vytisknout velikost písma Facelift pre Range Rover Sport: Štvorvalce a plug-in hybrid

Range Rover Sport dostal plug-in hybridnú verziu. Má výkon 404 koní, krútiaci moment 640 Nm a spotrebu 2,8 l/100 km. Štvorvalce na benzín aj naftu už Range Rover nejakú chvíľu má. Štvorvalcové varianty sa nepredávajú na všetkých trhoch.
Facelift pre Range Rover Sport: Štvorvalce a plug-in hybrid

V rámci modernizácie pre modelový rok 2018 dostalo veľké SUV Range Rover Sport nielen drobný facelift, ale aj modernizovanú motorovú paletu vrátane úplne novej plug-in hybridnej verzie. Zážihové a vznetové štvorvalce (300 koní pre benzínový dvojliter a 240 koní pre naftové bi-turbo) prišli už pred časom, ale veľký humbuk sa okolo nich logicky nerobil. Jedná sa predovšetkým o motory určené na zníženie priemerných flotilových emisií. U nás asi nikoho veľmi zaujímať nebudú, keď neplatíme brutálne dane podľa nominálnych emisií CO2.

RR-Sport-1.jpgRR-Sport-2.jpg

Najväčšou novinkou je tak v rámci drobného faceliftu práve plug-in hybridná verzia. Skladá sa z preplňovaného zážihového štvorvalca 2,0 l s výkonom 220 kW (300 k) a elektromotora s výkonom 85 kW (115 k). Zložený výkon hybridného pohonu je pekných 297 kW (404 k) a krútiaci moment má hodnotu 640 Nm. Plug-in hybridný Range Rover Sport, ktorý na kufri povezie označenie P400, zrýchli na 100 km/h za 6,7 ​​sekundy a rozbehne sa na 221 km/h. Kombinovaná spotreba paliva je iba 2,8 litra na 100 km a automobilka uvádza, že čisto na elektrinu prejde toto veľké SUV 51 km. To by nešlo bez akumulátora s kapacitou 13,1 kWh. Maximálna rýchlosť v elektrickom režime je obmedzená na 137 km/h.

Range Rover Sport P400 disponuje nielen funkciou pre zapnutie plne elektrického režimu, ale zároveň si môžete elektrinu schovať pre neskoršie použitie, napríklad posúvanie v meste. Alebo môžete nechať systém pracovať automaticky ako klasický hybrid. Z bežnej domácej zásuvky sa vybitý akumulátor plne nabije za zhruba 7,5 hodiny.

Range-Rover-Sport-72.jpg

Range Rover Sport sa tiež dočkal zmeneného dizajnu predných LED svetiel, modernizovaný bol palubný infotainment a nová je aj klimatizácia či napríklad niekoľko typov čalúnenia a farieb. Systém pohonu všetkých kolies sa dočkal odľahčenej sústavy pre rozdeľovanie hnacej sily medzi oboma nápravami. Z terénnych vlastností by nemal Range Rover Sport stratiť nič, aj plug-in hybrid sa môže brodiť vo vode hlbokej 850 mm.

Aby toho nebolo málo, Land Rover ešte pripomína model Range Rover Sport SVR s kompresorom preplňovaným osemvalcom s výkonom 575 koní a krútiacim momentom 700 Nm, s ktorým akceleruje toto veľké SUV na 100 km/h za 4,5 sekundy. S očakávanou reálnou spotrebou okolo dvadsať litrov na sto kilometrov pôsobí taký model ako zaujímavý protipól novému štvorvalcovému plug-in hybridu.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY