vytisknout velikost písma Ferrari 288 GTO odhadzuje šotolinu v spomienke na skupinu B

Ferrari 288 GTO odhadzuje šotolinu v spomienke na skupinu B

Ferrari si v motoristickom športe tradične spájame s okruhovým pretekaním na najvyššej úrovni. V 80. rokoch ale v Maranelle zatúžili naskočiť od rallye, ktorej vrcholnú formu vtedy predstavovala dramatická, rýchla a nebezpečná skupina B.

Ferrri 288 GTO vzniklo ako homologizačný špeciál v počte 272 kusov. Fanúšikovia rely sa určite tešili na dychberúce súboje s Porsche 959, ktoré prišlo na svet v tom istom čase a z rovnakých pohnútok. Osud to ale chcel inak.

Po strašidelnej nehode na korzickej rallye, pri ktorej v roku 1986 zahynul Henri Toivonen aj jeho spolujazdec Sergio Crest, vtedajšia Medzinárodná federácia automobilového športu skupinu B zakázala. Samotnú nehodu nikto nevidel. Toivonenova Lancia Delta S4 zišla zo svahu a explodovala. Zostal z nej len obhorený priestorový rám.

Ferrari 288 GTO aj Porsche 959 tak zostali smutnými pomníkmi éry, ktorá bola bezpochyby najnebezpečnejšia, ale tiež najviac fascinujúca v histórii súťažného športu. Dve výkladné skrine automobilovej techniky 80. rokov, ktoré nikdy nedostali šancu preukázať svoje schopnosti vo svetovom šampionáte.

Že by sa bolo na čo pozerať, naznačuje aj toto pôsobivé video.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY