vytisknout velikost písma Európsky trh v septembri 2013: TOP 10 najpredávanejších modelov

Pozíciu európskej jedničky si s veľkým náskokom udržuje Volkswagen Golf. Z prvej desiatky vypadla Škoda Octavia, ktorá sa do nej dostala prvýkrát v histórii v auguste.
Európsky trh v septembri 2013: TOP 10 najpredávanejších modelov

Odbyt nových osobných automobilov v Európe sa v septembri zastavil na 1 204 102 registráciách, čo je o sľubných 5,9% viac ako v rovnakom mesiaci minulého roka.

Pomerne pozitívne správy pokračujú, je to najväčší medziročný nárast v jednotlivom mesiaci za letopočet 2013 a celoročný pád sa teda pohybuje už len tesne pod štyrmi percentami, od januára svojich zákazníkov našlo takmer 9,38 milióna nových áut.

Vo Veľkej Británii bolo zaregistrovaných vyše 403 tisíc vozidiel (+12%). Z tzv. "Veľkej päťky" (Británia, Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Španielsko) najviac vyskočil posledný spomínaný trh, z 35,1 tisíc na takmer 46 tisíc jednotiek, teda o 30,7%. Nutné dodať, že oživenie na Pyrenejskom polostrove je spôsobené šrotovným, ktorého ďalšia vlna práve prebieha. Za kanálom La Manche pritom nič také nepotrebujú... Krajina galského kohúta si polepšila o 3,4%.

Golf vedie, najviac si polepšilo Clio

Na európskom bestselleri sa nič nemení, stále je ním Volkswagen Golf (45.212 kusov). Siedma generácia sa chytila ​​boduje hlavne doma a v Albione. Sedemnásťpercentné navýšenie oproti septembru 2012 hovorí za všetko, hoci vtedy ešte ponúkaný Golf VI nebol doteraz nahradený úplne.

Volkswagen-Golf_TDI_BlueMotion_2014_1600x1200_wallpaper_09.jpgFord-Fiesta_2014_1600x1200_wallpaper_03.jpgOpel-Corsa_2011_1600x1200_wallpaper_02.jpg
Tri najpredávanejšie autá v septembri sú dlhodobými stálicami európskeho rebríčka

Prekonal ho Renault Clio (+29%), ktorý tiež prešiel striedaním stráží, aj keď ani v jeho prípade predchodca úplne neskončil. V rebríčku je však aktuálne až štvrtý s 25,8-tisíc prírastkami.

Celkovo siedme trojkové BMW pred rokom dokonca v Top Ten chýbalo, tento rok prekročilo 22 -tisíc jednotiek (+23,4%). V poradí od januára je deviate, dokonca pred Opelom Astra! Mníchovským sa s radou F30 a odvodenými karosárskymi verziami podaril naozaj husársky kúsok.

Poďme sa ale pozrieť ešte na dva modely, ktoré obsadili v septembri stupne víťazov a preskočili sme ich. Fieste sa darí najmä v jej tradičnej bašte Británii. Patrí jej teda pomyselné striebro vďaka 33 561 kusom. Tretia je Corsa, pochopiteľne nielen s bleskom Opla, ale aj sa staroslávnym logom Vauxhall (28 347 jednotiek). V celkovom poradí od januára však zostáva šiesta a ešte k tomu si medziročne z najpredávanejších najviac pohoršila - o 7,4% . Vlani v septembri sa totiž dostala cez 30,6-tisíc nových áut.

Volkswagen je septembrovým lídrom aj v značkách, dvojité véčko si kúpilo cez 137,2 tisíca klientov. Nasleduje Ford (necelých 98,5 tisíc) a európska vetva koncernu GM (88 tisíc).

Všetci výrobcovia si polepšili s výnimkou Citroënu a Peugeotu, problémy koncernu PSA sú ale dostatočne známe. Renault vyletel o 17% a trojcípa hviezda o 13,4%.

Aktuálny vývoj teda vyzerá veľmi pozitívne. Ak však porovnáme predaje od začiatku roka s letopočtom 2012, sú na tom lepšie len luxusní Nemci, konkrétne Mercedes-Benz (+5%) a BMW (+1%) .

Top 10 najpredávanejších modelov áut v Európe v septembri 2013

Poradie Model 9/2013 [ks] 9/2012 [ks] Zmena [%] 1-9/2013 [ks]
1. VW Golf 45 212 38 506 17,4% 347 405
2. Ford Fiesta33 561 31 445 6,7% 222 184
3. Opel Corsa 28 347 30 607 -7,4% 188 705
4. Renault Clio 25 851 20 074 28,8% 216 761
5. Ford Focus 24 872 24 127 3,1% 176 507
6. Peugeot 208 22 398 23 424 -4,4% 189 654
7. BMW radu 3 22 054 17 875 23,4% 155 355
8. VW Polo 21 625 20 613 4,9% 201 929
9. Opel Astra 21 055 21 996 -4,3% 153 281
10. Nissan Qashqai 18 993 19 061 -0,4% 161 054
- Celkem  1 204 102 1 137 180 5,9% 9 379 709

Volkswagen-Golf_TDI_BlueMotion_2014_1600x1200_wallpaper_09.jpgFord-Fiesta_2014_1600x1200_wallpaper_03.jpgOpel-Corsa_2011_1600x1200_wallpaper_02.jpgRenault-Clio_2013_1600x1200_wallpaper_06.jpgFord-Focus_ST_2013_1600x1200_wallpaper_06.jpgPeugeot-208_GTi_2014_1600x1200_wallpaper_03.jpg

 

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY