vytisknout velikost písma Ferdinand Piech odstúpil z dozornej rady VW

Ferdinand Piech odstúpil z dozornej rady VW

Ferdinand Piech, šedá eminencia koncernu Volkswagen a donedávna najmocnejší muž európskeho automobilového priemyslu, rezignoval na svoju pozíciu v čele dozornej rady skupiny Volkswagen. Spolu s ním skončila v dozornej rade aj jeho manželka Ursula.

Odstúpenie sedemdesiatosemročného manažéra je zjavne dohrou boja o moc, ktorý na verejnosť presiakol v podobe prestrelky medzi Piechom a ďalšími členmi vedenia VW strán Martina Winterkorna. Informoval o tom napríklad web E15.cz.

Nadaný konštruktér a nekompromisný manažér Piech za sebou necháva v európskom automobilovom priemysle rad výrazných stôp. V mladosti sa podieľal na superúspešnom pretekárskom programe Porsche 917, neskôr stál pri vzostupe Audi medzi prémiové značky a nakoniec vybudoval z Volkswagenu obrovské impérium mnohých značiek. Vydupal zo zeme projekty ako VW Phaeton alebo Bugatti Veyron.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY