vytisknout velikost písma Ferrari 488 Spider prišlo o strechu, ale nie o dve turbá a 670 koní

Ako sa dalo čakať, po kupé 488 GTB konečne dorazil aj otvorený Spider. Hoci je to len osemvalec, má viac výkonu ako ikonické Enzo!
Ferrari 488 Spider prišlo o strechu, ale nie o dve turbá a 670 koní

Ešte žiadne Ferrari s pevnou skladacou strechou nebolo tak výkonné a tak rýchle, uvádza automobilka o práve odhalenom novom modeli 488 Spider. Roadster sa predstaví verejnosti na autosalóne vo Frankfurte. A kto hovorí, že Ferrari nemôže vyzerať cool aj v inej ako červenej farbe?

ferrari 488 spider (5).jpgferrari 488 spider (2).jpgferrari 488 spider (3).jpgStrecha sa zloží elektricky za 14 sekúnd. Sú to dva diely a tiež prídete o tradičný výhľad na motor. Vnútri sa toho proti uzavretému kupé 488 GTB príliš nezmenilo

Pod povrchom zostala technika Ferrari 488 GTB, teda dvoma turbami preplňovaný osemvalec 3,9 litra s výkonom pekných 670 koní v 8000 ot./min. a krútiacim momentom 760 Nm v 3000 ot./min.

O prenos výkonu na ceste sa starajú zadné 11" široké kolesá s rozmerom pneumatík 305/30 ZR20, elektronicky riadený samosvorný diferenciál a sedemstupňová dvojspojková prevodovka s radením pod volantom.

ferrari 488 spider (4).jpgferrari 488 spider (6).jpgferrari 488 spider (7).jpgPodľa Ferrari sa jedná nielen o najsilnejší a najrýchlejší, ale tiež o aerodynamicky najefektívnejší spider, aký kedy automobilka vyrobila

Ferrari 488 Spider má mať podľa automobilky rovnakú torznú tuhosť ako uzavreté kupé. Stovku zvládne za tri sekundy a dvesto pôjde už za 8,7 sekundy. Pohotovostná hmotnosť roadsteru s pevnou strechou je 1525 kg. Suchá hmotnosť bez vodiča je potom 1420 kg.

Nešlo by to bez údajov spotreby paliva a Ferrari uvádza kombinovanú spotrebu 11,4 litra na 100 km s emisiami 260 g/km CO2. Všetci ale vieme, že z nádrže s objemom 76 litrov bude väčšine majiteľov benzín ubúdať rýchlejším tempom. Ale vadí to? Ťažko.

ferrari 488 spider (1).jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY