vytisknout velikost písma Ferrari 458 Speciale Aperta je len pre 499 boháčov

Ferrari 458 Speciale Aperta je len pre 499 boháčov

Pri pohľade na každé nové Ferrari si hovoríme, že žijeme v permanentnej chudobe. Ferrari sa nenakupuje tak, že prepočítavate, či na to máte a či vyjdete do ďalšej výplaty. Jednoducho poviete komorníkovi, nech to zariadi. Nepatríme však medzi 499 šťastlivcov, na ktorých sa s novým Ferrari 458 Speciale Aperta dostane. Takže môžeme len slintať nad obrázkami.

1780425691308710569.jpg2077313082957548736.jpg229114592434384696.jpg
Otvorený model síce pribral 50 kg, ale na dynamike sa to prejaví len nepatrne. Až na dvestovke je 458 Speciale A o štyri desatinky pomalší ako kupé

Viac ako 499 týchto veľmi špeciálnych otvorených modelov 458 Ferrari nevyrobí. Už Enzo Ferrari hovoril, že automobilka vždy vyrobí o jedno auto menej, než koľko si vyžaduje dopyt na trhu.

Síce sa teraz Sergio Marchionne po nástupe do funkcie šéfa Ferrari tvári, akoby chcel trhať predajné rekordy, ale ak bude talianska značka chrliť jednu špeciálnu edíciu za druhou ako je táto, určite sa nikto hnevať nebude.

Ferrari 458 Speciale Aperta (aperta znamená v taliančine "otvorená") vychádza z ostrejšieho modelu a aj keď hliníková pevná strecha, ktorá sa zloží za 14 sekúnd, pridala na hmotnosti 50 kg, stále je s 1340 kg toto Ferrari celkom ľahká váha.

Tradičný atmosférický osemvalec 4,5 litra vyvinie výkon 445 kW (605 koní) v 9000 ot./min. a krútiaci moment 540 Nm v 6000 ot./min. Na stovku sa dostane za tri sekundy rovnako ako uzavretý model, ale na 200 km/h zrýchli o 0,4 sekundy pomalšie, teda za 9,5 sekundy.

Ferrari myslí aj s novým špeciálnym limitovaným modelom na spotrebu. 458 Speciale Aperta má aj súbor prvkov pomáhajúcich znížiť emisie, teda systém stop/štart, kompresor klimatizácie s nižšou spotrebou a taktiež palivovú pumpu alebo chladiaci systém s menšími nárokmi na spotrebu elektrickej energie a preto výkon motora.

O cene sa ešte nehovorí, ale už v úvode sme naznačili, že o ňu vlastne nepôjde. Jediný, kto ju potrebuje poznať, je váš účtovník, aby vedel, akú sumu má na bankové konto Ferrari poslať.

11006702552136108853.jpg1477688276534794286.jpg1722020902652262292.jpg

562562994377425076.jpg68412640956804364.jpg703823340151852745.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY