vytisknout velikost písma Faraday Future FFZERO1 má jen jedno miesto a výkon cez 1000 koní

Futuristické pretekárske auto sa samo učí jazdnú stopu na pretekárskom okruhu, vodič už v ňom vlastne ani byť nemusí.
Faraday Future FFZERO1 má jen jedno miesto a výkon cez 1000 koní
Zoznam kapitol
  1. Faraday Future FFZERO1
  2. Fotogaléria: Faraday Future FFZERO1

Na veľtrh CES 2016 v Las Vegas mieri tento koncept pretekárskeho vozidla budúcnosti. Volá sa Faraday Future FFZERO1, odvezie sa v ňom len vodič, ktorý sedí v strede, a na pohone používa módne elektromotory (dohromady štyri) s celkovým výkonom cez 1000 koní. Zrýchlenie na 100 km/h má zvládnuť za tri sekundy a rozbehne sa na viac ako 320 km/h.

faraday (15).jpgfaraday (18).jpgfaraday (8).jpgTakto si tvorcovia predstavujú futuristické pretekárske auto. Vraj vie jazdiť úplne samo a dokonca sa učí pretekársku stopu na okruhu. Výkon elektromotorov presahuje tisíc koní

Pokiaľ ale vynecháme futuristický dizajn, oveľa dôležitejšia je predstavená variabilná platfroma VPA, na ktorej koncept Faraday Future FFZERO1 stojí. Tá má umožniť výrobu elektromobilov s rôznymi rázvormi a karosériami, lebo centrálne umiestnenú kazetu akumulátorov možno rôzne skracovať a predlžovať jednoduchým pridaním alebo odobratím článkov.

Meno konceptu odkazuje na anglického vedca Michaela Faradaya, ktorému vďačíme za objav elektromagnetickej indukcie a teda aj teoretickej funkcie elektromotora a dynama.

Podľa tvorcov konceptu spočíva budúcnosť závodných áut v tom, že si pilot zacvakne do volantu smartphone a cez neho bude ovládať všetky dôležité funkcie auta.

Otázka je, na čo je tu volant a prečo je toto pretekárske auto, keď vraj vie jazdiť úplne autonómne a to nielen na ceste, ale aj na pretekárskom okruhu. Softvér sa prispôsobuje aktuálnym podmienkam na trati a postupne sa učí ideálnu stopu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY