vytisknout velikost písma Európsky Ford šetrí. Ruší niektoré modely a vynechá tohtoročný autosalón v Paríži

Európsky Ford šetrí. Ruší niektoré modely a vynechá tohtoročný autosalón v Paríži

Automobilku Ford čaká na európskom trhu šetrenie. Hoci predaja sa nevyvíjajú vôbec zle a firma sa v Európe po rokoch vrátila do čiernych čísel, náklady sú stále veľmi vysoké. Ford má plán, ako tento rok len v európskom regióne ušetriť približne 200 miliónov dolárov.

Ford bude prepúšťať a zmení svoju zamestnaneckú politiku. Je to súčasťou zoštíhľovania, ktorého sa týka aj zatvorenie troch tovární v Európe od roku 2013. Výrobné náklady sa majú znížiť o asi sedem percent a Ford plánuje šetriť prakticky vo všetkých oblastiach od samotnej výroby po logistiku.

Súčasťou úspor bude ale aj koniec výroby modelov, ktoré neprinášajú očakávaný obchodný výsledok. Jedným takým môže byť napríklad malý Ford Ka, ktorý sa vyrába v poľskom Tychy spolu s Fiatom 500. Šetrenie môže dopadnúť aj na jednotlivé karosárske varianty.

Európsky Ford mení aj marketingovú stratégiu. Tento rok sa napríklad nezúčastní autosalónu v Paríži, ktorý je považovaný za jednu z najväčších automobilových výstav v celom roku. Časový harmonogram výstavy vraj nezapadá do plánu Fordu, ktorý by tu zrejme nemal čo ukázať, píše Automotive News.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY