vytisknout velikost písma Ferrari 458 Italia tiež dostane dve turbá a menší motor

Ferrari sa rozhodlo pochovať atmosférický vysokootáčkový agregát a nahradiť ho menšou, úspornejšie jednotkou s dvojitým preplňovaním.
Ferrari 458 Italia tiež dostane dve turbá a menší motor

Talianska automobilka sa rozhodla k možno nepopulárnemu, avšak nevyhnutnému kroku. Model Ferrari 458 Italia dostane spolu s faceliftom preplňovanie a menší zdvihový objem. Ferrari chce zužitkovať vedomosti nadobudnuté nielen s "fúkaným" modelom California T, ale aj v novej formule 1.

Facelift by sa mal predstaviť do roku 2015 a britský magazín Car uvádza, že sa nový model bude volať 458mm ako Modificata. Rovnakým spôsobom bude Ferrari údajne označovať každý ďalší model, ktorý po štyroch rokoch dostane faceliftovanú verziu. V hre je ale aj označenie 458 T po vzore modelu Ferrari California T.

Taliani samozrejme taja presné technické špecifikácie osemvalca s objemom 3,8 l, ale šušká sa, že cieľom je výkon 500 kW, teda 680 koní. Len pre poriadok uveďme, že súčasný atmosférický osemvalec 4,5 l posiela cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku na zadné kolesá výkon až 605 koní.

Radikálne sa ale zmení priebeh výkonu a Ferrari vraj, rovnako ako u Californie, elektronicky obmedzí krútiaci moment na prvé dve rýchlosti. Automobilka tvrdí, že to má motivovať vodiča k vytáčaniu motora a zachovať atmosférický charakter, ale určite to bude mať čo robiť aj so životnosťou prevodovky.

Ferrari si uvedomuje dôležitosť akustického sprievodu a určite si dá záležať na odladení sacieho a výfukového systému, aby zvuk čo najviac pripomínal tradičné vysokootáčkové motory. Turbína dúchadla totiž funguje ako tlmič, preto sú moderné turbomotory tak tiché.

Zrejme sa nemáme tešiť na charakter porovnateľný s ikonickým Ferrari F40 či 288 GTO. Cieľom je postaviť efektívne a rýchle auto, ktoré bude v dynamike konkurovať McLarenu 650S a tiež sa patrične vzdiali od nemeckých rivalov ako je Porsche 911 Turbo či pripravovaný Mercedes-AMG GT.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY