vytisknout velikost písma Európsky trh v novembri 2013: Top 10 najpredávanejších modelov

Mladoboleslavská Octavia zopakovala v Európe piatu októbrovú priečku. Prekvapením je aj účasť Audi A3 medzi najlepšími. Trh starého kontinentu rastie tretí mesiac po sebe.
Európsky trh v novembri 2013: Top 10 najpredávanejších modelov

Odbyt nových osobných áut v Európe sa podľa štatistík organizácie JATO oproti novembru 2012 zvýšil aspoň o 1,7%. Celkom zaznamenal 986 233 registrácií, pričom minulý rok ich bolo 969 640. Miliónová hranica mu teda nebola dopriata, ale koniec roka býva tradične slabší. Od januára je síce stále v červených číslach, ale údaj za záporným znamienkom sa pomaly blíži k nule, namiesto 3,1% v októbri predstavuje 2,7%. Predalo sa takmer 11,42 milióna vozidiel oproti necelým 11,74 miliónom. V mínuse však už zostane.

Poďme sa v krátkosti pozrieť na jednotlivé krajiny. Najväčším trhom je tradične Nemecko s 254 651 prírastkami do štatistík. Nasledujú Veľká Británia (159 581 kusov) a Francúzsko (138 829 áut). Taliani si kúpili 102 758 nových osobných vozidiel. Posledným členom tzv. "Veľkej päťky" je Španielsko, ktoré ich zaznamenalo vyše 54,5 tisíc. Dosiahlo medziročného nárastu 12,6%, Albion má +7%, zvyšok z najlepších si pohoršil.

Najväčšieho skoku z dôležitých krajín dosiahlo šieste Holandsko, tam sa odbyt zdvihol takmer o 35%, z 30,2 tis. na skoro 40,8 tisíc. Tu však nakupovali najmä firmy, pretože od budúceho roka sa bude meniť daňové zaťaženie.

Na čele novembrového rebríčka výrobcov je Volkswagen s 133 179 registráciami, to žiadne prekvapenie nie je. Za ním nasleduje Ford (tesne nad 71-tisíc), Renault (66,4-tisíc), Opel spoločne s ostrovným Vauxhallom (63,5-tis.) a úspešnejší z koncernu PSA, teda Peugeot (58,5-tisíc). Za nimi sa zoradil nemecký luxusný triumvirát v poradí Audi - BMW - Mercedes-Benz. Poradie desiatky najlepších (JATO v značkách a koniec koncov ani modeloch ďalšie priečky nezverejňuje ) uzatvárajú Citroën a znova, už druhýkrát za sebou, Škoda.

Najväčší medziročný skok patrí práve okrídlenému šípu, a to o 19,1 % (z 38 152 na 45 448 kusov). Renault, Peugeot a VW majú navýšenie v rozmedzí od 4 do 2 percent, teda minimálne. Ani straty však nie sú hlboké, najhoršie BMW spadlo o 7 %. V Top 10 opäť chýbajú japonskí zástupcovia. Japonský automobil nie je ani medzi modelmi, naposledy bol Qashqai ešte aspoň deviaty.

Pokračujte na rebríček desiatich najpredávanejších:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY