vytisknout velikost písma Faceliftované BMW radu 3 sa ukáže v Ženeve. Dostane trojvalec

Faceliftované BMW radu 3 sa ukáže v Ženeve. Dostane trojvalec

Pamätáte si dobu, kedy bol atmosférický radový šesťvalec morálnou povinnosťou pod kapotou BMW radu 3? Tak tomu už je dávno koniec a ani facelift, ktorý sa ukáže na autosalóne v Ženeve, na tom nič meniť nebude. Naopak šesťvalec, samozrejme s preplňovaním, zostane len u vrcholnej verzie 340i (predtým 335i).

Facelift prinesie upravenú prednú časť vrátane novej grafiky svetiel. Tá budú môcť byť plne diódová, na laserové svetlá si budeme musieť ešte počkať. Drobné zmeny sa dotknú aj zadnej časti. Skôr sa dá očakávať rozšírenie výbavy o nové asistenčné systémy a farebné kombinácie.

Pod kapotu sa nasťahuje preplňovaný trojvalec 1,5 l z Mini (a BMW radu 1) vo verzii 316i alebo 318i. Ak sa nič nezmení, tak by výkon jednotky mal dosahovať na 100 kW (136 k) a krútiaci moment na 220 Nm. Hodnota normovanej spotreby by sa mala vojsť pod 6 l na 100 km, zrýchlenie na 100 km/h sa odohrá za menej ako 10 sekúnd a maximálna rýchlosť prekročí 200 km/h.

Novinkou má byť aj plug-in hybridný systém založený na štvorvalci 2,0 l s preplňovaním (výkon motora 180 kW a krútiaci moment 400 Nm), elektrickým dojazdom 35 km a kombinovanými emisiami pod 50 g/km CO2.

Inak očakávajte obligátne štvorvalcové turbodiesely, na trojvalcový diesel sa zrejme ešte nedostane. Naftový šesťvalec pre 330d a 340d (predtým 335d) tiež ešte zostane, rovnako tak možnosť voľby pohonu všetkých kolies xDrive a osemstupňovej automatickej prevodovky.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY