vytisknout velikost písma Ferrari 488 GTB je osemvalcový nástupca 458 Italia s dvomi turbami

Ferrari 488 GTB je osemvalcový nástupca 458 Italia s dvomi turbami

Nový model Ferrari 488 GTB, ktorý nahrádza Ferrari 458 Italia, znamená koniec klasického atmosférického sania v bežných konzumných osemvalcových modeloch značky. Novinka vsádza na downsizing s preplňovaním, ale výkon a krútiaci moment sú pochopiteľne vyššie.

ferrari (4).jpgferrari (6).jpgferrari (3).jpgZ pohľadu pohonnej jednotky sa jedná o revolúciu, ale model 488 GTB zužitkováva všetko, čo sa automobilka naučila pri modeli 458 Italia. Z 0 na 200 km/h zrýchli nový model za 8,3 sekundy

Ferrari 488 GTB má úplne nový osemvalec 3,9 l s dvoma turbodúchadlami, ktorý na zadné kolesá cez elektronicky riadený samosvor a (zrejme) sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku posiela výkon 670 koní v 8000 ot./min. a krútiaci moment až 760 Nm v 3000 ot./min.

Nové Ferrari má zvládnuť akceleráciu na stovku iba za tri sekundy a maximálna rýchlosť prekročí 330 km/h. Napriek tomu má vozidlo o minimálnej suchej hmotnosti 1370 kg spotrebovať v kombinácii 11,6 litra na 100 km a vypustiť 260 g/km CO2, čo je pre potenciálnu klientelu asi rovnako dôležitý údaj ako pre nás priemerný plat učiteľa v Kongu, ktorý činí 50 dolárov na mesiac.

Dôležité bude, či sa Ferrari podarilo zachovať tradičný zvuk motora, ale automobilka sľubuje, že si dala na ladenie zvuku veľmi záležať. Aj schopnosť motora točiť sa za hranicu 8000 ot./min. napovedá veľa, takže sa asi nemáme báť, že by nové Ferrari 488 GTB prišlo o svoju dušu.

Svetová premiéra sa uskutoční na autosalóne v Ženeve a do tej doby určite uvidíme nejaké to video a tiež sa dozvieme presnejšie technické špecifikácie. Všetky uvedené hodnoty sú predbežné.

ferrari (1).jpgferrari (10).jpgferrari (2).jpgferrari (5).jpgferrari (7).jpgferrari (8).jpgferrari (9).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY