vytisknout velikost písma Ferrari 488 Spider prišlo o strechu, ale nie o dve turbá a 670 koní

Ako sa dalo čakať, po kupé 488 GTB konečne dorazil aj otvorený Spider. Hoci je to len osemvalec, má viac výkonu ako ikonické Enzo!
Ferrari 488 Spider prišlo o strechu, ale nie o dve turbá a 670 koní

Ešte žiadne Ferrari s pevnou skladacou strechou nebolo tak výkonné a tak rýchle, uvádza automobilka o práve odhalenom novom modeli 488 Spider. Roadster sa predstaví verejnosti na autosalóne vo Frankfurte. A kto hovorí, že Ferrari nemôže vyzerať cool aj v inej ako červenej farbe?

ferrari 488 spider (5).jpgferrari 488 spider (2).jpgferrari 488 spider (3).jpgStrecha sa zloží elektricky za 14 sekúnd. Sú to dva diely a tiež prídete o tradičný výhľad na motor. Vnútri sa toho proti uzavretému kupé 488 GTB príliš nezmenilo

Pod povrchom zostala technika Ferrari 488 GTB, teda dvoma turbami preplňovaný osemvalec 3,9 litra s výkonom pekných 670 koní v 8000 ot./min. a krútiacim momentom 760 Nm v 3000 ot./min.

O prenos výkonu na ceste sa starajú zadné 11" široké kolesá s rozmerom pneumatík 305/30 ZR20, elektronicky riadený samosvorný diferenciál a sedemstupňová dvojspojková prevodovka s radením pod volantom.

ferrari 488 spider (4).jpgferrari 488 spider (6).jpgferrari 488 spider (7).jpgPodľa Ferrari sa jedná nielen o najsilnejší a najrýchlejší, ale tiež o aerodynamicky najefektívnejší spider, aký kedy automobilka vyrobila

Ferrari 488 Spider má mať podľa automobilky rovnakú torznú tuhosť ako uzavreté kupé. Stovku zvládne za tri sekundy a dvesto pôjde už za 8,7 sekundy. Pohotovostná hmotnosť roadsteru s pevnou strechou je 1525 kg. Suchá hmotnosť bez vodiča je potom 1420 kg.

Nešlo by to bez údajov spotreby paliva a Ferrari uvádza kombinovanú spotrebu 11,4 litra na 100 km s emisiami 260 g/km CO2. Všetci ale vieme, že z nádrže s objemom 76 litrov bude väčšine majiteľov benzín ubúdať rýchlejším tempom. Ale vadí to? Ťažko.

ferrari 488 spider (1).jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY