vytisknout velikost písma Ferrari 488 Spider prišlo o strechu, ale nie o dve turbá a 670 koní

Ako sa dalo čakať, po kupé 488 GTB konečne dorazil aj otvorený Spider. Hoci je to len osemvalec, má viac výkonu ako ikonické Enzo!
Ferrari 488 Spider prišlo o strechu, ale nie o dve turbá a 670 koní

Ešte žiadne Ferrari s pevnou skladacou strechou nebolo tak výkonné a tak rýchle, uvádza automobilka o práve odhalenom novom modeli 488 Spider. Roadster sa predstaví verejnosti na autosalóne vo Frankfurte. A kto hovorí, že Ferrari nemôže vyzerať cool aj v inej ako červenej farbe?

ferrari 488 spider (5).jpgferrari 488 spider (2).jpgferrari 488 spider (3).jpgStrecha sa zloží elektricky za 14 sekúnd. Sú to dva diely a tiež prídete o tradičný výhľad na motor. Vnútri sa toho proti uzavretému kupé 488 GTB príliš nezmenilo

Pod povrchom zostala technika Ferrari 488 GTB, teda dvoma turbami preplňovaný osemvalec 3,9 litra s výkonom pekných 670 koní v 8000 ot./min. a krútiacim momentom 760 Nm v 3000 ot./min.

O prenos výkonu na ceste sa starajú zadné 11" široké kolesá s rozmerom pneumatík 305/30 ZR20, elektronicky riadený samosvorný diferenciál a sedemstupňová dvojspojková prevodovka s radením pod volantom.

ferrari 488 spider (4).jpgferrari 488 spider (6).jpgferrari 488 spider (7).jpgPodľa Ferrari sa jedná nielen o najsilnejší a najrýchlejší, ale tiež o aerodynamicky najefektívnejší spider, aký kedy automobilka vyrobila

Ferrari 488 Spider má mať podľa automobilky rovnakú torznú tuhosť ako uzavreté kupé. Stovku zvládne za tri sekundy a dvesto pôjde už za 8,7 sekundy. Pohotovostná hmotnosť roadsteru s pevnou strechou je 1525 kg. Suchá hmotnosť bez vodiča je potom 1420 kg.

Nešlo by to bez údajov spotreby paliva a Ferrari uvádza kombinovanú spotrebu 11,4 litra na 100 km s emisiami 260 g/km CO2. Všetci ale vieme, že z nádrže s objemom 76 litrov bude väčšine majiteľov benzín ubúdať rýchlejším tempom. Ale vadí to? Ťažko.

ferrari 488 spider (1).jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY