vytisknout velikost písma Facelift pre Dodge Viper SRT: väčší výkon a nižšia spotreba

Facelift pre Dodge Viper SRT: väčší výkon a nižšia spotreba

Len pre poriadok pripomenieme, že sa koncern Chrysler vrátil k menu Dodge, takže Viper sa už zase volá usporiadane Dodge Viper a nie SRT Viper. Modelový rok 2015 ale popri novom mene prináša aj niekoľko technických zmien, takže to možno pokojne vydávať za taký menší facelift.

DG015_012VP.jpgDG015_011VP.jpgDG015_005VP.jpg
Zmeny sú vyložene funkčné - zdvihol sa výkon, snížila spotreba a zlepšila ovládateľnosť

Predovšetkým motor. Atmosférický desaťvalec s objemom 8,4 l zostáva, takže sa Viper môže naďalej pýšiť nielen najväčším atmosférickým, ale najväčším čo do objemu v sériovom aute vôbec. Výkon sa zdvihol o 3 kW na 481 kW, takže toto americké kladivo na čarodejnice teraz posiela cez upravený manuálny šesťkvalt na zadné kolesá 654 koní. Napríklad legendárny McLaren F1 mal výkon "len" 627 koní, to len tak pre porovnanie.

Práve upravená prevodovka, ktorá má trochu iné odstupňovanie a nižšie trecie straty, potom stojí za tým, že Dodge Viper modelového roku 2015 má lepšiu spotrebu. Podľa americkej normy prejde na diaľnici na jeden galón paliva dvadsať míľ, teda po prepočte na naše jednotky to robí spotrebu 11,8 l/100 km.

Z ďalších noviniek menujme napríklad tretí stupeň výbavy GT, ktorý sa zaradí medzi základný Viper a vrcholné GTS. V ponuke sa objavujú aj nové aerodynamické doplnky, nové farebné kombinácie na karosérii aj v interiéri a podobne. Dodge uvádza aj rôzne limitované edície kombinujúce výhodné balíčky výbav.

Pre extrémistov je tu potom nový Dodge Viper Time Attack 2.0 Special Edition, čo už je regulérne pretekárske auto na značkách. Má aerodynamický paket zvyšujúci prítlak, závodný podvozok, silnejšie brzdy Brembo, okruhové pneumatiky, škrupinové sedačky s viacnásobnými pásmi a ďalšie priania. Vyrobených bude len 96 kusov.

Dodge sa snaží Viper znovu dostať do povedomia verejnosti a zvýšiť odbyt, pretože záujem o auto v poslednej dobe opadol a všetci radšej kupovali novú Corvette. Možno pomôže zvýšenie výkonu Viperu, ale to je zatiaľ len v štádiu špekulácií.

DG015_003VP.jpgDG015_004VP.jpgDG015_006VP.jpgDG015_007VP.jpgDG015_008VP.jpgDG015_009VP.jpgDG015_010VP.jpgDG015_001VP.jpgDG015_002VP.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY