vytisknout velikost písma Facelift Porsche 911 odhalený. Zatiaľ len ako socha

Facelift Porsche 911 odhalený. Zatiaľ len ako socha

Porsche odhalilo monument 911 pred svojím múzeom v Zuffenhausene. Zaujímavosťou je, že na aktuálnu generáciu 911 zastupuje maketa už faceliftovaného modelu, ktorý sa má objaviť až na autosalóne vo Frankfurte a na ktorého oficiálne premiéru sa ešte len čaká.

porsche (1).jpgporsche (2).jpgporsche (3).jpgNová 911 sa pozná podľa výraznejšieho chladiča nad preplňovaným motorom. Inak ale budú zmeny naozaj len kozmetické, pretože to hlavné sa odohrá práve "pod kapotou"

Vedľa novej 911 môžeme vidieť aj originálnu 911 série F z roku 1970 a tiež model série G z roku 1981. Socha je nasvietená a určite ste si všimli inšpiráciu podobnými kreáciami, ktoré možno vidieť každoročne na Festivale rýchlosti v Goodwoode.

Monument 911 navrhol britský dizajnér a výtvarník Gerry Judah a každý z pilierov, na ktorom je umiestnený reálny model Porsche 911, je vysoký 24 metrov.

Len připomenáme, že facelift Porsche 911 má vôbec prvýkrát v histórii priniesť preplňovaný motor aj do základnej modelovej rady. Žartom sa ponúka otázka, či sa bude základná 911 menovať napríklad Porsche 911 Carrera Turbo a model 911 Turbo sa bude volať napríklad Porsche 911 Turbo Turbo, Turbo2 alebo podobne...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY