vytisknout velikost písma Faceliftované BMW radu 3 sa ukáže v Ženeve. Dostane trojvalec

Faceliftované BMW radu 3 sa ukáže v Ženeve. Dostane trojvalec

Pamätáte si dobu, kedy bol atmosférický radový šesťvalec morálnou povinnosťou pod kapotou BMW radu 3? Tak tomu už je dávno koniec a ani facelift, ktorý sa ukáže na autosalóne v Ženeve, na tom nič meniť nebude. Naopak šesťvalec, samozrejme s preplňovaním, zostane len u vrcholnej verzie 340i (predtým 335i).

Facelift prinesie upravenú prednú časť vrátane novej grafiky svetiel. Tá budú môcť byť plne diódová, na laserové svetlá si budeme musieť ešte počkať. Drobné zmeny sa dotknú aj zadnej časti. Skôr sa dá očakávať rozšírenie výbavy o nové asistenčné systémy a farebné kombinácie.

Pod kapotu sa nasťahuje preplňovaný trojvalec 1,5 l z Mini (a BMW radu 1) vo verzii 316i alebo 318i. Ak sa nič nezmení, tak by výkon jednotky mal dosahovať na 100 kW (136 k) a krútiaci moment na 220 Nm. Hodnota normovanej spotreby by sa mala vojsť pod 6 l na 100 km, zrýchlenie na 100 km/h sa odohrá za menej ako 10 sekúnd a maximálna rýchlosť prekročí 200 km/h.

Novinkou má byť aj plug-in hybridný systém založený na štvorvalci 2,0 l s preplňovaním (výkon motora 180 kW a krútiaci moment 400 Nm), elektrickým dojazdom 35 km a kombinovanými emisiami pod 50 g/km CO2.

Inak očakávajte obligátne štvorvalcové turbodiesely, na trojvalcový diesel sa zrejme ešte nedostane. Naftový šesťvalec pre 330d a 340d (predtým 335d) tiež ešte zostane, rovnako tak možnosť voľby pohonu všetkých kolies xDrive a osemstupňovej automatickej prevodovky.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY