vytisknout velikost písma Európsky súd potvrdil platnosť nemeckého zákona o Volkswagene

Európsky súd potvrdil platnosť nemeckého zákona o Volkswagene

Európsky súdny dvor v utorok oznámil, že nemecký "zákon Volkswagen" nie je v rozpore s legislatívou EÚ o pravidlách hospodárskej súťaže.

Európska komisia vinila Nemecko z toho, že aj po úprave kontroverzný zákon stále ponecháva vláde právo veta a že sa neriadi nariadením Európskeho súdu z roku 2007, ktorý krajine ukladal zmeniť tri konkrétne ustanovenia zákona o VW.

Komisia ako najvyšší výkonný orgán EÚ preto požadovala, aby Nemecko platilo pokiaľ vo výške 31 114 eur za každý deň od vynesenia rozsudku z roku 2007. Európsky súdny dvor ale svojim utorkovým rozsudkom túto požiadavku zamietol a potvrdil, že zákon o Volkswagene zodpovedá európskemu právu.

Špeciálny zákon chráni najväčšiu nemeckú automobilku pred nepriateľským prevzatím už od 60. rokov. V roku 2007 zrušil tribunál EÚ ustanovenie, ktoré stanovilo strop hlasovacích práv v spoločnosti na 20% bez ohľadu na skutočnú výšku obchodného podielu.

Dvadsaťpercentný podiel hlasov náleží spolkovej krajine Dolné Sasko ako druhému najväčšiemu akcionárovi Volkswagenu hneď za Porsche SE.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY