vytisknout velikost písma Ferrari 288 GTO odhadzuje šotolinu v spomienke na skupinu B

Ferrari 288 GTO odhadzuje šotolinu v spomienke na skupinu B

Ferrari si v motoristickom športe tradične spájame s okruhovým pretekaním na najvyššej úrovni. V 80. rokoch ale v Maranelle zatúžili naskočiť od rallye, ktorej vrcholnú formu vtedy predstavovala dramatická, rýchla a nebezpečná skupina B.

Ferrri 288 GTO vzniklo ako homologizačný špeciál v počte 272 kusov. Fanúšikovia rely sa určite tešili na dychberúce súboje s Porsche 959, ktoré prišlo na svet v tom istom čase a z rovnakých pohnútok. Osud to ale chcel inak.

Po strašidelnej nehode na korzickej rallye, pri ktorej v roku 1986 zahynul Henri Toivonen aj jeho spolujazdec Sergio Crest, vtedajšia Medzinárodná federácia automobilového športu skupinu B zakázala. Samotnú nehodu nikto nevidel. Toivonenova Lancia Delta S4 zišla zo svahu a explodovala. Zostal z nej len obhorený priestorový rám.

Ferrari 288 GTO aj Porsche 959 tak zostali smutnými pomníkmi éry, ktorá bola bezpochyby najnebezpečnejšia, ale tiež najviac fascinujúca v histórii súťažného športu. Dve výkladné skrine automobilovej techniky 80. rokov, ktoré nikdy nedostali šancu preukázať svoje schopnosti vo svetovom šampionáte.

Že by sa bolo na čo pozerať, naznačuje aj toto pôsobivé video.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY