vytisknout velikost písma Európsky súd potvrdil platnosť nemeckého zákona o Volkswagene

Európsky súd potvrdil platnosť nemeckého zákona o Volkswagene

Európsky súdny dvor v utorok oznámil, že nemecký "zákon Volkswagen" nie je v rozpore s legislatívou EÚ o pravidlách hospodárskej súťaže.

Európska komisia vinila Nemecko z toho, že aj po úprave kontroverzný zákon stále ponecháva vláde právo veta a že sa neriadi nariadením Európskeho súdu z roku 2007, ktorý krajine ukladal zmeniť tri konkrétne ustanovenia zákona o VW.

Komisia ako najvyšší výkonný orgán EÚ preto požadovala, aby Nemecko platilo pokiaľ vo výške 31 114 eur za každý deň od vynesenia rozsudku z roku 2007. Európsky súdny dvor ale svojim utorkovým rozsudkom túto požiadavku zamietol a potvrdil, že zákon o Volkswagene zodpovedá európskemu právu.

Špeciálny zákon chráni najväčšiu nemeckú automobilku pred nepriateľským prevzatím už od 60. rokov. V roku 2007 zrušil tribunál EÚ ustanovenie, ktoré stanovilo strop hlasovacích práv v spoločnosti na 20% bez ohľadu na skutočnú výšku obchodného podielu.

Dvadsaťpercentný podiel hlasov náleží spolkovej krajine Dolné Sasko ako druhému najväčšiemu akcionárovi Volkswagenu hneď za Porsche SE.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY