vytisknout velikost písma Ferrari 458 Italia tiež dostane dve turbá a menší motor

Ferrari sa rozhodlo pochovať atmosférický vysokootáčkový agregát a nahradiť ho menšou, úspornejšie jednotkou s dvojitým preplňovaním.
Ferrari 458 Italia tiež dostane dve turbá a menší motor

Talianska automobilka sa rozhodla k možno nepopulárnemu, avšak nevyhnutnému kroku. Model Ferrari 458 Italia dostane spolu s faceliftom preplňovanie a menší zdvihový objem. Ferrari chce zužitkovať vedomosti nadobudnuté nielen s "fúkaným" modelom California T, ale aj v novej formule 1.

Facelift by sa mal predstaviť do roku 2015 a britský magazín Car uvádza, že sa nový model bude volať 458mm ako Modificata. Rovnakým spôsobom bude Ferrari údajne označovať každý ďalší model, ktorý po štyroch rokoch dostane faceliftovanú verziu. V hre je ale aj označenie 458 T po vzore modelu Ferrari California T.

Taliani samozrejme taja presné technické špecifikácie osemvalca s objemom 3,8 l, ale šušká sa, že cieľom je výkon 500 kW, teda 680 koní. Len pre poriadok uveďme, že súčasný atmosférický osemvalec 4,5 l posiela cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku na zadné kolesá výkon až 605 koní.

Radikálne sa ale zmení priebeh výkonu a Ferrari vraj, rovnako ako u Californie, elektronicky obmedzí krútiaci moment na prvé dve rýchlosti. Automobilka tvrdí, že to má motivovať vodiča k vytáčaniu motora a zachovať atmosférický charakter, ale určite to bude mať čo robiť aj so životnosťou prevodovky.

Ferrari si uvedomuje dôležitosť akustického sprievodu a určite si dá záležať na odladení sacieho a výfukového systému, aby zvuk čo najviac pripomínal tradičné vysokootáčkové motory. Turbína dúchadla totiž funguje ako tlmič, preto sú moderné turbomotory tak tiché.

Zrejme sa nemáme tešiť na charakter porovnateľný s ikonickým Ferrari F40 či 288 GTO. Cieľom je postaviť efektívne a rýchle auto, ktoré bude v dynamike konkurovať McLarenu 650S a tiež sa patrične vzdiali od nemeckých rivalov ako je Porsche 911 Turbo či pripravovaný Mercedes-AMG GT.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY