vytisknout velikost písma Faraday Future FFZERO1 má jen jedno miesto a výkon cez 1000 koní

Futuristické pretekárske auto sa samo učí jazdnú stopu na pretekárskom okruhu, vodič už v ňom vlastne ani byť nemusí.
Faraday Future FFZERO1 má jen jedno miesto a výkon cez 1000 koní
Zoznam kapitol
  1. Faraday Future FFZERO1
  2. Fotogaléria: Faraday Future FFZERO1

Na veľtrh CES 2016 v Las Vegas mieri tento koncept pretekárskeho vozidla budúcnosti. Volá sa Faraday Future FFZERO1, odvezie sa v ňom len vodič, ktorý sedí v strede, a na pohone používa módne elektromotory (dohromady štyri) s celkovým výkonom cez 1000 koní. Zrýchlenie na 100 km/h má zvládnuť za tri sekundy a rozbehne sa na viac ako 320 km/h.

faraday (15).jpgfaraday (18).jpgfaraday (8).jpgTakto si tvorcovia predstavujú futuristické pretekárske auto. Vraj vie jazdiť úplne samo a dokonca sa učí pretekársku stopu na okruhu. Výkon elektromotorov presahuje tisíc koní

Pokiaľ ale vynecháme futuristický dizajn, oveľa dôležitejšia je predstavená variabilná platfroma VPA, na ktorej koncept Faraday Future FFZERO1 stojí. Tá má umožniť výrobu elektromobilov s rôznymi rázvormi a karosériami, lebo centrálne umiestnenú kazetu akumulátorov možno rôzne skracovať a predlžovať jednoduchým pridaním alebo odobratím článkov.

Meno konceptu odkazuje na anglického vedca Michaela Faradaya, ktorému vďačíme za objav elektromagnetickej indukcie a teda aj teoretickej funkcie elektromotora a dynama.

Podľa tvorcov konceptu spočíva budúcnosť závodných áut v tom, že si pilot zacvakne do volantu smartphone a cez neho bude ovládať všetky dôležité funkcie auta.

Otázka je, na čo je tu volant a prečo je toto pretekárske auto, keď vraj vie jazdiť úplne autonómne a to nielen na ceste, ale aj na pretekárskom okruhu. Softvér sa prispôsobuje aktuálnym podmienkam na trati a postupne sa učí ideálnu stopu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY