vytisknout velikost písma Ferrari 458 Speciale Aperta je len pre 499 boháčov

Ferrari 458 Speciale Aperta je len pre 499 boháčov

Pri pohľade na každé nové Ferrari si hovoríme, že žijeme v permanentnej chudobe. Ferrari sa nenakupuje tak, že prepočítavate, či na to máte a či vyjdete do ďalšej výplaty. Jednoducho poviete komorníkovi, nech to zariadi. Nepatríme však medzi 499 šťastlivcov, na ktorých sa s novým Ferrari 458 Speciale Aperta dostane. Takže môžeme len slintať nad obrázkami.

1780425691308710569.jpg2077313082957548736.jpg229114592434384696.jpg
Otvorený model síce pribral 50 kg, ale na dynamike sa to prejaví len nepatrne. Až na dvestovke je 458 Speciale A o štyri desatinky pomalší ako kupé

Viac ako 499 týchto veľmi špeciálnych otvorených modelov 458 Ferrari nevyrobí. Už Enzo Ferrari hovoril, že automobilka vždy vyrobí o jedno auto menej, než koľko si vyžaduje dopyt na trhu.

Síce sa teraz Sergio Marchionne po nástupe do funkcie šéfa Ferrari tvári, akoby chcel trhať predajné rekordy, ale ak bude talianska značka chrliť jednu špeciálnu edíciu za druhou ako je táto, určite sa nikto hnevať nebude.

Ferrari 458 Speciale Aperta (aperta znamená v taliančine "otvorená") vychádza z ostrejšieho modelu a aj keď hliníková pevná strecha, ktorá sa zloží za 14 sekúnd, pridala na hmotnosti 50 kg, stále je s 1340 kg toto Ferrari celkom ľahká váha.

Tradičný atmosférický osemvalec 4,5 litra vyvinie výkon 445 kW (605 koní) v 9000 ot./min. a krútiaci moment 540 Nm v 6000 ot./min. Na stovku sa dostane za tri sekundy rovnako ako uzavretý model, ale na 200 km/h zrýchli o 0,4 sekundy pomalšie, teda za 9,5 sekundy.

Ferrari myslí aj s novým špeciálnym limitovaným modelom na spotrebu. 458 Speciale Aperta má aj súbor prvkov pomáhajúcich znížiť emisie, teda systém stop/štart, kompresor klimatizácie s nižšou spotrebou a taktiež palivovú pumpu alebo chladiaci systém s menšími nárokmi na spotrebu elektrickej energie a preto výkon motora.

O cene sa ešte nehovorí, ale už v úvode sme naznačili, že o ňu vlastne nepôjde. Jediný, kto ju potrebuje poznať, je váš účtovník, aby vedel, akú sumu má na bankové konto Ferrari poslať.

11006702552136108853.jpg1477688276534794286.jpg1722020902652262292.jpg

562562994377425076.jpg68412640956804364.jpg703823340151852745.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY