ostrejšie

Ferrari California T bude vďaka paketu Handling Speciale ešte ostrejšie

Preplňované Ferrari California T rozhodne nie je pomalé auto, ktoré by malo nedostatočné jazdné vlastnosti, ale ak napriek tomu túžite po nejakej športovejšej verzii, potom sa tešte na autosalón v Ženeve. Práve tam Ferrari ukáže Californii doplnenú o paket Handling Speciale. Ten, ako názov napovedá, má ešte ďalej vylepšiť športový stránku veci.

Na zvyšovanie výkonu ale rovno zabudnite, pri motore sa v podstate nezmenilo nič. V rámci nového balíka dostanete napríklad nový výfuk, ktorý pridá lepší zvuk. V režime Sport sa potom zmenilo nastavenie prevodovky, ktorá radí rýchlejšie bez ohľadu na to, či sa bavíme o automatickom, alebo o manuálnom režime. Zmien sa tiež dočkalo nastavenie stabilizácie F1-Trac, vďaka ktorému by malo byť najmä na výjazdoch zo zákruty toto Ferrari ešte rýchlejší.

Najviac sa ale paket Handling Speciale podpíše na podvozku. Vpredu nájdeme o šestnásť percent tuhšie pružiny, vzadu sú pružiny tuhšie dokonca o devätnásť percent. Magneticko-reologické tlmiče naviac zrýchlili svoju odozvu, takže celkovo bude California T pri jazde stabilnejšia.

Handling Speciale decentne upraví aj vzhľad. Prítomnosť tohto paketu spoznáte napríklad podľa masky chladiča vyhotovenej vo farbe Grigio Ferro Met, rovnaký odtieň potom dostal aj zadný difúzor. Koncovky výfuku sú matne čierne a keby ste si stále neboli istí, tak v interiéri nájdete plaketu, ktorá vám jasne povie, že konkrétny exemplár naozaj má paket Handling Speciale.

Oficiálne predstavenie vyladeného Ferrari California T prebehne na autosalóne v Ženeve.

califor_1.jpgcalifor_2.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY