vytisknout velikost písma Facelift Fordu C-Max ešte raz a podrobne [fotogaléria]

Facelift Fordu C-Max ešte raz a podrobne [fotogaléria]

Po včerajšom prvom obrázku Ford zverejnil kompletné informácie a fotogalériu týkajúcu sa modernizovaného modelu C-Max. Okrem nového dizajnu sa vylepšovala aj výbava a paleta motorizácií.

C-Max nasleduje modernizovaný Focus, takže jeho dizajnové zmeny nakoniec nie sú tak veľkým prekvapením. Dôležitejšie sú novinky týkajúce sa interiéru. Ford predovšetkým zapracoval na odhlučnení a znížení vibrácií. Prepracovaná je aj stredová konzola, kde nájdete menej tlačidiel a osempalcový dotykový displej multimediálneho systému SYNC 2. Cez neho možno ovládať všetko možné od navigácie až po klimatizáciu.

Ford C-Max i väčší Grand C-Max dostanú v rámci modernizácie lepšiu výbavu. Konkrétne ide o vyhrievaný volant a rad asistentov typu aktívneho parkovania, sledovania prichádzajúcej dopravy pri cúvaní, systém Active City Stop alebo adaptívny tempomat.

Novinky nájdeme aj v ponuke motorov. Základom je stále litrový benzínový EcoBoost, nad ním ale stojí nová tisícpäťstovka naladená na 110 kW (150 k) alebo 134 kW (182 k). Priaznivci dieselu majú k dispozícii ďalšiu novinku v podobe motora 1.5 TDCi vo výkonových variantoch 70 kW (95 k) alebo 88 kW (120 k). V ponuke zostáva aj naftový dvojliter, ten sa ale dočkal úprav zameraných predovšetkým na zníženie produkcie emisií. Všetky motory sú spojené so systémom štart / stop.

Ford C-Max sa predstaví na autosalóne v Paríži po boku novej generácie modelu S-Max.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY