vytisknout velikost písma Fenyr Supersport z Dubaja chce byť rýchly ako Veyron

Pod karosériou z uhlíkových vlákien má nové super auto z Blízkeho Východu hliníkový rúrkový rám a preplňovaný plochý šesťvalec.
Fenyr Supersport z Dubaja chce byť rýchly ako Veyron

Spoločnosť W Motors predstaví na autosalóne v Dubaji nový model menom Fenyr Supersport. Výrobca tvrdí, že jazdnými výkonmi môže ich novinka konkurovať Bugatti Veyron.

00-10.jpg00-1.jpg00-2.jpg
Fenyr Supersport je v poradí druhým modelom dubajskej automobilky W Motors

Pod karosériou z uhlíkových vlákien má Fenyr Supersport hliníkový rúrkový rám, v ktorom tróni dvoma turbodúchadlami preplňovaný plochý šesťvalec 4,0 l. Ten navrhol nemecký Ruf. Firma sľubuje najmenej 900 koní a 1200 Nm.

Fenyr Supersport by sa mal rozbehnúť na 100 km/h už za 2,7 s a vďaka prepracovanej aerodynamike dosiahnuť rýchlosť vyše 400 km/h.

00-3.jpg00-5.jpg00-6.jpg
Preplňovaný boxer od Rufu by mal dosahovať výkonu najmenej 900 koní

W Motors plánuje vyrobiť iba 25 kusov Fenyrov. Cena je neznáma, ale ich predchádzajúci model menom Lykan Hypersport stál 3,4 milióna dolárov. Nemožno očakávať, že rýchlejší Fenyr bude lacnejší...

Spoločnosť W Motors dnes sídli v Dubaji, ale založená bola v roku 2012 v Libanone. Hlavnú výrobnú prevádzku má pritom v talianskom Turíne. V apríli 2016 chce značka na autosalóne v Pekingu predstaviť luxusné SUV v cenovej hladine 200-300 tisíc dolárov.

00-7.jpg00-8.jpg00-9.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY