vytisknout velikost písma Ferrari 458 Speciale Aperta je len pre 499 boháčov

Ferrari 458 Speciale Aperta je len pre 499 boháčov

Pri pohľade na každé nové Ferrari si hovoríme, že žijeme v permanentnej chudobe. Ferrari sa nenakupuje tak, že prepočítavate, či na to máte a či vyjdete do ďalšej výplaty. Jednoducho poviete komorníkovi, nech to zariadi. Nepatríme však medzi 499 šťastlivcov, na ktorých sa s novým Ferrari 458 Speciale Aperta dostane. Takže môžeme len slintať nad obrázkami.

1780425691308710569.jpg2077313082957548736.jpg229114592434384696.jpg
Otvorený model síce pribral 50 kg, ale na dynamike sa to prejaví len nepatrne. Až na dvestovke je 458 Speciale A o štyri desatinky pomalší ako kupé

Viac ako 499 týchto veľmi špeciálnych otvorených modelov 458 Ferrari nevyrobí. Už Enzo Ferrari hovoril, že automobilka vždy vyrobí o jedno auto menej, než koľko si vyžaduje dopyt na trhu.

Síce sa teraz Sergio Marchionne po nástupe do funkcie šéfa Ferrari tvári, akoby chcel trhať predajné rekordy, ale ak bude talianska značka chrliť jednu špeciálnu edíciu za druhou ako je táto, určite sa nikto hnevať nebude.

Ferrari 458 Speciale Aperta (aperta znamená v taliančine "otvorená") vychádza z ostrejšieho modelu a aj keď hliníková pevná strecha, ktorá sa zloží za 14 sekúnd, pridala na hmotnosti 50 kg, stále je s 1340 kg toto Ferrari celkom ľahká váha.

Tradičný atmosférický osemvalec 4,5 litra vyvinie výkon 445 kW (605 koní) v 9000 ot./min. a krútiaci moment 540 Nm v 6000 ot./min. Na stovku sa dostane za tri sekundy rovnako ako uzavretý model, ale na 200 km/h zrýchli o 0,4 sekundy pomalšie, teda za 9,5 sekundy.

Ferrari myslí aj s novým špeciálnym limitovaným modelom na spotrebu. 458 Speciale Aperta má aj súbor prvkov pomáhajúcich znížiť emisie, teda systém stop/štart, kompresor klimatizácie s nižšou spotrebou a taktiež palivovú pumpu alebo chladiaci systém s menšími nárokmi na spotrebu elektrickej energie a preto výkon motora.

O cene sa ešte nehovorí, ale už v úvode sme naznačili, že o ňu vlastne nepôjde. Jediný, kto ju potrebuje poznať, je váš účtovník, aby vedel, akú sumu má na bankové konto Ferrari poslať.

11006702552136108853.jpg1477688276534794286.jpg1722020902652262292.jpg

562562994377425076.jpg68412640956804364.jpg703823340151852745.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY