vytisknout velikost písma Európsky Ford šetrí. Ruší niektoré modely a vynechá tohtoročný autosalón v Paríži

Európsky Ford šetrí. Ruší niektoré modely a vynechá tohtoročný autosalón v Paríži

Automobilku Ford čaká na európskom trhu šetrenie. Hoci predaja sa nevyvíjajú vôbec zle a firma sa v Európe po rokoch vrátila do čiernych čísel, náklady sú stále veľmi vysoké. Ford má plán, ako tento rok len v európskom regióne ušetriť približne 200 miliónov dolárov.

Ford bude prepúšťať a zmení svoju zamestnaneckú politiku. Je to súčasťou zoštíhľovania, ktorého sa týka aj zatvorenie troch tovární v Európe od roku 2013. Výrobné náklady sa majú znížiť o asi sedem percent a Ford plánuje šetriť prakticky vo všetkých oblastiach od samotnej výroby po logistiku.

Súčasťou úspor bude ale aj koniec výroby modelov, ktoré neprinášajú očakávaný obchodný výsledok. Jedným takým môže byť napríklad malý Ford Ka, ktorý sa vyrába v poľskom Tychy spolu s Fiatom 500. Šetrenie môže dopadnúť aj na jednotlivé karosárske varianty.

Európsky Ford mení aj marketingovú stratégiu. Tento rok sa napríklad nezúčastní autosalónu v Paríži, ktorý je považovaný za jednu z najväčších automobilových výstav v celom roku. Časový harmonogram výstavy vraj nezapadá do plánu Fordu, ktorý by tu zrejme nemal čo ukázať, píše Automotive News.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY