vytisknout velikost písma Faraday Future FFZERO1 má jen jedno miesto a výkon cez 1000 koní

Futuristické pretekárske auto sa samo učí jazdnú stopu na pretekárskom okruhu, vodič už v ňom vlastne ani byť nemusí.
Faraday Future FFZERO1 má jen jedno miesto a výkon cez 1000 koní
Zoznam kapitol
  1. Faraday Future FFZERO1
  2. Fotogaléria: Faraday Future FFZERO1

Na veľtrh CES 2016 v Las Vegas mieri tento koncept pretekárskeho vozidla budúcnosti. Volá sa Faraday Future FFZERO1, odvezie sa v ňom len vodič, ktorý sedí v strede, a na pohone používa módne elektromotory (dohromady štyri) s celkovým výkonom cez 1000 koní. Zrýchlenie na 100 km/h má zvládnuť za tri sekundy a rozbehne sa na viac ako 320 km/h.

faraday (15).jpgfaraday (18).jpgfaraday (8).jpgTakto si tvorcovia predstavujú futuristické pretekárske auto. Vraj vie jazdiť úplne samo a dokonca sa učí pretekársku stopu na okruhu. Výkon elektromotorov presahuje tisíc koní

Pokiaľ ale vynecháme futuristický dizajn, oveľa dôležitejšia je predstavená variabilná platfroma VPA, na ktorej koncept Faraday Future FFZERO1 stojí. Tá má umožniť výrobu elektromobilov s rôznymi rázvormi a karosériami, lebo centrálne umiestnenú kazetu akumulátorov možno rôzne skracovať a predlžovať jednoduchým pridaním alebo odobratím článkov.

Meno konceptu odkazuje na anglického vedca Michaela Faradaya, ktorému vďačíme za objav elektromagnetickej indukcie a teda aj teoretickej funkcie elektromotora a dynama.

Podľa tvorcov konceptu spočíva budúcnosť závodných áut v tom, že si pilot zacvakne do volantu smartphone a cez neho bude ovládať všetky dôležité funkcie auta.

Otázka je, na čo je tu volant a prečo je toto pretekárske auto, keď vraj vie jazdiť úplne autonómne a to nielen na ceste, ale aj na pretekárskom okruhu. Softvér sa prispôsobuje aktuálnym podmienkam na trati a postupne sa učí ideálnu stopu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY