vytisknout velikost písma Felino CB7: pretekárske gény na bežnú cestu, z 0 na 100 km/h za 3,5 s

Kanadská spoločnosť Felino založená pretekárom Antoinom Bessettom predstavuje odvážne poňaté kupé CB7 s motorom V8 od General Motors.
Felino CB7: pretekárske gény na bežnú cestu, z 0 na 100 km/h za 3,5 s

O podobných projektoch vás informujeme priebežne. Väčšinou ale zostáva len pri zbožných prianiach a počítačových kresbách, avšak v tomto prípade vám môžeme ukázať jeden z prototypov priamo v jazde. Športové kupé Felino CB7 bolo predstavené na autosalóne v Montreale a ide o prvý sériový model z Bessettových dielní. O pohon vozidla sa má postarať osemvalec GM s objemom 6,2 l, výkonom 532 koní (391 kW) a krútiacim momentom 662 Nm, ktorý sa prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej (za príplatok polosamočinnej sekvenčnej) prevodovky prenáša na kolesá zadnej nápravy.

Felino CB7 22.jpgFelino CB7 28.jpgFelino CB7 23.jpgFelino CB7 10.jpgFelino CB7 09.jpgFelino CB7 07.jpg
Felino CB7 s agresívnou kapotou a pomerne tupo zakončeným zadkom 

Kupé Felino CB7 s ostro rezanými rysmi, rozviatou kapotou a splývajúcim zadkom v štýle Bugatti Type 57SC Atlantic má byť 4 200 dlhé, 1 900 mm široké a 1 100 mm vysoké a jeho pohotovostná hmotnosť má činiť 1 134 kg pri vyvážení 50:50 medzi nápravami. Výrobca sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h približne za 3,5 s. Štruktúra karosérie má byť vyrobená z uhlíkových kompozitov, podobne ako jej povrchové diely.

Felino CB7 05.jpgFelino CB7 04.jpgFelino CB7 03.jpg
Felino CB7 11.jpgFelino CB7 13.jpgFelino CB7 15.jpg
Toto auto by vás mohlo skutočne zabávať...

Kolesá obidvoch náprav s osemnásťpalcovými liatymi ráfikmi sú zavesené na pároch lichobežníkových závesov s nastaviteľnými vzperami. O náležité spomalenie sa postarajú oceľové kotúčové brzdy na všetkých kolesách s priemerom 355 mm v kombinácii so šesťpiestikovými strmeňmi vpredu a štvorpiestikovými vzadu, pričom za príplatok majú byť v ponuke tiež uhlíkokeramické kotúče.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY