vytisknout velikost písma Ferrari 458 Speciale Aperta je len pre 499 boháčov

Ferrari 458 Speciale Aperta je len pre 499 boháčov

Pri pohľade na každé nové Ferrari si hovoríme, že žijeme v permanentnej chudobe. Ferrari sa nenakupuje tak, že prepočítavate, či na to máte a či vyjdete do ďalšej výplaty. Jednoducho poviete komorníkovi, nech to zariadi. Nepatríme však medzi 499 šťastlivcov, na ktorých sa s novým Ferrari 458 Speciale Aperta dostane. Takže môžeme len slintať nad obrázkami.

1780425691308710569.jpg2077313082957548736.jpg229114592434384696.jpg
Otvorený model síce pribral 50 kg, ale na dynamike sa to prejaví len nepatrne. Až na dvestovke je 458 Speciale A o štyri desatinky pomalší ako kupé

Viac ako 499 týchto veľmi špeciálnych otvorených modelov 458 Ferrari nevyrobí. Už Enzo Ferrari hovoril, že automobilka vždy vyrobí o jedno auto menej, než koľko si vyžaduje dopyt na trhu.

Síce sa teraz Sergio Marchionne po nástupe do funkcie šéfa Ferrari tvári, akoby chcel trhať predajné rekordy, ale ak bude talianska značka chrliť jednu špeciálnu edíciu za druhou ako je táto, určite sa nikto hnevať nebude.

Ferrari 458 Speciale Aperta (aperta znamená v taliančine "otvorená") vychádza z ostrejšieho modelu a aj keď hliníková pevná strecha, ktorá sa zloží za 14 sekúnd, pridala na hmotnosti 50 kg, stále je s 1340 kg toto Ferrari celkom ľahká váha.

Tradičný atmosférický osemvalec 4,5 litra vyvinie výkon 445 kW (605 koní) v 9000 ot./min. a krútiaci moment 540 Nm v 6000 ot./min. Na stovku sa dostane za tri sekundy rovnako ako uzavretý model, ale na 200 km/h zrýchli o 0,4 sekundy pomalšie, teda za 9,5 sekundy.

Ferrari myslí aj s novým špeciálnym limitovaným modelom na spotrebu. 458 Speciale Aperta má aj súbor prvkov pomáhajúcich znížiť emisie, teda systém stop/štart, kompresor klimatizácie s nižšou spotrebou a taktiež palivovú pumpu alebo chladiaci systém s menšími nárokmi na spotrebu elektrickej energie a preto výkon motora.

O cene sa ešte nehovorí, ale už v úvode sme naznačili, že o ňu vlastne nepôjde. Jediný, kto ju potrebuje poznať, je váš účtovník, aby vedel, akú sumu má na bankové konto Ferrari poslať.

11006702552136108853.jpg1477688276534794286.jpg1722020902652262292.jpg

562562994377425076.jpg68412640956804364.jpg703823340151852745.jpg

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY