vytisknout velikost písma Facelift pre Dodge Viper SRT: väčší výkon a nižšia spotreba

Facelift pre Dodge Viper SRT: väčší výkon a nižšia spotreba

Len pre poriadok pripomenieme, že sa koncern Chrysler vrátil k menu Dodge, takže Viper sa už zase volá usporiadane Dodge Viper a nie SRT Viper. Modelový rok 2015 ale popri novom mene prináša aj niekoľko technických zmien, takže to možno pokojne vydávať za taký menší facelift.

DG015_012VP.jpgDG015_011VP.jpgDG015_005VP.jpg
Zmeny sú vyložene funkčné - zdvihol sa výkon, snížila spotreba a zlepšila ovládateľnosť

Predovšetkým motor. Atmosférický desaťvalec s objemom 8,4 l zostáva, takže sa Viper môže naďalej pýšiť nielen najväčším atmosférickým, ale najväčším čo do objemu v sériovom aute vôbec. Výkon sa zdvihol o 3 kW na 481 kW, takže toto americké kladivo na čarodejnice teraz posiela cez upravený manuálny šesťkvalt na zadné kolesá 654 koní. Napríklad legendárny McLaren F1 mal výkon "len" 627 koní, to len tak pre porovnanie.

Práve upravená prevodovka, ktorá má trochu iné odstupňovanie a nižšie trecie straty, potom stojí za tým, že Dodge Viper modelového roku 2015 má lepšiu spotrebu. Podľa americkej normy prejde na diaľnici na jeden galón paliva dvadsať míľ, teda po prepočte na naše jednotky to robí spotrebu 11,8 l/100 km.

Z ďalších noviniek menujme napríklad tretí stupeň výbavy GT, ktorý sa zaradí medzi základný Viper a vrcholné GTS. V ponuke sa objavujú aj nové aerodynamické doplnky, nové farebné kombinácie na karosérii aj v interiéri a podobne. Dodge uvádza aj rôzne limitované edície kombinujúce výhodné balíčky výbav.

Pre extrémistov je tu potom nový Dodge Viper Time Attack 2.0 Special Edition, čo už je regulérne pretekárske auto na značkách. Má aerodynamický paket zvyšujúci prítlak, závodný podvozok, silnejšie brzdy Brembo, okruhové pneumatiky, škrupinové sedačky s viacnásobnými pásmi a ďalšie priania. Vyrobených bude len 96 kusov.

Dodge sa snaží Viper znovu dostať do povedomia verejnosti a zvýšiť odbyt, pretože záujem o auto v poslednej dobe opadol a všetci radšej kupovali novú Corvette. Možno pomôže zvýšenie výkonu Viperu, ale to je zatiaľ len v štádiu špekulácií.

DG015_003VP.jpgDG015_004VP.jpgDG015_006VP.jpgDG015_007VP.jpgDG015_008VP.jpgDG015_009VP.jpgDG015_010VP.jpgDG015_001VP.jpgDG015_002VP.jpg

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY