vytisknout velikost písma Európsky trh v novembri 2013: Top 10 najpredávanejších modelov

Mladoboleslavská Octavia zopakovala v Európe piatu októbrovú priečku. Prekvapením je aj účasť Audi A3 medzi najlepšími. Trh starého kontinentu rastie tretí mesiac po sebe.
Európsky trh v novembri 2013: Top 10 najpredávanejších modelov

Odbyt nových osobných áut v Európe sa podľa štatistík organizácie JATO oproti novembru 2012 zvýšil aspoň o 1,7%. Celkom zaznamenal 986 233 registrácií, pričom minulý rok ich bolo 969 640. Miliónová hranica mu teda nebola dopriata, ale koniec roka býva tradične slabší. Od januára je síce stále v červených číslach, ale údaj za záporným znamienkom sa pomaly blíži k nule, namiesto 3,1% v októbri predstavuje 2,7%. Predalo sa takmer 11,42 milióna vozidiel oproti necelým 11,74 miliónom. V mínuse však už zostane.

Poďme sa v krátkosti pozrieť na jednotlivé krajiny. Najväčším trhom je tradične Nemecko s 254 651 prírastkami do štatistík. Nasledujú Veľká Británia (159 581 kusov) a Francúzsko (138 829 áut). Taliani si kúpili 102 758 nových osobných vozidiel. Posledným členom tzv. "Veľkej päťky" je Španielsko, ktoré ich zaznamenalo vyše 54,5 tisíc. Dosiahlo medziročného nárastu 12,6%, Albion má +7%, zvyšok z najlepších si pohoršil.

Najväčšieho skoku z dôležitých krajín dosiahlo šieste Holandsko, tam sa odbyt zdvihol takmer o 35%, z 30,2 tis. na skoro 40,8 tisíc. Tu však nakupovali najmä firmy, pretože od budúceho roka sa bude meniť daňové zaťaženie.

Na čele novembrového rebríčka výrobcov je Volkswagen s 133 179 registráciami, to žiadne prekvapenie nie je. Za ním nasleduje Ford (tesne nad 71-tisíc), Renault (66,4-tisíc), Opel spoločne s ostrovným Vauxhallom (63,5-tis.) a úspešnejší z koncernu PSA, teda Peugeot (58,5-tisíc). Za nimi sa zoradil nemecký luxusný triumvirát v poradí Audi - BMW - Mercedes-Benz. Poradie desiatky najlepších (JATO v značkách a koniec koncov ani modeloch ďalšie priečky nezverejňuje ) uzatvárajú Citroën a znova, už druhýkrát za sebou, Škoda.

Najväčší medziročný skok patrí práve okrídlenému šípu, a to o 19,1 % (z 38 152 na 45 448 kusov). Renault, Peugeot a VW majú navýšenie v rozmedzí od 4 do 2 percent, teda minimálne. Ani straty však nie sú hlboké, najhoršie BMW spadlo o 7 %. V Top 10 opäť chýbajú japonskí zástupcovia. Japonský automobil nie je ani medzi modelmi, naposledy bol Qashqai ešte aspoň deviaty.

Pokračujte na rebríček desiatich najpredávanejších:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY