vytisknout velikost písma Extrémna Nissan Juke-R sa vrátil. Po novom ponúka výkon 600 koní

Extrémna Nissan Juke-R sa vrátil. Po novom ponúka výkon 600 koní

Ani Nissan nebude chýbať v Goodwoode, kde predstaví novú verziu extrémneho modelu Juke-R. Pôvodný variant tohto konceptu ponúkala 357 kW (485 k), najnovšie vydanie s označením Juke-R 2.0 dostalo rovnaký výkon ako Nissan GT-R Nismo, čo znamená rovných 441 kW (600 k).

Rozdielov oproti pôvodnému Nissane Juke-R je pomerne veľa. Iné sú obidva nárazníky, blatníky, prahové nástavce, svetlá sa sem nasťahovali z modernizovaného Juke, to isté platí aj o kapote a menila sa aj kolesá. V interiéri ale žiadne zásadné novinky nehľadajte.

To dôležité sa odohralo pod kapotou. Šesťvalec s objemom 3,8 litra posilnil na 441 kW (600 koní). Inak povedané, tento malý Juke má rovnaký výkon ako pomerne veľké GT-R v najostrejšej verzii Nismo. Škoda, že nám Nissan neprezradil viac o jazdných schopnostiach tohto auta. Niektoré médiá síce sľubujú zrýchlenie pod tri sekundy a maximálku 320 km/h, ale to sú len špekulácie. V tlačovej správe Nissan nič na túto tému nehovorí.

Prvý Juke-R sa predstavil na jeseň roku 2011. Auto malo opäť motor z GT-R, jeho výkon ale predstavoval "len" 357 kW (458 k).

joke_19.jpgjoke_20.jpgjoke_21.jpgjoke_01.jpgjoke_02.jpgjoke_03.jpgjoke_04.jpgjoke_05.jpgjoke_06.jpgjoke_07.jpgjoke_08.jpgjoke_09.jpgjoke_10.jpgjoke_11.jpgjoke_12.jpgjoke_13.jpgjoke_14.jpgjoke_15.jpgjoke_16.jpgjoke_17.jpgjoke_18.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY