vytisknout velikost písma Facelift BMW radu 3 oficiálne: Prvýkrát v histórii má trojvalec

BMW radu 3 prekonalo facelift a vôbec prvýkrát sa pod jeho kapotu nasťahoval trojvalec. Neskôr bude aj plug-in hybrid 330E.
Facelift BMW radu 3 oficiálne: Prvýkrát v histórii má trojvalec
Zoznam kapitol
  1. Facelift BMW radu 3
  2. Fotogaléria: Facelift BMW radu 3

Modernizácia najpredávanejšieho BMW už nie je žiadnym tajomstvom a po úniku fotiek sú tu konečne detailné informácie a s nimi kompletná fotogaléria. Modifikácie sú vskutku kozmetické. Na exteriéri aj v interiéri sa menili len nepatrné detaily.

bmw 3 (114).jpgbmw 3 (64).jpgbmw 3 (27).jpgVšimnúť si zmien je celkom ťažké, ale po novom môže mať BMW radu 3 celé LED svetlá. Nová je aj grafika svetiel vzadu a prvýkrát v histórii je pod kapotou trojvalec

Nové sú predné svetlá, ktoré môžu byť za príplatok celé z diód. Po novom sú tvarované aj zadné svetlá, ktoré majú diódy štandardne. V interiéri sú nové a údajne kvalitnejšie materiály a farebné kombinácie. Inak všetko ostáva pri starom a skôr sa pracovalo na znižovaní spotreby a emisií CO2.

Trojvalec pre sedan aj kombi

Veľa sa teraz asi bude hovoriť o trojvalci, ktorý sa pod kapotu BMW radu 3 pozrie vôbec prvýkrát. Má ho model 318i a dostane ho ako sedan, tak aj kombi Touring. Benzínový trojvalec 1,5 l má samozrejme preplňovanie a poháňa zadné kolesá cez šesťstupňový manuál alebo príplatkový osemstupňový automat.

Výkon trojvalca dosahuje na 100 kW (136 k) v 4500 až 6000 ot./min. a krútiaci moment 220 Nm je k dispozícii od 1250 ot./min. Krátkodobo môže byť krútiaci moment zvýšený na 230 Nm. Sedan BMW 318i s manuálom zrýchli na stovku za 8,9 sekundy a rozbehne sa na 210 km/h. To všetko pri kombinovanej spotrebe 5,0 až 5,9 litra na 100 km. Ku kultivovanejšiemu chodu napomáha vyvažovací hriadeľ.

Modernizovaný bol aj preplňovaný dvojlitrový štvorvalec v modeloch 320i a po novom aj 330i. Slabšie prevedenie BMW 320i má výkon 134 kW (184 k) v 5000 až 6500 ot./min. a krútiaci moment 290 Nm od 1350 ot./min. Silnejší BMW 330i (predtým 328i) má výkon 185 kW (252 k) a krútiaci moment 350 Nm. Pôvodný (zlý, neekologický a škaredý) atmosférický šesťvalec s objemom 3,0 l, ktorý sa honosil označením 330i v minulej generácii radu 3, mal vo svojej vrcholnej forme krásnych 272 koní.

bmw 3 (17).jpgbmw 3 (38).jpgbmw 3 (76).jpgRozšíri sa aj výbava interiéru napríklad o nový head-up displej alebo navigáciu, ktorá je rýchlejšia a múdrejšia. V katalógu sa objaví viac farieb a možností kombinácií

Nový štvorvalec v 330i v kombinácii s automatom vie zrýchliť na stovku za 5,8 sekundy (Touring za 5,9 s) a dosiahne na elektronicky obmedzených 250 km/h. Jeho normovaná spotreba je 5,5 až 6,7 litra na 100 km podľa veľkosti kolies, modelu a prevodovky.

Absolútny vrchol teraz tvorí model BMW 340i, ktorý nahrádza 335i. Má opäť preplňovaný radový šesťvalec 3,0 l a tentoraz posiela na zadné kolesá 240 kW (326 k) a 450 Nm. Na 100 km/h zrýchli za 5,1 s a tiež sa rozbehne na 250 km/h, pretože maximálku opäť stráži obmedzovač rýchlosti. Proti 335i má byť novinka o 10% úspornejšia a ekologickejšia.

Základnou motorizáciou BMW radu 3 ale bude turbodiesel v modeli BMW 316D. Je to dvojliter ladený na skromných 85 kW (116 k) a 270 Nm. BMW radu 3 s ním ale spotrebuje v kombinácii len 3,9 litra na 100 km. Akcelerácia na stovku za 10,6 sekundy a maximálna rýchlosť 205 km/h sú najhoršie hodnoty z celej rady 3.

Ďalším dieselom je model BMW 318d. Jeho dvojliter je naladený na 110 kW (150 k) a 320 Nm. Pri spotrebe až 4,0 litra na 100 km vie akcelerovať z pokoja na 100 km/h za 8,4 sekundy a rozbehne sa až na 215 km/h.
Model BMW 320d má tiež dvojlitrový štvorvalec, ale vo verzii EfficientDynamics je podladený na 120 kW (163 k) a 400 Nm. Má spotrebu len 3,8 litra na 100 km, no na stovku sa dostane o 0,6 s neskôr (7,8 s) ako štandardný model 320d, ktorý má výkon 140 kW (190 k) a zhodný krútiaci moment. Najvyššia rýchlosť BMW 320d je 235 km/h.

bmw 3 (126).jpgbmw 3 (5).jpgbmw 3 (63).jpgNovinky sa netýkajú len sedanu, ale samozrejme aj obľúbeného kombi a vrcholnej verzie BMW M3. Model radu 4 (a M4) si ide svojou cestou a vzťahuje sa na neho iný životný cyklus

Turbodiesel v BMW 325d má opäť štyri valce a dva litre objemu. Je však ladený na 160 kW (218 k) a 450 Nm. Na stovke je už za 6,6 sekundy a rozbehne sa na 245 km/h pri kombinovanej spotrebe až 4,6 litra na 100 km.
Zatiaľ najsilnejší diesel, než príde model 340d, je verzia BMW 330d. Má trojlitrový šesťvalec, výkon 190 kW (258 k) a krútiaci moment 560 Nm.

Dodáva sa výhradne s automatom a na 100 km/h akceleruje za 5,6 sekundy pri maximálnej rýchlosti obmedzenej na 250 km/h a spotrebu 4,9 litra na 100 km v kombinácii.

BMW tiež v rade 3 zmenilo nastavenie podvozku, ale radi teraz preskočíme vety o športovosti a komfortu v tlačovej správe a počkáme si na redakčný test na slovenských cestách.

Nový je aj navigačný systém BMW Professional, ktorý má rýchlejšie nabiehať a počítať trasu. Navigácia má novú grafiku a automatické aktualizácie po dobu troch rokov zdarma. Systém v BMW má ako prvý v triede podporovať pripojenie LTE. Ak si priplatíte za head-up displej, uvidíte jeho novú grafiku.

Inteligentnejší parkovací systém

BMW radu 3 teraz vie automaticky zaparkovať do pozdĺžneho státia a parkovacie miesto si nájde v rýchlostiach až do 35 km/h, takže nemusíte ísť úplne krokom. Rozšírili sa tiež možnosti výbavy a individualizácie pre jednotlivé modelové rady a obmení sa ponuka farieb a diskov kolies.

Neskôr príde ešte model 340d s naftovým šesťvalcom ladeným na viac ako 300 koní a tiež hybridná verzia BMW 330E, ktorá spája preplňovaný dvojlitrový štvorvalec s elektromotormi. Celkový výkon je 252 koní a krútiaci moment 420 Nm. Plug-in hybrid akceleruje na stovku za 6,3 s a rozbehne sa na 225 km/h. Normovaná spotreba činí 2,1 l/100 km a dojazd na elektrinu 35 km.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY