vytisknout velikost písma Evora GT430 je najvýkonnejší cestný Lotus v histórii

Evora GT430 je najvýkonnejší cestný Lotus v histórii. Motor 3,5 V6 s kompresorom Edelbrock dosahuje výkon 321 kW. Lotus uvádza "suchú" hmotnosť len 1258 kg. Pre celý svet vznikne iba 60 kusov. V cene dostanete karbónové aerodynamické prvky alebo titánový výfuk, za komfort si však musíte priplatiť.
Evora GT430 je najvýkonnejší cestný Lotus v histórii

Lotus Evora GT430 je najnovšou - a tiež najvýkonnejšou - verziou športového kupé 2+2, ktoré britský malovýrobca športových vozidiel zaradil do ponuky v roku 2009. A zároveň historicky najvýkonnejším Lotusom homologovaným pre cestnú premávku. Jeho kompresorom preplňovaný motor V6 3,5 l dosahuje výkon 321 kW (436 k) v 7000 min-1. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 440 Nm v 4500 min-1. V kombinácii s hmotnosťou bez náplní 1258 kg to znamená zrýchlenie 0-100 km/h za 3,7 s a najvyššiu rýchlosť 305 km/h.

Dynamika v priamke ale nie je jedinou prednosťou Evora GT430. Aerodynamicky upravená karoséria, ktorej niektoré komponenty sú vyrobené z uhlíkových kompozitov, generuje pri maximálnej rýchlosti prítlak 250 kg. Vďaka nastaviteľným tlmičom Öhlins TTX, pružinám Eibach a pneumatikám Michelin Pilot Sport Cup 2 je Evora GT430 na skúšobnej trati firmy Lotus v Hethelu rovnako rýchla ako extrémistický Lotus 3-Eleven.

Na zníženie hmotnosti o 26 kg oproti doteraz najľahšej Evora, modelu Sport 410, prispievajú popri karbónových dieloch aj odľahčené kované kolesá (19" vpredu, 20" vzadu) alebo sériovo montovaný titánový výfuk. Prenos výkonu na zadné kolesá zabezpečuje šesťstupňová manuálna prevodovka a samosvorný diferenciál typu Torsen.

Karbón sa hojne objavuje aj v interiéri. Charakteristický vzor je vidieť na sedadlách, prahoch alebo kryte prístrojového panelu pred vodičom. Volant, palubná doska, dverné výplne a konzola medzi sedadlami sú čalúnené kombináciou Alcantary a perforovanej kože. Zákazník si však môže bezplatne zvoliť kompletné prevedenie interiéru buď v koži, alebo v Alcantare.

Lotus Evora GT430 vznikne ako limitovaná séria v počte len 60 kusov pre celý svet. Cena v Nemecku bola stanovená na 151-tisíc eur. V ponuke príplatkových položiek figuruje vedľa karbónových škrupín Sparco, kovaných diskov či exkluzívnych lakov aj napríklad klimatizácia, akustická izolácia či držiak nápojo. Pre úplnosť však dodajme, že sériová výbava úplne sparťanská nie je. Obsahuje okrem iného zadné parkovacie senzory, elektricky ovládané zrkadlá, tempomat alebo bi-xenónové svetlomety s LED denným svietením.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY