vytisknout velikost písma Ferrari 488 GTB je osemvalcový nástupca 458 Italia s dvomi turbami

Ferrari 488 GTB je osemvalcový nástupca 458 Italia s dvomi turbami

Nový model Ferrari 488 GTB, ktorý nahrádza Ferrari 458 Italia, znamená koniec klasického atmosférického sania v bežných konzumných osemvalcových modeloch značky. Novinka vsádza na downsizing s preplňovaním, ale výkon a krútiaci moment sú pochopiteľne vyššie.

ferrari (4).jpgferrari (6).jpgferrari (3).jpgZ pohľadu pohonnej jednotky sa jedná o revolúciu, ale model 488 GTB zužitkováva všetko, čo sa automobilka naučila pri modeli 458 Italia. Z 0 na 200 km/h zrýchli nový model za 8,3 sekundy

Ferrari 488 GTB má úplne nový osemvalec 3,9 l s dvoma turbodúchadlami, ktorý na zadné kolesá cez elektronicky riadený samosvor a (zrejme) sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku posiela výkon 670 koní v 8000 ot./min. a krútiaci moment až 760 Nm v 3000 ot./min.

Nové Ferrari má zvládnuť akceleráciu na stovku iba za tri sekundy a maximálna rýchlosť prekročí 330 km/h. Napriek tomu má vozidlo o minimálnej suchej hmotnosti 1370 kg spotrebovať v kombinácii 11,6 litra na 100 km a vypustiť 260 g/km CO2, čo je pre potenciálnu klientelu asi rovnako dôležitý údaj ako pre nás priemerný plat učiteľa v Kongu, ktorý činí 50 dolárov na mesiac.

Dôležité bude, či sa Ferrari podarilo zachovať tradičný zvuk motora, ale automobilka sľubuje, že si dala na ladenie zvuku veľmi záležať. Aj schopnosť motora točiť sa za hranicu 8000 ot./min. napovedá veľa, takže sa asi nemáme báť, že by nové Ferrari 488 GTB prišlo o svoju dušu.

Svetová premiéra sa uskutoční na autosalóne v Ženeve a do tej doby určite uvidíme nejaké to video a tiež sa dozvieme presnejšie technické špecifikácie. Všetky uvedené hodnoty sú predbežné.

ferrari (1).jpgferrari (10).jpgferrari (2).jpgferrari (5).jpgferrari (7).jpgferrari (8).jpgferrari (9).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY