vytisknout velikost písma Farooq Sand Racer je prvé auto z Emirátov. A rovno je to terénne kupé

Sand Racer je športové kupé, určené na prevádzku mimo cesty. Automobilka Zarooq Motors chce vyrábať predovšetkým kvalitné "hračky" pre úzku skupinu zákazníkov.
Farooq Sand Racer je prvé auto z Emirátov. A rovno je to terénne kupé
Zoznam kapitol
  1. Zarooq Sand Racer
  2. Fotogaléria: Zarooq Sand Racer

V Spojených arabských emirátoch vznikla automobilka Farooq a teraz predstavila svoje prvé auto. Volá sa Sand Racer a je to športové kupé určené mimo cesty. Predávať sa začne v januári 2016 za zhruba 100 000 amerických dolárov.

Zarook A3 HD Orange Front 1.jpgZarook A3 HD Blue Chrome 1 (2).jpgZarook A3 HD Red 3.jpgToto nie je len krásne sa tváriaci crossover, ale skutočné športové auto určené mimo cesty do rozľahlých arabských púští. Zatiaľ má pod kapotou motor z Nissanu 350Z, ale chystá sa aj verzia s výkonom až 500 koní

Automobilka Zarooq Motors nemá ambície stať sa svetovou jednotkou a chrliť na trh milióny áut ročne. Chce vyrábať predovšetkým kvalitné "hračky" pre úzku skupinu zákazníkov. O tú určite nebude v bohatých Emirátoch núdza.

A čo je vlastne pod plastovou karosériou zosilnenou sklenými vláknami, ktorá drží na rúrkovom ráme? Voz poháňa šesťvalec 3,5 l z Nissanu 350Z. Výkon zatiaľ dosahuje na 309 koní v 6500 ot./min. a krútiaci moment má hodnotu 371 Nm. Motor sa točí do 6600 ot./min.

Prevodovka je sekvenčná s radením pod volantom a poháňané sú zadné kolesá. Hmotnosť vozidla je len 1100 kg. V pláne sú ale aj výkonnejšie verzie, ktoré ponúknu 400 alebo až 500 koní a zákazníci si môžu priplatiť za ďalšie úpravy ako napríklad účinnejšie brzdy alebo kompletnú závodnú prestavbu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY