vytisknout velikost písma Ferrari 458 Italia tiež dostane dve turbá a menší motor

Ferrari sa rozhodlo pochovať atmosférický vysokootáčkový agregát a nahradiť ho menšou, úspornejšie jednotkou s dvojitým preplňovaním.
Ferrari 458 Italia tiež dostane dve turbá a menší motor

Talianska automobilka sa rozhodla k možno nepopulárnemu, avšak nevyhnutnému kroku. Model Ferrari 458 Italia dostane spolu s faceliftom preplňovanie a menší zdvihový objem. Ferrari chce zužitkovať vedomosti nadobudnuté nielen s "fúkaným" modelom California T, ale aj v novej formule 1.

Facelift by sa mal predstaviť do roku 2015 a britský magazín Car uvádza, že sa nový model bude volať 458mm ako Modificata. Rovnakým spôsobom bude Ferrari údajne označovať každý ďalší model, ktorý po štyroch rokoch dostane faceliftovanú verziu. V hre je ale aj označenie 458 T po vzore modelu Ferrari California T.

Taliani samozrejme taja presné technické špecifikácie osemvalca s objemom 3,8 l, ale šušká sa, že cieľom je výkon 500 kW, teda 680 koní. Len pre poriadok uveďme, že súčasný atmosférický osemvalec 4,5 l posiela cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku na zadné kolesá výkon až 605 koní.

Radikálne sa ale zmení priebeh výkonu a Ferrari vraj, rovnako ako u Californie, elektronicky obmedzí krútiaci moment na prvé dve rýchlosti. Automobilka tvrdí, že to má motivovať vodiča k vytáčaniu motora a zachovať atmosférický charakter, ale určite to bude mať čo robiť aj so životnosťou prevodovky.

Ferrari si uvedomuje dôležitosť akustického sprievodu a určite si dá záležať na odladení sacieho a výfukového systému, aby zvuk čo najviac pripomínal tradičné vysokootáčkové motory. Turbína dúchadla totiž funguje ako tlmič, preto sú moderné turbomotory tak tiché.

Zrejme sa nemáme tešiť na charakter porovnateľný s ikonickým Ferrari F40 či 288 GTO. Cieľom je postaviť efektívne a rýchle auto, ktoré bude v dynamike konkurovať McLarenu 650S a tiež sa patrične vzdiali od nemeckých rivalov ako je Porsche 911 Turbo či pripravovaný Mercedes-AMG GT.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY