vytisknout velikost písma Ferrari 458 Italia tiež dostane dve turbá a menší motor

Ferrari sa rozhodlo pochovať atmosférický vysokootáčkový agregát a nahradiť ho menšou, úspornejšie jednotkou s dvojitým preplňovaním.
Ferrari 458 Italia tiež dostane dve turbá a menší motor

Talianska automobilka sa rozhodla k možno nepopulárnemu, avšak nevyhnutnému kroku. Model Ferrari 458 Italia dostane spolu s faceliftom preplňovanie a menší zdvihový objem. Ferrari chce zužitkovať vedomosti nadobudnuté nielen s "fúkaným" modelom California T, ale aj v novej formule 1.

Facelift by sa mal predstaviť do roku 2015 a britský magazín Car uvádza, že sa nový model bude volať 458mm ako Modificata. Rovnakým spôsobom bude Ferrari údajne označovať každý ďalší model, ktorý po štyroch rokoch dostane faceliftovanú verziu. V hre je ale aj označenie 458 T po vzore modelu Ferrari California T.

Taliani samozrejme taja presné technické špecifikácie osemvalca s objemom 3,8 l, ale šušká sa, že cieľom je výkon 500 kW, teda 680 koní. Len pre poriadok uveďme, že súčasný atmosférický osemvalec 4,5 l posiela cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku na zadné kolesá výkon až 605 koní.

Radikálne sa ale zmení priebeh výkonu a Ferrari vraj, rovnako ako u Californie, elektronicky obmedzí krútiaci moment na prvé dve rýchlosti. Automobilka tvrdí, že to má motivovať vodiča k vytáčaniu motora a zachovať atmosférický charakter, ale určite to bude mať čo robiť aj so životnosťou prevodovky.

Ferrari si uvedomuje dôležitosť akustického sprievodu a určite si dá záležať na odladení sacieho a výfukového systému, aby zvuk čo najviac pripomínal tradičné vysokootáčkové motory. Turbína dúchadla totiž funguje ako tlmič, preto sú moderné turbomotory tak tiché.

Zrejme sa nemáme tešiť na charakter porovnateľný s ikonickým Ferrari F40 či 288 GTO. Cieľom je postaviť efektívne a rýchle auto, ktoré bude v dynamike konkurovať McLarenu 650S a tiež sa patrične vzdiali od nemeckých rivalov ako je Porsche 911 Turbo či pripravovaný Mercedes-AMG GT.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY