vytisknout velikost písma Faceliftované BMW radu 3 sa ukáže v Ženeve. Dostane trojvalec

Faceliftované BMW radu 3 sa ukáže v Ženeve. Dostane trojvalec

Pamätáte si dobu, kedy bol atmosférický radový šesťvalec morálnou povinnosťou pod kapotou BMW radu 3? Tak tomu už je dávno koniec a ani facelift, ktorý sa ukáže na autosalóne v Ženeve, na tom nič meniť nebude. Naopak šesťvalec, samozrejme s preplňovaním, zostane len u vrcholnej verzie 340i (predtým 335i).

Facelift prinesie upravenú prednú časť vrátane novej grafiky svetiel. Tá budú môcť byť plne diódová, na laserové svetlá si budeme musieť ešte počkať. Drobné zmeny sa dotknú aj zadnej časti. Skôr sa dá očakávať rozšírenie výbavy o nové asistenčné systémy a farebné kombinácie.

Pod kapotu sa nasťahuje preplňovaný trojvalec 1,5 l z Mini (a BMW radu 1) vo verzii 316i alebo 318i. Ak sa nič nezmení, tak by výkon jednotky mal dosahovať na 100 kW (136 k) a krútiaci moment na 220 Nm. Hodnota normovanej spotreby by sa mala vojsť pod 6 l na 100 km, zrýchlenie na 100 km/h sa odohrá za menej ako 10 sekúnd a maximálna rýchlosť prekročí 200 km/h.

Novinkou má byť aj plug-in hybridný systém založený na štvorvalci 2,0 l s preplňovaním (výkon motora 180 kW a krútiaci moment 400 Nm), elektrickým dojazdom 35 km a kombinovanými emisiami pod 50 g/km CO2.

Inak očakávajte obligátne štvorvalcové turbodiesely, na trojvalcový diesel sa zrejme ešte nedostane. Naftový šesťvalec pre 330d a 340d (predtým 335d) tiež ešte zostane, rovnako tak možnosť voľby pohonu všetkých kolies xDrive a osemstupňovej automatickej prevodovky.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY