vytisknout velikost písma Ferrari 288 GTO odhadzuje šotolinu v spomienke na skupinu B

Ferrari 288 GTO odhadzuje šotolinu v spomienke na skupinu B

Ferrari si v motoristickom športe tradične spájame s okruhovým pretekaním na najvyššej úrovni. V 80. rokoch ale v Maranelle zatúžili naskočiť od rallye, ktorej vrcholnú formu vtedy predstavovala dramatická, rýchla a nebezpečná skupina B.

Ferrri 288 GTO vzniklo ako homologizačný špeciál v počte 272 kusov. Fanúšikovia rely sa určite tešili na dychberúce súboje s Porsche 959, ktoré prišlo na svet v tom istom čase a z rovnakých pohnútok. Osud to ale chcel inak.

Po strašidelnej nehode na korzickej rallye, pri ktorej v roku 1986 zahynul Henri Toivonen aj jeho spolujazdec Sergio Crest, vtedajšia Medzinárodná federácia automobilového športu skupinu B zakázala. Samotnú nehodu nikto nevidel. Toivonenova Lancia Delta S4 zišla zo svahu a explodovala. Zostal z nej len obhorený priestorový rám.

Ferrari 288 GTO aj Porsche 959 tak zostali smutnými pomníkmi éry, ktorá bola bezpochyby najnebezpečnejšia, ale tiež najviac fascinujúca v histórii súťažného športu. Dve výkladné skrine automobilovej techniky 80. rokov, ktoré nikdy nedostali šancu preukázať svoje schopnosti vo svetovom šampionáte.

Že by sa bolo na čo pozerať, naznačuje aj toto pôsobivé video.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY