vytisknout velikost písma Extrémna Nissan Juke-R sa vrátil. Po novom ponúka výkon 600 koní

Extrémna Nissan Juke-R sa vrátil. Po novom ponúka výkon 600 koní

Ani Nissan nebude chýbať v Goodwoode, kde predstaví novú verziu extrémneho modelu Juke-R. Pôvodný variant tohto konceptu ponúkala 357 kW (485 k), najnovšie vydanie s označením Juke-R 2.0 dostalo rovnaký výkon ako Nissan GT-R Nismo, čo znamená rovných 441 kW (600 k).

Rozdielov oproti pôvodnému Nissane Juke-R je pomerne veľa. Iné sú obidva nárazníky, blatníky, prahové nástavce, svetlá sa sem nasťahovali z modernizovaného Juke, to isté platí aj o kapote a menila sa aj kolesá. V interiéri ale žiadne zásadné novinky nehľadajte.

To dôležité sa odohralo pod kapotou. Šesťvalec s objemom 3,8 litra posilnil na 441 kW (600 koní). Inak povedané, tento malý Juke má rovnaký výkon ako pomerne veľké GT-R v najostrejšej verzii Nismo. Škoda, že nám Nissan neprezradil viac o jazdných schopnostiach tohto auta. Niektoré médiá síce sľubujú zrýchlenie pod tri sekundy a maximálku 320 km/h, ale to sú len špekulácie. V tlačovej správe Nissan nič na túto tému nehovorí.

Prvý Juke-R sa predstavil na jeseň roku 2011. Auto malo opäť motor z GT-R, jeho výkon ale predstavoval "len" 357 kW (458 k).

joke_19.jpgjoke_20.jpgjoke_21.jpgjoke_01.jpgjoke_02.jpgjoke_03.jpgjoke_04.jpgjoke_05.jpgjoke_06.jpgjoke_07.jpgjoke_08.jpgjoke_09.jpgjoke_10.jpgjoke_11.jpgjoke_12.jpgjoke_13.jpgjoke_14.jpgjoke_15.jpgjoke_16.jpgjoke_17.jpgjoke_18.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY