vytisknout velikost písma Facelift BMW radu 3 oficiálne: Prvýkrát v histórii má trojvalec

BMW radu 3 prekonalo facelift a vôbec prvýkrát sa pod jeho kapotu nasťahoval trojvalec. Neskôr bude aj plug-in hybrid 330E.
Facelift BMW radu 3 oficiálne: Prvýkrát v histórii má trojvalec
Zoznam kapitol
  1. Facelift BMW radu 3
  2. Fotogaléria: Facelift BMW radu 3

Modernizácia najpredávanejšieho BMW už nie je žiadnym tajomstvom a po úniku fotiek sú tu konečne detailné informácie a s nimi kompletná fotogaléria. Modifikácie sú vskutku kozmetické. Na exteriéri aj v interiéri sa menili len nepatrné detaily.

bmw 3 (114).jpgbmw 3 (64).jpgbmw 3 (27).jpgVšimnúť si zmien je celkom ťažké, ale po novom môže mať BMW radu 3 celé LED svetlá. Nová je aj grafika svetiel vzadu a prvýkrát v histórii je pod kapotou trojvalec

Nové sú predné svetlá, ktoré môžu byť za príplatok celé z diód. Po novom sú tvarované aj zadné svetlá, ktoré majú diódy štandardne. V interiéri sú nové a údajne kvalitnejšie materiály a farebné kombinácie. Inak všetko ostáva pri starom a skôr sa pracovalo na znižovaní spotreby a emisií CO2.

Trojvalec pre sedan aj kombi

Veľa sa teraz asi bude hovoriť o trojvalci, ktorý sa pod kapotu BMW radu 3 pozrie vôbec prvýkrát. Má ho model 318i a dostane ho ako sedan, tak aj kombi Touring. Benzínový trojvalec 1,5 l má samozrejme preplňovanie a poháňa zadné kolesá cez šesťstupňový manuál alebo príplatkový osemstupňový automat.

Výkon trojvalca dosahuje na 100 kW (136 k) v 4500 až 6000 ot./min. a krútiaci moment 220 Nm je k dispozícii od 1250 ot./min. Krátkodobo môže byť krútiaci moment zvýšený na 230 Nm. Sedan BMW 318i s manuálom zrýchli na stovku za 8,9 sekundy a rozbehne sa na 210 km/h. To všetko pri kombinovanej spotrebe 5,0 až 5,9 litra na 100 km. Ku kultivovanejšiemu chodu napomáha vyvažovací hriadeľ.

Modernizovaný bol aj preplňovaný dvojlitrový štvorvalec v modeloch 320i a po novom aj 330i. Slabšie prevedenie BMW 320i má výkon 134 kW (184 k) v 5000 až 6500 ot./min. a krútiaci moment 290 Nm od 1350 ot./min. Silnejší BMW 330i (predtým 328i) má výkon 185 kW (252 k) a krútiaci moment 350 Nm. Pôvodný (zlý, neekologický a škaredý) atmosférický šesťvalec s objemom 3,0 l, ktorý sa honosil označením 330i v minulej generácii radu 3, mal vo svojej vrcholnej forme krásnych 272 koní.

bmw 3 (17).jpgbmw 3 (38).jpgbmw 3 (76).jpgRozšíri sa aj výbava interiéru napríklad o nový head-up displej alebo navigáciu, ktorá je rýchlejšia a múdrejšia. V katalógu sa objaví viac farieb a možností kombinácií

Nový štvorvalec v 330i v kombinácii s automatom vie zrýchliť na stovku za 5,8 sekundy (Touring za 5,9 s) a dosiahne na elektronicky obmedzených 250 km/h. Jeho normovaná spotreba je 5,5 až 6,7 litra na 100 km podľa veľkosti kolies, modelu a prevodovky.

Absolútny vrchol teraz tvorí model BMW 340i, ktorý nahrádza 335i. Má opäť preplňovaný radový šesťvalec 3,0 l a tentoraz posiela na zadné kolesá 240 kW (326 k) a 450 Nm. Na 100 km/h zrýchli za 5,1 s a tiež sa rozbehne na 250 km/h, pretože maximálku opäť stráži obmedzovač rýchlosti. Proti 335i má byť novinka o 10% úspornejšia a ekologickejšia.

Základnou motorizáciou BMW radu 3 ale bude turbodiesel v modeli BMW 316D. Je to dvojliter ladený na skromných 85 kW (116 k) a 270 Nm. BMW radu 3 s ním ale spotrebuje v kombinácii len 3,9 litra na 100 km. Akcelerácia na stovku za 10,6 sekundy a maximálna rýchlosť 205 km/h sú najhoršie hodnoty z celej rady 3.

Ďalším dieselom je model BMW 318d. Jeho dvojliter je naladený na 110 kW (150 k) a 320 Nm. Pri spotrebe až 4,0 litra na 100 km vie akcelerovať z pokoja na 100 km/h za 8,4 sekundy a rozbehne sa až na 215 km/h.
Model BMW 320d má tiež dvojlitrový štvorvalec, ale vo verzii EfficientDynamics je podladený na 120 kW (163 k) a 400 Nm. Má spotrebu len 3,8 litra na 100 km, no na stovku sa dostane o 0,6 s neskôr (7,8 s) ako štandardný model 320d, ktorý má výkon 140 kW (190 k) a zhodný krútiaci moment. Najvyššia rýchlosť BMW 320d je 235 km/h.

bmw 3 (126).jpgbmw 3 (5).jpgbmw 3 (63).jpgNovinky sa netýkajú len sedanu, ale samozrejme aj obľúbeného kombi a vrcholnej verzie BMW M3. Model radu 4 (a M4) si ide svojou cestou a vzťahuje sa na neho iný životný cyklus

Turbodiesel v BMW 325d má opäť štyri valce a dva litre objemu. Je však ladený na 160 kW (218 k) a 450 Nm. Na stovke je už za 6,6 sekundy a rozbehne sa na 245 km/h pri kombinovanej spotrebe až 4,6 litra na 100 km.
Zatiaľ najsilnejší diesel, než príde model 340d, je verzia BMW 330d. Má trojlitrový šesťvalec, výkon 190 kW (258 k) a krútiaci moment 560 Nm.

Dodáva sa výhradne s automatom a na 100 km/h akceleruje za 5,6 sekundy pri maximálnej rýchlosti obmedzenej na 250 km/h a spotrebu 4,9 litra na 100 km v kombinácii.

BMW tiež v rade 3 zmenilo nastavenie podvozku, ale radi teraz preskočíme vety o športovosti a komfortu v tlačovej správe a počkáme si na redakčný test na slovenských cestách.

Nový je aj navigačný systém BMW Professional, ktorý má rýchlejšie nabiehať a počítať trasu. Navigácia má novú grafiku a automatické aktualizácie po dobu troch rokov zdarma. Systém v BMW má ako prvý v triede podporovať pripojenie LTE. Ak si priplatíte za head-up displej, uvidíte jeho novú grafiku.

Inteligentnejší parkovací systém

BMW radu 3 teraz vie automaticky zaparkovať do pozdĺžneho státia a parkovacie miesto si nájde v rýchlostiach až do 35 km/h, takže nemusíte ísť úplne krokom. Rozšírili sa tiež možnosti výbavy a individualizácie pre jednotlivé modelové rady a obmení sa ponuka farieb a diskov kolies.

Neskôr príde ešte model 340d s naftovým šesťvalcom ladeným na viac ako 300 koní a tiež hybridná verzia BMW 330E, ktorá spája preplňovaný dvojlitrový štvorvalec s elektromotormi. Celkový výkon je 252 koní a krútiaci moment 420 Nm. Plug-in hybrid akceleruje na stovku za 6,3 s a rozbehne sa na 225 km/h. Normovaná spotreba činí 2,1 l/100 km a dojazd na elektrinu 35 km.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY