vytisknout velikost písma Ferrari 458 Speciale: talianska špecialita naživo

Ferrari 458 Speciale: talianska špecialita naživo

Nebude to dlho trvať a po frankfurtskom šialenstve sa zase všetko pomaly vráti do zabehnutých koľají. Postupne sme si predstavili rad noviniek, ktoré boli na autosalóne k videniu, ale na jednu sa zatiaľ ešte nedostalo a bola by škoda sa u nej nezastaviť. Nejde o nič menšieho, než o upravené Ferrari 458 Italia, ktoré sa v Nemecku ukázalo v prevedení 458 Speciale.

Novinka sa od Italie líši doplnkami na karosérii a zaručene ju spoznáte podľa modrobieleho pruhu tiahnuceho sa cez celú karosériu. Nechýba potom ani aktívna aerodynamika. Akokoľvek je napríklad práve kombinácia farieb alebo dizajn samotného auta občas terčom kritiky, nič to nemení na fakte, že naživo toto Ferrari vyzerá skvele. Proste superšport ako sa patrí. V interiéri našla svoje uplatnenie vo veľkej miere Alcantara a samozrejmosťou sú športové škrupinové sedadlá.

Tým najpodstatnejším je však technika. Ferrari 458 Speciale je o 90 kg ľahšie (1290 kg). Maximálny výkon posilnil na 605 koní (9000 ot./Min), krútiaci moment vrcholí na hodnote 540 Nm (6000 ot./Min). Stovku zvláda toto Ferrari za tri sekundy, za 9,1 s je na 200 km/h. Maximálna rýchlosť činí 325 km/h.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY