vytisknout velikost písma Facelift pre Dodge Viper SRT: väčší výkon a nižšia spotreba

Facelift pre Dodge Viper SRT: väčší výkon a nižšia spotreba

Len pre poriadok pripomenieme, že sa koncern Chrysler vrátil k menu Dodge, takže Viper sa už zase volá usporiadane Dodge Viper a nie SRT Viper. Modelový rok 2015 ale popri novom mene prináša aj niekoľko technických zmien, takže to možno pokojne vydávať za taký menší facelift.

DG015_012VP.jpgDG015_011VP.jpgDG015_005VP.jpg
Zmeny sú vyložene funkčné - zdvihol sa výkon, snížila spotreba a zlepšila ovládateľnosť

Predovšetkým motor. Atmosférický desaťvalec s objemom 8,4 l zostáva, takže sa Viper môže naďalej pýšiť nielen najväčším atmosférickým, ale najväčším čo do objemu v sériovom aute vôbec. Výkon sa zdvihol o 3 kW na 481 kW, takže toto americké kladivo na čarodejnice teraz posiela cez upravený manuálny šesťkvalt na zadné kolesá 654 koní. Napríklad legendárny McLaren F1 mal výkon "len" 627 koní, to len tak pre porovnanie.

Práve upravená prevodovka, ktorá má trochu iné odstupňovanie a nižšie trecie straty, potom stojí za tým, že Dodge Viper modelového roku 2015 má lepšiu spotrebu. Podľa americkej normy prejde na diaľnici na jeden galón paliva dvadsať míľ, teda po prepočte na naše jednotky to robí spotrebu 11,8 l/100 km.

Z ďalších noviniek menujme napríklad tretí stupeň výbavy GT, ktorý sa zaradí medzi základný Viper a vrcholné GTS. V ponuke sa objavujú aj nové aerodynamické doplnky, nové farebné kombinácie na karosérii aj v interiéri a podobne. Dodge uvádza aj rôzne limitované edície kombinujúce výhodné balíčky výbav.

Pre extrémistov je tu potom nový Dodge Viper Time Attack 2.0 Special Edition, čo už je regulérne pretekárske auto na značkách. Má aerodynamický paket zvyšujúci prítlak, závodný podvozok, silnejšie brzdy Brembo, okruhové pneumatiky, škrupinové sedačky s viacnásobnými pásmi a ďalšie priania. Vyrobených bude len 96 kusov.

Dodge sa snaží Viper znovu dostať do povedomia verejnosti a zvýšiť odbyt, pretože záujem o auto v poslednej dobe opadol a všetci radšej kupovali novú Corvette. Možno pomôže zvýšenie výkonu Viperu, ale to je zatiaľ len v štádiu špekulácií.

DG015_003VP.jpgDG015_004VP.jpgDG015_006VP.jpgDG015_007VP.jpgDG015_008VP.jpgDG015_009VP.jpgDG015_010VP.jpgDG015_001VP.jpgDG015_002VP.jpg

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY