vytisknout velikost písma Ferrari 488 GTB je osemvalcový nástupca 458 Italia s dvomi turbami

Ferrari 488 GTB je osemvalcový nástupca 458 Italia s dvomi turbami

Nový model Ferrari 488 GTB, ktorý nahrádza Ferrari 458 Italia, znamená koniec klasického atmosférického sania v bežných konzumných osemvalcových modeloch značky. Novinka vsádza na downsizing s preplňovaním, ale výkon a krútiaci moment sú pochopiteľne vyššie.

ferrari (4).jpgferrari (6).jpgferrari (3).jpgZ pohľadu pohonnej jednotky sa jedná o revolúciu, ale model 488 GTB zužitkováva všetko, čo sa automobilka naučila pri modeli 458 Italia. Z 0 na 200 km/h zrýchli nový model za 8,3 sekundy

Ferrari 488 GTB má úplne nový osemvalec 3,9 l s dvoma turbodúchadlami, ktorý na zadné kolesá cez elektronicky riadený samosvor a (zrejme) sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku posiela výkon 670 koní v 8000 ot./min. a krútiaci moment až 760 Nm v 3000 ot./min.

Nové Ferrari má zvládnuť akceleráciu na stovku iba za tri sekundy a maximálna rýchlosť prekročí 330 km/h. Napriek tomu má vozidlo o minimálnej suchej hmotnosti 1370 kg spotrebovať v kombinácii 11,6 litra na 100 km a vypustiť 260 g/km CO2, čo je pre potenciálnu klientelu asi rovnako dôležitý údaj ako pre nás priemerný plat učiteľa v Kongu, ktorý činí 50 dolárov na mesiac.

Dôležité bude, či sa Ferrari podarilo zachovať tradičný zvuk motora, ale automobilka sľubuje, že si dala na ladenie zvuku veľmi záležať. Aj schopnosť motora točiť sa za hranicu 8000 ot./min. napovedá veľa, takže sa asi nemáme báť, že by nové Ferrari 488 GTB prišlo o svoju dušu.

Svetová premiéra sa uskutoční na autosalóne v Ženeve a do tej doby určite uvidíme nejaké to video a tiež sa dozvieme presnejšie technické špecifikácie. Všetky uvedené hodnoty sú predbežné.

ferrari (1).jpgferrari (10).jpgferrari (2).jpgferrari (5).jpgferrari (7).jpgferrari (8).jpgferrari (9).jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY