vytisknout velikost písma Európsky súd potvrdil platnosť nemeckého zákona o Volkswagene

Európsky súd potvrdil platnosť nemeckého zákona o Volkswagene

Európsky súdny dvor v utorok oznámil, že nemecký "zákon Volkswagen" nie je v rozpore s legislatívou EÚ o pravidlách hospodárskej súťaže.

Európska komisia vinila Nemecko z toho, že aj po úprave kontroverzný zákon stále ponecháva vláde právo veta a že sa neriadi nariadením Európskeho súdu z roku 2007, ktorý krajine ukladal zmeniť tri konkrétne ustanovenia zákona o VW.

Komisia ako najvyšší výkonný orgán EÚ preto požadovala, aby Nemecko platilo pokiaľ vo výške 31 114 eur za každý deň od vynesenia rozsudku z roku 2007. Európsky súdny dvor ale svojim utorkovým rozsudkom túto požiadavku zamietol a potvrdil, že zákon o Volkswagene zodpovedá európskemu právu.

Špeciálny zákon chráni najväčšiu nemeckú automobilku pred nepriateľským prevzatím už od 60. rokov. V roku 2007 zrušil tribunál EÚ ustanovenie, ktoré stanovilo strop hlasovacích práv v spoločnosti na 20% bez ohľadu na skutočnú výšku obchodného podielu.

Dvadsaťpercentný podiel hlasov náleží spolkovej krajine Dolné Sasko ako druhému najväčšiemu akcionárovi Volkswagenu hneď za Porsche SE.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY