vytisknout velikost písma Facelift BMW radu 1: trojvalec, nový vzhľad a kvalitnejší interiér

Naftový trojvalec má kombinovanú spotrebu paliva 3,4 l na 100 km.
Facelift BMW radu 1: trojvalec, nový vzhľad a kvalitnejší interiér
Zoznam kapitol
  1. Facelift pre BMW radu 1
  2. Fotogaléria: BMW radu 1

Zrejme najvýraznejšou zmenou na BMW radu 1 je iná predná časť a grafika zadných svetiel. Spredu už tak auto nevyzerá ako francúzsky buldoček a zozadu ako Volkswagen Polo. Ale nezmenil sa len dizajn, BMW sľubuje aj kvalitnejší interiér a samozrejme hospodárnejšie motory.

bmw1 (13).jpgbmw1 (14).jpgbmw1 (49).jpgZmenil sa vzhľad prednej časti a grafika zadných svetiel. Samozrejme v ponuke zostáva aj trojdverová verzia. Pod kapotou sú nové trojvalce na benzín aj naftu

Pod kapotu sa nasťahovali trojvalcové jednotky. Úplný základ je BMW 116i s trojvalcovou tisícpäťstovkou, nasledujú modely 118i a 120i s štvorvalcom 1,6 l. Ďalší v rade je dvojliter 125i a na vrchole sedí preplňovaný trojlitrový šesťvalec M135. Všetky motory majú preplňovanie.

Naftu spaľuje tiež trojvalec 1,5 l vo verziách 116d a 116d EfficientDynamics. Nasleduje dvojlitrový štvorvalec v modeloch 118d a 120d, najsilnejší nafťák má označenie 125d. K motorom 118d, 120d a M135 môžete mať aj pohon všetkých kolies xDrive.

Technické parametre motorov uvádzame v priloženej tabuľke. Údaje v zátvorke () platia pre automatickú prevodovku, v zátvorke [] pre pohon všetkých kolies xDrive.

Model

zdvihový
objem cm3

výkon
kW/k
pri
ot./min.
krútiaci
moment
Nm
pri
ot./min.
zrýchlenie
0-100 km/h s
maximálna
rýchlosť km/h
spotreba
l/100 km
116i 1499 80/109 4500 - 6000 180 1250 10,9 195 5,0 - 5,4
118i 1598 100/136 4400 - 6450 220 1350 - 4300 8,5 (8,7) 210 (210) 5,4 - 5,7 (5,6 - 5,9)
120i 1598 130/177 4400 - 6450 250 1500 - 4500 7,4 (7,2) 225 (222) 5,7 - 6,0 (5,6 - 5,9)
125i 1997 160/218 5000 310 1350 - 4800 6,4 (6,2) 245 (243) 6,6 - 6,7 (6,3 - 6,5)
M135i 2979 240/326 5800 - 6000 450 1300 - 4500 5,1 (4,9) [4,7] 250 (250) [250] 8,0 (7,5) [7,8]
116d 1496 85/116 4000 270 1750 - 2250 10,3 (10,3) 200 (200) 3,7 - 4,1 (3,6 - 4,1)
116d ED 1496 85/116 4000 270 1750 - 2250 10,4 195 3,4 - 3,8
118d 1995 110/150 4000 320 1500 - 3000 9,3 (8,1) [8,4] 212 (212) [210] 4,0 - 4,3 (3,8 - 4,2) [4,3 - 4,7]
120d 1995 140/190 4000 400 1750 - 2500 7,1 (7,0) [6,8] 225 (228) [222] 4,1 - 4,5 (3,9 - 4,3) [4,3 - 4,7]
125d 1995 165/224 4400 450 1500 - 3000 6,3 240 4,3 - 4,6

Štandardom sú denné svetlá z LED diód, ale prvýkrát si môžete priplatiť za kompletné diódové svetlá. Na laserové svetlá si ale ešte budeme musieť počkať. BMW aj od základnej výbavy montuje do áut plne automatickú klimatizáciu, dažďový senzor, rádio BMW Professional a systém iDrive s 6,5 "displejom.

bmw1 (88).jpgbmw1 (95).jpgbmw1 (89).jpgBMW sľubuje hodnotnejšie materiály a vyšší dojem z kvality. Novú sú napríklad ovládacie tlačidlá a v základe teraz nájdete plne automatickú klimatizáciu aj systém iDrive

Opäť sú k dispozícii pakety výbav Advantage, Urban Line, Sport Line a M Sport, ktoré prinášajú výhodnejšie balíčky príplatkovej výbavy. Zaujímavosťou je, že automatická prevodovka teraz spolupracuje s navigačným systémom, čo má ešte pomôcť zníženiu spotreby.

Osemstupňový automat tiež dostal funkciu "plachtenia", kedy sa po zložení nohy z pedálu plynu úplne odpojí, aby znížil odpor. Aj základný šesťstupňový manuál prešiel revíziou, aby mal nižšie trecie straty.

BMW rozšírilo výbavu aj o ďalšie drobnosti, napríklad teraz môžete mať adaptívny tempomat s funkciou "stop & go" pre jazdu v kolónach, parkovací asistent schopný zaparkovať do pozdĺžneho i priečneho státia vľavo alebo vpravo od auta a rozsiahlejšie možnosti konektivity vrátane aktualizácie navigačných dát cez telefón.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY