vytisknout velikost písma Faraday Future FFZERO1 má jen jedno miesto a výkon cez 1000 koní

Futuristické pretekárske auto sa samo učí jazdnú stopu na pretekárskom okruhu, vodič už v ňom vlastne ani byť nemusí.
Faraday Future FFZERO1 má jen jedno miesto a výkon cez 1000 koní
Zoznam kapitol
  1. Faraday Future FFZERO1
  2. Fotogaléria: Faraday Future FFZERO1

Na veľtrh CES 2016 v Las Vegas mieri tento koncept pretekárskeho vozidla budúcnosti. Volá sa Faraday Future FFZERO1, odvezie sa v ňom len vodič, ktorý sedí v strede, a na pohone používa módne elektromotory (dohromady štyri) s celkovým výkonom cez 1000 koní. Zrýchlenie na 100 km/h má zvládnuť za tri sekundy a rozbehne sa na viac ako 320 km/h.

faraday (15).jpgfaraday (18).jpgfaraday (8).jpgTakto si tvorcovia predstavujú futuristické pretekárske auto. Vraj vie jazdiť úplne samo a dokonca sa učí pretekársku stopu na okruhu. Výkon elektromotorov presahuje tisíc koní

Pokiaľ ale vynecháme futuristický dizajn, oveľa dôležitejšia je predstavená variabilná platfroma VPA, na ktorej koncept Faraday Future FFZERO1 stojí. Tá má umožniť výrobu elektromobilov s rôznymi rázvormi a karosériami, lebo centrálne umiestnenú kazetu akumulátorov možno rôzne skracovať a predlžovať jednoduchým pridaním alebo odobratím článkov.

Meno konceptu odkazuje na anglického vedca Michaela Faradaya, ktorému vďačíme za objav elektromagnetickej indukcie a teda aj teoretickej funkcie elektromotora a dynama.

Podľa tvorcov konceptu spočíva budúcnosť závodných áut v tom, že si pilot zacvakne do volantu smartphone a cez neho bude ovládať všetky dôležité funkcie auta.

Otázka je, na čo je tu volant a prečo je toto pretekárske auto, keď vraj vie jazdiť úplne autonómne a to nielen na ceste, ale aj na pretekárskom okruhu. Softvér sa prispôsobuje aktuálnym podmienkam na trati a postupne sa učí ideálnu stopu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY