vytisknout velikost písma Európsky Ford šetrí. Ruší niektoré modely a vynechá tohtoročný autosalón v Paríži

Európsky Ford šetrí. Ruší niektoré modely a vynechá tohtoročný autosalón v Paríži

Automobilku Ford čaká na európskom trhu šetrenie. Hoci predaja sa nevyvíjajú vôbec zle a firma sa v Európe po rokoch vrátila do čiernych čísel, náklady sú stále veľmi vysoké. Ford má plán, ako tento rok len v európskom regióne ušetriť približne 200 miliónov dolárov.

Ford bude prepúšťať a zmení svoju zamestnaneckú politiku. Je to súčasťou zoštíhľovania, ktorého sa týka aj zatvorenie troch tovární v Európe od roku 2013. Výrobné náklady sa majú znížiť o asi sedem percent a Ford plánuje šetriť prakticky vo všetkých oblastiach od samotnej výroby po logistiku.

Súčasťou úspor bude ale aj koniec výroby modelov, ktoré neprinášajú očakávaný obchodný výsledok. Jedným takým môže byť napríklad malý Ford Ka, ktorý sa vyrába v poľskom Tychy spolu s Fiatom 500. Šetrenie môže dopadnúť aj na jednotlivé karosárske varianty.

Európsky Ford mení aj marketingovú stratégiu. Tento rok sa napríklad nezúčastní autosalónu v Paríži, ktorý je považovaný za jednu z najväčších automobilových výstav v celom roku. Časový harmonogram výstavy vraj nezapadá do plánu Fordu, ktorý by tu zrejme nemal čo ukázať, píše Automotive News.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY