vytisknout velikost písma Facelift Mercedesu SL mieri do LA. Možno už nebude V12

Facelift Mercedesu SL mieri do LA. Možno už nebude V12

Na autosalóne v Los Angeles uvidíme aj facelift roadsteru Mercedes-Benz SL generácie R231. Žiadne radikálne zmeny sa neočakávajú, väčšina motorov pôjde ďalej bez veľkých zmien. Možno sa len znížia oficiálne hodnoty spotreby paliva, aby sa nepovedalo.

merc sl.jpg
Prvá upútavka napovedá dizajn prednej časti inšpirovaný v kupé AMG-GT

Prvá upútavka, ktorú zverejnila automobilka, označuje dizajn prednej časti podobný kupé Mercedes-AMG GT. Otázkou je, či sa do vrcholnej verzie dostane dvanásťvalec. O konci modelu SL65 AMG sa v minulosti hovorilo už niekoľkokrát, ale potom sa vždy našťastie vrátil.

Súčasná generácia stále ešte dvanásťvalec má, ale emisné normy a limity CO2 zrejme prinútia skôr alebo neskôr automobilku k radikálnemu kroku. Na európskom trhu to bude ťažké, ale dopyt na niektorých trhoch zrejme bude ešte dosť silný. Napríklad s vypínam valcov by mohol dvanásťvalec prežiť.

Počkajme si na 17. november do LA, kde sa modernizovaný Mercedes SL predstaví. Opäť bude mať pevnú skladaciu strechu, Mercedes rozšíri bezpečnostnú a asistenčné výbavu, rovnako tak komfortnú výbavu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY