vytisknout velikost písma Ferrari 458 Italia tiež dostane dve turbá a menší motor

Ferrari sa rozhodlo pochovať atmosférický vysokootáčkový agregát a nahradiť ho menšou, úspornejšie jednotkou s dvojitým preplňovaním.
Ferrari 458 Italia tiež dostane dve turbá a menší motor

Talianska automobilka sa rozhodla k možno nepopulárnemu, avšak nevyhnutnému kroku. Model Ferrari 458 Italia dostane spolu s faceliftom preplňovanie a menší zdvihový objem. Ferrari chce zužitkovať vedomosti nadobudnuté nielen s "fúkaným" modelom California T, ale aj v novej formule 1.

Facelift by sa mal predstaviť do roku 2015 a britský magazín Car uvádza, že sa nový model bude volať 458mm ako Modificata. Rovnakým spôsobom bude Ferrari údajne označovať každý ďalší model, ktorý po štyroch rokoch dostane faceliftovanú verziu. V hre je ale aj označenie 458 T po vzore modelu Ferrari California T.

Taliani samozrejme taja presné technické špecifikácie osemvalca s objemom 3,8 l, ale šušká sa, že cieľom je výkon 500 kW, teda 680 koní. Len pre poriadok uveďme, že súčasný atmosférický osemvalec 4,5 l posiela cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku na zadné kolesá výkon až 605 koní.

Radikálne sa ale zmení priebeh výkonu a Ferrari vraj, rovnako ako u Californie, elektronicky obmedzí krútiaci moment na prvé dve rýchlosti. Automobilka tvrdí, že to má motivovať vodiča k vytáčaniu motora a zachovať atmosférický charakter, ale určite to bude mať čo robiť aj so životnosťou prevodovky.

Ferrari si uvedomuje dôležitosť akustického sprievodu a určite si dá záležať na odladení sacieho a výfukového systému, aby zvuk čo najviac pripomínal tradičné vysokootáčkové motory. Turbína dúchadla totiž funguje ako tlmič, preto sú moderné turbomotory tak tiché.

Zrejme sa nemáme tešiť na charakter porovnateľný s ikonickým Ferrari F40 či 288 GTO. Cieľom je postaviť efektívne a rýchle auto, ktoré bude v dynamike konkurovať McLarenu 650S a tiež sa patrične vzdiali od nemeckých rivalov ako je Porsche 911 Turbo či pripravovaný Mercedes-AMG GT.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY