vytisknout velikost písma Faceliftované BMW radu 3 sa ukáže v Ženeve. Dostane trojvalec

Faceliftované BMW radu 3 sa ukáže v Ženeve. Dostane trojvalec

Pamätáte si dobu, kedy bol atmosférický radový šesťvalec morálnou povinnosťou pod kapotou BMW radu 3? Tak tomu už je dávno koniec a ani facelift, ktorý sa ukáže na autosalóne v Ženeve, na tom nič meniť nebude. Naopak šesťvalec, samozrejme s preplňovaním, zostane len u vrcholnej verzie 340i (predtým 335i).

Facelift prinesie upravenú prednú časť vrátane novej grafiky svetiel. Tá budú môcť byť plne diódová, na laserové svetlá si budeme musieť ešte počkať. Drobné zmeny sa dotknú aj zadnej časti. Skôr sa dá očakávať rozšírenie výbavy o nové asistenčné systémy a farebné kombinácie.

Pod kapotu sa nasťahuje preplňovaný trojvalec 1,5 l z Mini (a BMW radu 1) vo verzii 316i alebo 318i. Ak sa nič nezmení, tak by výkon jednotky mal dosahovať na 100 kW (136 k) a krútiaci moment na 220 Nm. Hodnota normovanej spotreby by sa mala vojsť pod 6 l na 100 km, zrýchlenie na 100 km/h sa odohrá za menej ako 10 sekúnd a maximálna rýchlosť prekročí 200 km/h.

Novinkou má byť aj plug-in hybridný systém založený na štvorvalci 2,0 l s preplňovaním (výkon motora 180 kW a krútiaci moment 400 Nm), elektrickým dojazdom 35 km a kombinovanými emisiami pod 50 g/km CO2.

Inak očakávajte obligátne štvorvalcové turbodiesely, na trojvalcový diesel sa zrejme ešte nedostane. Naftový šesťvalec pre 330d a 340d (predtým 335d) tiež ešte zostane, rovnako tak možnosť voľby pohonu všetkých kolies xDrive a osemstupňovej automatickej prevodovky.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

dnes | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY