vytisknout velikost písma Ferdinand Piech odstúpil z dozornej rady VW

Ferdinand Piech odstúpil z dozornej rady VW

Ferdinand Piech, šedá eminencia koncernu Volkswagen a donedávna najmocnejší muž európskeho automobilového priemyslu, rezignoval na svoju pozíciu v čele dozornej rady skupiny Volkswagen. Spolu s ním skončila v dozornej rade aj jeho manželka Ursula.

Odstúpenie sedemdesiatosemročného manažéra je zjavne dohrou boja o moc, ktorý na verejnosť presiakol v podobe prestrelky medzi Piechom a ďalšími členmi vedenia VW strán Martina Winterkorna. Informoval o tom napríklad web E15.cz.

Nadaný konštruktér a nekompromisný manažér Piech za sebou necháva v európskom automobilovom priemysle rad výrazných stôp. V mladosti sa podieľal na superúspešnom pretekárskom programe Porsche 917, neskôr stál pri vzostupe Audi medzi prémiové značky a nakoniec vybudoval z Volkswagenu obrovské impérium mnohých značiek. Vydupal zo zeme projekty ako VW Phaeton alebo Bugatti Veyron.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY