vytisknout velikost písma Felino CB7: pretekárske gény na bežnú cestu, z 0 na 100 km/h za 3,5 s

Kanadská spoločnosť Felino založená pretekárom Antoinom Bessettom predstavuje odvážne poňaté kupé CB7 s motorom V8 od General Motors.
Felino CB7: pretekárske gény na bežnú cestu, z 0 na 100 km/h za 3,5 s

O podobných projektoch vás informujeme priebežne. Väčšinou ale zostáva len pri zbožných prianiach a počítačových kresbách, avšak v tomto prípade vám môžeme ukázať jeden z prototypov priamo v jazde. Športové kupé Felino CB7 bolo predstavené na autosalóne v Montreale a ide o prvý sériový model z Bessettových dielní. O pohon vozidla sa má postarať osemvalec GM s objemom 6,2 l, výkonom 532 koní (391 kW) a krútiacim momentom 662 Nm, ktorý sa prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej (za príplatok polosamočinnej sekvenčnej) prevodovky prenáša na kolesá zadnej nápravy.

Felino CB7 22.jpgFelino CB7 28.jpgFelino CB7 23.jpgFelino CB7 10.jpgFelino CB7 09.jpgFelino CB7 07.jpg
Felino CB7 s agresívnou kapotou a pomerne tupo zakončeným zadkom 

Kupé Felino CB7 s ostro rezanými rysmi, rozviatou kapotou a splývajúcim zadkom v štýle Bugatti Type 57SC Atlantic má byť 4 200 dlhé, 1 900 mm široké a 1 100 mm vysoké a jeho pohotovostná hmotnosť má činiť 1 134 kg pri vyvážení 50:50 medzi nápravami. Výrobca sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h približne za 3,5 s. Štruktúra karosérie má byť vyrobená z uhlíkových kompozitov, podobne ako jej povrchové diely.

Felino CB7 05.jpgFelino CB7 04.jpgFelino CB7 03.jpg
Felino CB7 11.jpgFelino CB7 13.jpgFelino CB7 15.jpg
Toto auto by vás mohlo skutočne zabávať...

Kolesá obidvoch náprav s osemnásťpalcovými liatymi ráfikmi sú zavesené na pároch lichobežníkových závesov s nastaviteľnými vzperami. O náležité spomalenie sa postarajú oceľové kotúčové brzdy na všetkých kolesách s priemerom 355 mm v kombinácii so šesťpiestikovými strmeňmi vpredu a štvorpiestikovými vzadu, pričom za príplatok majú byť v ponuke tiež uhlíkokeramické kotúče.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY