vytisknout velikost písma Faceliftu a plug-in hybridnej verzie sa dočkal aj veľký Range Rover

Aj "veľký" Range Rover má za sebou malý facelift. Aj on dostal plug-in hybridnú verziu so spotrebou 2,8 l/100 km. Opakom je verzia SVAutobiography s osemvalcom s výkonom 565 k.
Faceliftu a plug-in hybridnej verzie sa dočkal aj veľký Range Rover

Po predčasnom úniku oficiálneho videa (ktoré už bolo zmazané) vypustila automobilka Land Rover do sveta informácie o facelifte pre "veľký" Range Rover. Ten prichádza niekoľko dní po omladení zníženého Range Roveru Sport. Ako sa dalo čakať, zmeny sú hlavne kozmetické a týkajú sa predných svetiel, interiéru a výbavy. Pár noviniek sa ale udialo aj pod kapotou.

Rovnako ako v Range Roveri Sport aj vo veľkom modeli bude teraz k dispozícii plug-in hybridná verzia P400, ktorá kombinuje preplňovaný dvojlitrový štvorvalec (220 kW/300 k) s elektromotormi (85 kW/115 k). Spoločný výkon hybridnej sústavy je až 297 kW (404 k) a krútiaci moment dosahuje hodnotu 640 Nm.

Range-Rover-P400h-12.jpgRange-Rover-P400h-15.jpg

Automobilka uvádza kombinovanú spotrebu len 2,8 litra benzínu, čo je v absolútnom kontraste s našimi skúsenosťami s akýmkoľvek benzínovým Range Roverom. Tam sa spotreba počítala od dvadsiatich litrov nahor. Veru, doba pokročila a tento Range Rover sa môže pohybovať aj "bezemisne" na elektrinu. Má totiž akumulátor s kapacitou 13,1 kWh a na jedno nabitie (ktoré môže trvať 2 hodiny a 45 minút) prejde až 51 km.

Vodič si môže zvoliť, či si elektrinu schová napríklad do kolóny na diaľnici alebo do mesta, prípadne nechá rozhodovanie na automatike. To si nastaví v novom infotainmente s modernými funkciami a rozšírenou konektivitou. Nechýba palubný internet a veľa ďalšieho. Zmeny sa dotkli aj čalúnenia, farebných kombinácií a luxusnej výbavy.

Ďalšou novinkou je "športová" verzia SVAutobiography Dynamic s kompresorom preplňovaným päťlitrom. Ten má výkon 415 kW (565 koní) a tento kolos vystrelí na stovku za 5,4 sekundy.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY