vytisknout velikost písma Ferrari 488 GTB je osemvalcový nástupca 458 Italia s dvomi turbami

Ferrari 488 GTB je osemvalcový nástupca 458 Italia s dvomi turbami

Nový model Ferrari 488 GTB, ktorý nahrádza Ferrari 458 Italia, znamená koniec klasického atmosférického sania v bežných konzumných osemvalcových modeloch značky. Novinka vsádza na downsizing s preplňovaním, ale výkon a krútiaci moment sú pochopiteľne vyššie.

ferrari (4).jpgferrari (6).jpgferrari (3).jpgZ pohľadu pohonnej jednotky sa jedná o revolúciu, ale model 488 GTB zužitkováva všetko, čo sa automobilka naučila pri modeli 458 Italia. Z 0 na 200 km/h zrýchli nový model za 8,3 sekundy

Ferrari 488 GTB má úplne nový osemvalec 3,9 l s dvoma turbodúchadlami, ktorý na zadné kolesá cez elektronicky riadený samosvor a (zrejme) sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku posiela výkon 670 koní v 8000 ot./min. a krútiaci moment až 760 Nm v 3000 ot./min.

Nové Ferrari má zvládnuť akceleráciu na stovku iba za tri sekundy a maximálna rýchlosť prekročí 330 km/h. Napriek tomu má vozidlo o minimálnej suchej hmotnosti 1370 kg spotrebovať v kombinácii 11,6 litra na 100 km a vypustiť 260 g/km CO2, čo je pre potenciálnu klientelu asi rovnako dôležitý údaj ako pre nás priemerný plat učiteľa v Kongu, ktorý činí 50 dolárov na mesiac.

Dôležité bude, či sa Ferrari podarilo zachovať tradičný zvuk motora, ale automobilka sľubuje, že si dala na ladenie zvuku veľmi záležať. Aj schopnosť motora točiť sa za hranicu 8000 ot./min. napovedá veľa, takže sa asi nemáme báť, že by nové Ferrari 488 GTB prišlo o svoju dušu.

Svetová premiéra sa uskutoční na autosalóne v Ženeve a do tej doby určite uvidíme nejaké to video a tiež sa dozvieme presnejšie technické špecifikácie. Všetky uvedené hodnoty sú predbežné.

ferrari (1).jpgferrari (10).jpgferrari (2).jpgferrari (5).jpgferrari (7).jpgferrari (8).jpgferrari (9).jpg

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY