vytisknout velikost písma Ferrari 288 GTO odhadzuje šotolinu v spomienke na skupinu B

Ferrari 288 GTO odhadzuje šotolinu v spomienke na skupinu B

Ferrari si v motoristickom športe tradične spájame s okruhovým pretekaním na najvyššej úrovni. V 80. rokoch ale v Maranelle zatúžili naskočiť od rallye, ktorej vrcholnú formu vtedy predstavovala dramatická, rýchla a nebezpečná skupina B.

Ferrri 288 GTO vzniklo ako homologizačný špeciál v počte 272 kusov. Fanúšikovia rely sa určite tešili na dychberúce súboje s Porsche 959, ktoré prišlo na svet v tom istom čase a z rovnakých pohnútok. Osud to ale chcel inak.

Po strašidelnej nehode na korzickej rallye, pri ktorej v roku 1986 zahynul Henri Toivonen aj jeho spolujazdec Sergio Crest, vtedajšia Medzinárodná federácia automobilového športu skupinu B zakázala. Samotnú nehodu nikto nevidel. Toivonenova Lancia Delta S4 zišla zo svahu a explodovala. Zostal z nej len obhorený priestorový rám.

Ferrari 288 GTO aj Porsche 959 tak zostali smutnými pomníkmi éry, ktorá bola bezpochyby najnebezpečnejšia, ale tiež najviac fascinujúca v histórii súťažného športu. Dve výkladné skrine automobilovej techniky 80. rokov, ktoré nikdy nedostali šancu preukázať svoje schopnosti vo svetovom šampionáte.

Že by sa bolo na čo pozerať, naznačuje aj toto pôsobivé video.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY