vytisknout velikost písma Ferrari 488 GTB v tuningu? Na okruhu v Moste mu to pristane

Ferrari 488 GTB sa dočkalo tuningu od Novitecu. Výkon narástol o 102 koní, krútiaci moment o 139 Nm. Nechýba rozšírenie karosérie a aerodynamický balík. Vo fotogalérii sa môžete pozrieť, ako mu to pristane na okruhu v Moste.
Ferrari 488 GTB v tuningu? Na okruhu v Moste mu to pristane

K tuningu exkluzívnych áut sa staviame trochu rezervovane, ale ako hovorí klasik: "Každému, čo mu patrí." Ferrari 488 GTB v úprave spoločnosti Novitec nesie označenie N-Largo. Niekoho možno upúta pomerne výrazný, o 5,5 cm širší bodykit a veľké kolesá, nás na sprievodnej oficiálnej galérii zaujalo skôr to, že fotografie boli zhotovené na českom závodnom okruhu v Moste.

Treba povedať, že vyladené Ferrari vyzerá na nám príliš dobre známom okruhu naozaj akčne. Veľmi by nás zaujímalo, akého času by sme s ním mohli dosiahnuť. Pod minútu a päťdesiat sekúnd by to snáď bez veľkej snahy išlo, najmä keď Novitec nasadil špeciálne kovaná 21" a 22" kolesá NF6 NL, obuté do lepivých polozávodných pneumatík.

Nechýbajú ani väčšie brzdy a vďaka o 102 koní a 139 Nm silnejšiemu motoru budú úseky medzi náročnými zákrutami mosteckého autodromu zase pocitovo o trochu kratšie. Preplňovaný osemvalec Ferrari sa totiž vedľa špeciálne odladeného výfuku dočkal aj programovateľnej riadiacej jednotky. Stačí zapojiť "tuningovú" krabičku, a razom máte zvýšený plniaci tlak turbodúchadiel. Novitec odporúča toto nastavenie používať práve len na okruhu.

Výsledkom je najvyšší výkon 568 kW (772 koní) v 7950 min-1 a krútiaci moment 892 Nm. Novitec udáva, že vďaka úpravám sa podarilo znížiť zrýchlenie z 0 na 100 km/h na 2,8 sekundy. Najvyššia rýchlosť i po montáži prítlačného krídla je 342 km/h. V príplatkoch je ešte úprava podvozku s možnosťou elektrického prizdvihnutia pre jednoduchšie prekonávanie priečnych prahov.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY