vytisknout velikost písma Ferrari a Aston Martin dostanú od EÚ pokutu za vysoké priemerné emisie CO2

Ferrari a Aston Martin neplnia ciele stanovené Európskou úniou. Ferrari zaplatí pokutu 183 eur za každé auto, Aston Martin 25 eur. Cieľové priemerné emisie sa počítajú aj podľa hmotnosti. Všetky značky majú do roku 2021 znížiť priemerné emisie na 95 g/km CO2.
Ferrari a Aston Martin dostanú od EÚ pokutu za vysoké priemerné emisie CO2

Možno viete, že Európska únia nastavila automobilkám povinné priemerné limity emisií CO2, ktoré musia plniť. V roku 2015 bol taký priemer 130 g/km CO2 a postupne klesá až do roku 2021, kedy je limit priemerných emisií 95 g/km CO2. Európsky priemer za minulý rok bol 119,5 g/km CO2, teda s prehľadom pod stanovenými limitmi.

Avšak značky Ferrari a Aston Martin sa zrejme nevyhnú pokutám za prekračovanie priemerných emisií. Dohromady majú obe automobilky zaplatiť pokutu skoro 450 000 eur. Na Ferrari pripadá väčší diel pokuty. Predbežne to vychádza na 410 760 eur, Aston Martin má zaplatiť pokutu 36 370 eur.

Najnižšie priemerné emisie má v rámci EÚ značka Peugeot s priemerom 104 g/km CO2. Naopak najvyššie priemerné emisie medzi veľkými značkami vykazuje Jaguar a Land Rover s hodnotou 164 g/km CO2. Cieľové emisie sa ale prepočítavajú podľa hmotnosti, takže Jaguar a Land Rover pokute uniknú práve vďaka tomu, že vyrábajú autá s vysokou hmotnosťou (priemer 1998 kg je najviac v rámci EÚ). Cieľová pre nich bola hodnota 178 g/km CO2.

Keby vás zaujímalo, ako sa to celé prepočítava, môžete si preštudovať tento dokument EEA, v ktorom je všetko podrobne rozpísané. V prípade automobiliek Aston Martin a Ferrari možno počítať s tým, že zákazníci si ochotne priplatia za prekročenie priemerných emisií. V prípade 2250 registrácií Ferrari vychádza pokuta na 183 eur na jedno registrované auto, pri Astone Martin (1449 registrácií) je to pokuta 25 eur na auto. To asi potenciálnu klientelu nezruinuje...

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY