vytisknout velikost písma Facelift pre Dodge Viper SRT: väčší výkon a nižšia spotreba

Facelift pre Dodge Viper SRT: väčší výkon a nižšia spotreba

Len pre poriadok pripomenieme, že sa koncern Chrysler vrátil k menu Dodge, takže Viper sa už zase volá usporiadane Dodge Viper a nie SRT Viper. Modelový rok 2015 ale popri novom mene prináša aj niekoľko technických zmien, takže to možno pokojne vydávať za taký menší facelift.

DG015_012VP.jpgDG015_011VP.jpgDG015_005VP.jpg
Zmeny sú vyložene funkčné - zdvihol sa výkon, snížila spotreba a zlepšila ovládateľnosť

Predovšetkým motor. Atmosférický desaťvalec s objemom 8,4 l zostáva, takže sa Viper môže naďalej pýšiť nielen najväčším atmosférickým, ale najväčším čo do objemu v sériovom aute vôbec. Výkon sa zdvihol o 3 kW na 481 kW, takže toto americké kladivo na čarodejnice teraz posiela cez upravený manuálny šesťkvalt na zadné kolesá 654 koní. Napríklad legendárny McLaren F1 mal výkon "len" 627 koní, to len tak pre porovnanie.

Práve upravená prevodovka, ktorá má trochu iné odstupňovanie a nižšie trecie straty, potom stojí za tým, že Dodge Viper modelového roku 2015 má lepšiu spotrebu. Podľa americkej normy prejde na diaľnici na jeden galón paliva dvadsať míľ, teda po prepočte na naše jednotky to robí spotrebu 11,8 l/100 km.

Z ďalších noviniek menujme napríklad tretí stupeň výbavy GT, ktorý sa zaradí medzi základný Viper a vrcholné GTS. V ponuke sa objavujú aj nové aerodynamické doplnky, nové farebné kombinácie na karosérii aj v interiéri a podobne. Dodge uvádza aj rôzne limitované edície kombinujúce výhodné balíčky výbav.

Pre extrémistov je tu potom nový Dodge Viper Time Attack 2.0 Special Edition, čo už je regulérne pretekárske auto na značkách. Má aerodynamický paket zvyšujúci prítlak, závodný podvozok, silnejšie brzdy Brembo, okruhové pneumatiky, škrupinové sedačky s viacnásobnými pásmi a ďalšie priania. Vyrobených bude len 96 kusov.

Dodge sa snaží Viper znovu dostať do povedomia verejnosti a zvýšiť odbyt, pretože záujem o auto v poslednej dobe opadol a všetci radšej kupovali novú Corvette. Možno pomôže zvýšenie výkonu Viperu, ale to je zatiaľ len v štádiu špekulácií.

DG015_003VP.jpgDG015_004VP.jpgDG015_006VP.jpgDG015_007VP.jpgDG015_008VP.jpgDG015_009VP.jpgDG015_010VP.jpgDG015_001VP.jpgDG015_002VP.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY