vytisknout velikost písma Európsky trh v novembri 2013: Top 10 najpredávanejších modelov

Mladoboleslavská Octavia zopakovala v Európe piatu októbrovú priečku. Prekvapením je aj účasť Audi A3 medzi najlepšími. Trh starého kontinentu rastie tretí mesiac po sebe.
Európsky trh v novembri 2013: Top 10 najpredávanejších modelov

Odbyt nových osobných áut v Európe sa podľa štatistík organizácie JATO oproti novembru 2012 zvýšil aspoň o 1,7%. Celkom zaznamenal 986 233 registrácií, pričom minulý rok ich bolo 969 640. Miliónová hranica mu teda nebola dopriata, ale koniec roka býva tradične slabší. Od januára je síce stále v červených číslach, ale údaj za záporným znamienkom sa pomaly blíži k nule, namiesto 3,1% v októbri predstavuje 2,7%. Predalo sa takmer 11,42 milióna vozidiel oproti necelým 11,74 miliónom. V mínuse však už zostane.

Poďme sa v krátkosti pozrieť na jednotlivé krajiny. Najväčším trhom je tradične Nemecko s 254 651 prírastkami do štatistík. Nasledujú Veľká Británia (159 581 kusov) a Francúzsko (138 829 áut). Taliani si kúpili 102 758 nových osobných vozidiel. Posledným členom tzv. "Veľkej päťky" je Španielsko, ktoré ich zaznamenalo vyše 54,5 tisíc. Dosiahlo medziročného nárastu 12,6%, Albion má +7%, zvyšok z najlepších si pohoršil.

Najväčšieho skoku z dôležitých krajín dosiahlo šieste Holandsko, tam sa odbyt zdvihol takmer o 35%, z 30,2 tis. na skoro 40,8 tisíc. Tu však nakupovali najmä firmy, pretože od budúceho roka sa bude meniť daňové zaťaženie.

Na čele novembrového rebríčka výrobcov je Volkswagen s 133 179 registráciami, to žiadne prekvapenie nie je. Za ním nasleduje Ford (tesne nad 71-tisíc), Renault (66,4-tisíc), Opel spoločne s ostrovným Vauxhallom (63,5-tis.) a úspešnejší z koncernu PSA, teda Peugeot (58,5-tisíc). Za nimi sa zoradil nemecký luxusný triumvirát v poradí Audi - BMW - Mercedes-Benz. Poradie desiatky najlepších (JATO v značkách a koniec koncov ani modeloch ďalšie priečky nezverejňuje ) uzatvárajú Citroën a znova, už druhýkrát za sebou, Škoda.

Najväčší medziročný skok patrí práve okrídlenému šípu, a to o 19,1 % (z 38 152 na 45 448 kusov). Renault, Peugeot a VW majú navýšenie v rozmedzí od 4 do 2 percent, teda minimálne. Ani straty však nie sú hlboké, najhoršie BMW spadlo o 7 %. V Top 10 opäť chýbajú japonskí zástupcovia. Japonský automobil nie je ani medzi modelmi, naposledy bol Qashqai ešte aspoň deviaty.

Pokračujte na rebríček desiatich najpredávanejších:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY