vytisknout velikost písma Facelift Porsche Cayenne: V6 namiesto V8, spotreba 3,4 l

Luxusné SUV z Bratislavy prekonalo facelift, zameraný okrem vzhľadu najmä na znižovanie spotreby - hlavne tej tabuľkovej. Model Cayenne S už nie je poháňaný osemvalcom 4,8 l s výkonom 400 koní, ale novým biturbo motorom V6 3,6 l. To sú hlavné novinky modernizovaného Porsche Cayenne.
Facelift Porsche Cayenne: V6 namiesto V8, spotreba 3,4 l

Druhá generácia Porsche Cayenne prešla po štyroch rokoch na trhu očakávanou modernizáciou. Dizajnéri trochu priostrili vzhľad doteraz výrazne zaobleného SUV. Kapota motora, predný nárazník s otvormi pre prívod vzduchu k mezichladičom aj blatníky sú úplne nové. Úpravy na zadku sa dotkli najmä prelisu pre registračnú značku, svietidiel a začlenenia výfukov do nárazníka.

Porsche Cayenne facelift-7.jpgPorsche Cayenne facelift-8.jpgPorsche Cayenne facelift-11.jpg
Nový plug-in hybrid možno dobíjať zo zásuvky; s plnými batériami zvládne normovanú skúšku spotreby s výsledkom 3,4 l/100 km

Všetky verzie Cayenne dostanú nový multifunkčný volant s radiacimi tlačidlami, inšpirovaný športovým modelom 918 Spyder. Automobilka sľubuje tiež komfortnejšie zadné sedadlá a zákazníci varianty Cayenne Turbo sa môžu tešiť na sériovo montované LED svetlomety.

Rekonštruované Porsche Cayenne bude v ponuke v piatich verziách: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel a tiež Cayenne S E-Hybrid2, prvý sériovo vyrábaný plug-in hybrid medzi luxusnými SUV. Z ponuky naopak zmizne základný šesťvalcový Cayenne, športovo ladený Cayenne GTS aj vrcholné Turbo S. Tipujeme ale, že niektoré z nich sa čoskoro do katalógu vráti.

Do jednoho úspornější

Všetky motorizácie majú nižšiu udávanú spotrebu vďaka aktívnym žalúziám za maskou chladiča, funkcii "plachtenia" automatickej prevodovky a optimalizovanému termálnemu manažmentu. Úplne nový je motor 3,6 l, ktorý v modeli Cayenne S nahrádza doteraz používaný atmosférický osemvalec 4,8 l. Aby to zákazníkov nemrzelo, je nová jednotka s dvoma turbodúchadlami o 20 koní výkonnejšia ao 50 Nm silnejšia než doterajší Cayenne S.

Porsche Cayenne facelift-2.jpgPorsche Cayenne facelift-3.jpgPorsche Cayenne facelift-6.jpg
Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel a Cayenne Turbo

Plug-in hybrid Porsche Cayenne S E-Hybrid je určený najmä pre trhy, kde sa nadobudnutie takéhoto auta oplatí s ohľadom na výšku cestnej alebo registračnej dane či podobných poplatkov. Je poháňaný kombináciou kompresorom preplňovaného vidlicového šesťvalca 3,0 l a elektromotora. Sústava dosahuje kombinovaného výkonu 306 kW (416 koní) a krútiaci moment 590 Nm.

Automobilka údajne zapracovala aj na naladení podvozku, ktorý by mal teraz zaručiť cestujúcim o niečo viac komfortu. Rekonštruované Porsche Cayenne sa začne predávať 11. októbra, pričom ceny v Nemecku začínajú na sume 66 260 € za Cayenne Diesel. Ceny pre slovenský trh budú oznámené neskôr.

Motory pro nové Porsche Cayenne

  Výkon
[kW (k) / ot./min.]
Krútiaci moment [Nm/ot./min.] 0-100 km/h [s] Max. rýchlosť [km/h] Kombinovaná spotreba
[l/100 km]
Cayenne Diesel 193 (262) /4000 580 / 1750-2500 7,3 221 6,8
Cayenne S Diesel 283 (385) /3750 850 / 2000-2750 5,4 252 8,0
Cayenne S 309 (420) /6000 550 / 1350-4500 5,5 259 9,8
Cayenne Turbo 382 (520) /6000 750 / 2250-4000 4,5 279 11,5
Cayenne S E-Hybrid 306 (416) /5500 590 / 1250-4000 5,9 243 3,4

Porsche Cayenne facelift-1.jpgPorsche Cayenne facelift-10.jpgPorsche Cayenne facelift-11.jpg

Porsche Cayenne facelift-12.jpgPorsche Cayenne facelift-2.jpgPorsche Cayenne facelift-3.jpg

Porsche Cayenne facelift-4.jpgPorsche Cayenne facelift-5.jpgPorsche Cayenne facelift-6.jpg

Porsche Cayenne facelift-7.jpgPorsche Cayenne facelift-8.jpgPorsche Cayenne facelift-9.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY