vytisknout velikost písma Európsky trh v novembri 2013: Top 10 najpredávanejších modelov

Mladoboleslavská Octavia zopakovala v Európe piatu októbrovú priečku. Prekvapením je aj účasť Audi A3 medzi najlepšími. Trh starého kontinentu rastie tretí mesiac po sebe.
Európsky trh v novembri 2013: Top 10 najpredávanejších modelov

Odbyt nových osobných áut v Európe sa podľa štatistík organizácie JATO oproti novembru 2012 zvýšil aspoň o 1,7%. Celkom zaznamenal 986 233 registrácií, pričom minulý rok ich bolo 969 640. Miliónová hranica mu teda nebola dopriata, ale koniec roka býva tradične slabší. Od januára je síce stále v červených číslach, ale údaj za záporným znamienkom sa pomaly blíži k nule, namiesto 3,1% v októbri predstavuje 2,7%. Predalo sa takmer 11,42 milióna vozidiel oproti necelým 11,74 miliónom. V mínuse však už zostane.

Poďme sa v krátkosti pozrieť na jednotlivé krajiny. Najväčším trhom je tradične Nemecko s 254 651 prírastkami do štatistík. Nasledujú Veľká Británia (159 581 kusov) a Francúzsko (138 829 áut). Taliani si kúpili 102 758 nových osobných vozidiel. Posledným členom tzv. "Veľkej päťky" je Španielsko, ktoré ich zaznamenalo vyše 54,5 tisíc. Dosiahlo medziročného nárastu 12,6%, Albion má +7%, zvyšok z najlepších si pohoršil.

Najväčšieho skoku z dôležitých krajín dosiahlo šieste Holandsko, tam sa odbyt zdvihol takmer o 35%, z 30,2 tis. na skoro 40,8 tisíc. Tu však nakupovali najmä firmy, pretože od budúceho roka sa bude meniť daňové zaťaženie.

Na čele novembrového rebríčka výrobcov je Volkswagen s 133 179 registráciami, to žiadne prekvapenie nie je. Za ním nasleduje Ford (tesne nad 71-tisíc), Renault (66,4-tisíc), Opel spoločne s ostrovným Vauxhallom (63,5-tis.) a úspešnejší z koncernu PSA, teda Peugeot (58,5-tisíc). Za nimi sa zoradil nemecký luxusný triumvirát v poradí Audi - BMW - Mercedes-Benz. Poradie desiatky najlepších (JATO v značkách a koniec koncov ani modeloch ďalšie priečky nezverejňuje ) uzatvárajú Citroën a znova, už druhýkrát za sebou, Škoda.

Najväčší medziročný skok patrí práve okrídlenému šípu, a to o 19,1 % (z 38 152 na 45 448 kusov). Renault, Peugeot a VW majú navýšenie v rozmedzí od 4 do 2 percent, teda minimálne. Ani straty však nie sú hlboké, najhoršie BMW spadlo o 7 %. V Top 10 opäť chýbajú japonskí zástupcovia. Japonský automobil nie je ani medzi modelmi, naposledy bol Qashqai ešte aspoň deviaty.

Pokračujte na rebríček desiatich najpredávanejších:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY