vytisknout velikost písma Ferrari 458 Speciale: talianska špecialita naživo

Ferrari 458 Speciale: talianska špecialita naživo

Nebude to dlho trvať a po frankfurtskom šialenstve sa zase všetko pomaly vráti do zabehnutých koľají. Postupne sme si predstavili rad noviniek, ktoré boli na autosalóne k videniu, ale na jednu sa zatiaľ ešte nedostalo a bola by škoda sa u nej nezastaviť. Nejde o nič menšieho, než o upravené Ferrari 458 Italia, ktoré sa v Nemecku ukázalo v prevedení 458 Speciale.

Novinka sa od Italie líši doplnkami na karosérii a zaručene ju spoznáte podľa modrobieleho pruhu tiahnuceho sa cez celú karosériu. Nechýba potom ani aktívna aerodynamika. Akokoľvek je napríklad práve kombinácia farieb alebo dizajn samotného auta občas terčom kritiky, nič to nemení na fakte, že naživo toto Ferrari vyzerá skvele. Proste superšport ako sa patrí. V interiéri našla svoje uplatnenie vo veľkej miere Alcantara a samozrejmosťou sú športové škrupinové sedadlá.

Tým najpodstatnejším je však technika. Ferrari 458 Speciale je o 90 kg ľahšie (1290 kg). Maximálny výkon posilnil na 605 koní (9000 ot./Min), krútiaci moment vrcholí na hodnote 540 Nm (6000 ot./Min). Stovku zvláda toto Ferrari za tri sekundy, za 9,1 s je na 200 km/h. Maximálna rýchlosť činí 325 km/h.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY