vytisknout velikost písma Faraday Future FFZERO1 má jen jedno miesto a výkon cez 1000 koní

Futuristické pretekárske auto sa samo učí jazdnú stopu na pretekárskom okruhu, vodič už v ňom vlastne ani byť nemusí.
Faraday Future FFZERO1 má jen jedno miesto a výkon cez 1000 koní
Zoznam kapitol
  1. Faraday Future FFZERO1
  2. Fotogaléria: Faraday Future FFZERO1

Na veľtrh CES 2016 v Las Vegas mieri tento koncept pretekárskeho vozidla budúcnosti. Volá sa Faraday Future FFZERO1, odvezie sa v ňom len vodič, ktorý sedí v strede, a na pohone používa módne elektromotory (dohromady štyri) s celkovým výkonom cez 1000 koní. Zrýchlenie na 100 km/h má zvládnuť za tri sekundy a rozbehne sa na viac ako 320 km/h.

faraday (15).jpgfaraday (18).jpgfaraday (8).jpgTakto si tvorcovia predstavujú futuristické pretekárske auto. Vraj vie jazdiť úplne samo a dokonca sa učí pretekársku stopu na okruhu. Výkon elektromotorov presahuje tisíc koní

Pokiaľ ale vynecháme futuristický dizajn, oveľa dôležitejšia je predstavená variabilná platfroma VPA, na ktorej koncept Faraday Future FFZERO1 stojí. Tá má umožniť výrobu elektromobilov s rôznymi rázvormi a karosériami, lebo centrálne umiestnenú kazetu akumulátorov možno rôzne skracovať a predlžovať jednoduchým pridaním alebo odobratím článkov.

Meno konceptu odkazuje na anglického vedca Michaela Faradaya, ktorému vďačíme za objav elektromagnetickej indukcie a teda aj teoretickej funkcie elektromotora a dynama.

Podľa tvorcov konceptu spočíva budúcnosť závodných áut v tom, že si pilot zacvakne do volantu smartphone a cez neho bude ovládať všetky dôležité funkcie auta.

Otázka je, na čo je tu volant a prečo je toto pretekárske auto, keď vraj vie jazdiť úplne autonómne a to nielen na ceste, ale aj na pretekárskom okruhu. Softvér sa prispôsobuje aktuálnym podmienkam na trati a postupne sa učí ideálnu stopu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY