vytisknout velikost písma Faceliftované BMW radu 3 sa ukáže v Ženeve. Dostane trojvalec

Faceliftované BMW radu 3 sa ukáže v Ženeve. Dostane trojvalec

Pamätáte si dobu, kedy bol atmosférický radový šesťvalec morálnou povinnosťou pod kapotou BMW radu 3? Tak tomu už je dávno koniec a ani facelift, ktorý sa ukáže na autosalóne v Ženeve, na tom nič meniť nebude. Naopak šesťvalec, samozrejme s preplňovaním, zostane len u vrcholnej verzie 340i (predtým 335i).

Facelift prinesie upravenú prednú časť vrátane novej grafiky svetiel. Tá budú môcť byť plne diódová, na laserové svetlá si budeme musieť ešte počkať. Drobné zmeny sa dotknú aj zadnej časti. Skôr sa dá očakávať rozšírenie výbavy o nové asistenčné systémy a farebné kombinácie.

Pod kapotu sa nasťahuje preplňovaný trojvalec 1,5 l z Mini (a BMW radu 1) vo verzii 316i alebo 318i. Ak sa nič nezmení, tak by výkon jednotky mal dosahovať na 100 kW (136 k) a krútiaci moment na 220 Nm. Hodnota normovanej spotreby by sa mala vojsť pod 6 l na 100 km, zrýchlenie na 100 km/h sa odohrá za menej ako 10 sekúnd a maximálna rýchlosť prekročí 200 km/h.

Novinkou má byť aj plug-in hybridný systém založený na štvorvalci 2,0 l s preplňovaním (výkon motora 180 kW a krútiaci moment 400 Nm), elektrickým dojazdom 35 km a kombinovanými emisiami pod 50 g/km CO2.

Inak očakávajte obligátne štvorvalcové turbodiesely, na trojvalcový diesel sa zrejme ešte nedostane. Naftový šesťvalec pre 330d a 340d (predtým 335d) tiež ešte zostane, rovnako tak možnosť voľby pohonu všetkých kolies xDrive a osemstupňovej automatickej prevodovky.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY