vytisknout velikost písma Ferrari 458 Speciale: talianska špecialita naživo

Ferrari 458 Speciale: talianska špecialita naživo

Nebude to dlho trvať a po frankfurtskom šialenstve sa zase všetko pomaly vráti do zabehnutých koľají. Postupne sme si predstavili rad noviniek, ktoré boli na autosalóne k videniu, ale na jednu sa zatiaľ ešte nedostalo a bola by škoda sa u nej nezastaviť. Nejde o nič menšieho, než o upravené Ferrari 458 Italia, ktoré sa v Nemecku ukázalo v prevedení 458 Speciale.

Novinka sa od Italie líši doplnkami na karosérii a zaručene ju spoznáte podľa modrobieleho pruhu tiahnuceho sa cez celú karosériu. Nechýba potom ani aktívna aerodynamika. Akokoľvek je napríklad práve kombinácia farieb alebo dizajn samotného auta občas terčom kritiky, nič to nemení na fakte, že naživo toto Ferrari vyzerá skvele. Proste superšport ako sa patrí. V interiéri našla svoje uplatnenie vo veľkej miere Alcantara a samozrejmosťou sú športové škrupinové sedadlá.

Tým najpodstatnejším je však technika. Ferrari 458 Speciale je o 90 kg ľahšie (1290 kg). Maximálny výkon posilnil na 605 koní (9000 ot./Min), krútiaci moment vrcholí na hodnote 540 Nm (6000 ot./Min). Stovku zvláda toto Ferrari za tri sekundy, za 9,1 s je na 200 km/h. Maximálna rýchlosť činí 325 km/h.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY