vytisknout velikost písma Ferrari 458 Speciale: talianska špecialita naživo

Ferrari 458 Speciale: talianska špecialita naživo

Nebude to dlho trvať a po frankfurtskom šialenstve sa zase všetko pomaly vráti do zabehnutých koľají. Postupne sme si predstavili rad noviniek, ktoré boli na autosalóne k videniu, ale na jednu sa zatiaľ ešte nedostalo a bola by škoda sa u nej nezastaviť. Nejde o nič menšieho, než o upravené Ferrari 458 Italia, ktoré sa v Nemecku ukázalo v prevedení 458 Speciale.

Novinka sa od Italie líši doplnkami na karosérii a zaručene ju spoznáte podľa modrobieleho pruhu tiahnuceho sa cez celú karosériu. Nechýba potom ani aktívna aerodynamika. Akokoľvek je napríklad práve kombinácia farieb alebo dizajn samotného auta občas terčom kritiky, nič to nemení na fakte, že naživo toto Ferrari vyzerá skvele. Proste superšport ako sa patrí. V interiéri našla svoje uplatnenie vo veľkej miere Alcantara a samozrejmosťou sú športové škrupinové sedadlá.

Tým najpodstatnejším je však technika. Ferrari 458 Speciale je o 90 kg ľahšie (1290 kg). Maximálny výkon posilnil na 605 koní (9000 ot./Min), krútiaci moment vrcholí na hodnote 540 Nm (6000 ot./Min). Stovku zvláda toto Ferrari za tri sekundy, za 9,1 s je na 200 km/h. Maximálna rýchlosť činí 325 km/h.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY