vytisknout velikost písma Faceliftu a plug-in hybridnej verzie sa dočkal aj veľký Range Rover

Aj "veľký" Range Rover má za sebou malý facelift. Aj on dostal plug-in hybridnú verziu so spotrebou 2,8 l/100 km. Opakom je verzia SVAutobiography s osemvalcom s výkonom 565 k.
Faceliftu a plug-in hybridnej verzie sa dočkal aj veľký Range Rover

Po predčasnom úniku oficiálneho videa (ktoré už bolo zmazané) vypustila automobilka Land Rover do sveta informácie o facelifte pre "veľký" Range Rover. Ten prichádza niekoľko dní po omladení zníženého Range Roveru Sport. Ako sa dalo čakať, zmeny sú hlavne kozmetické a týkajú sa predných svetiel, interiéru a výbavy. Pár noviniek sa ale udialo aj pod kapotou.

Rovnako ako v Range Roveri Sport aj vo veľkom modeli bude teraz k dispozícii plug-in hybridná verzia P400, ktorá kombinuje preplňovaný dvojlitrový štvorvalec (220 kW/300 k) s elektromotormi (85 kW/115 k). Spoločný výkon hybridnej sústavy je až 297 kW (404 k) a krútiaci moment dosahuje hodnotu 640 Nm.

Range-Rover-P400h-12.jpgRange-Rover-P400h-15.jpg

Automobilka uvádza kombinovanú spotrebu len 2,8 litra benzínu, čo je v absolútnom kontraste s našimi skúsenosťami s akýmkoľvek benzínovým Range Roverom. Tam sa spotreba počítala od dvadsiatich litrov nahor. Veru, doba pokročila a tento Range Rover sa môže pohybovať aj "bezemisne" na elektrinu. Má totiž akumulátor s kapacitou 13,1 kWh a na jedno nabitie (ktoré môže trvať 2 hodiny a 45 minút) prejde až 51 km.

Vodič si môže zvoliť, či si elektrinu schová napríklad do kolóny na diaľnici alebo do mesta, prípadne nechá rozhodovanie na automatike. To si nastaví v novom infotainmente s modernými funkciami a rozšírenou konektivitou. Nechýba palubný internet a veľa ďalšieho. Zmeny sa dotkli aj čalúnenia, farebných kombinácií a luxusnej výbavy.

Ďalšou novinkou je "športová" verzia SVAutobiography Dynamic s kompresorom preplňovaným päťlitrom. Ten má výkon 415 kW (565 koní) a tento kolos vystrelí na stovku za 5,4 sekundy.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY