vytisknout velikost písma Európsky Ford šetrí. Ruší niektoré modely a vynechá tohtoročný autosalón v Paríži

Európsky Ford šetrí. Ruší niektoré modely a vynechá tohtoročný autosalón v Paríži

Automobilku Ford čaká na európskom trhu šetrenie. Hoci predaja sa nevyvíjajú vôbec zle a firma sa v Európe po rokoch vrátila do čiernych čísel, náklady sú stále veľmi vysoké. Ford má plán, ako tento rok len v európskom regióne ušetriť približne 200 miliónov dolárov.

Ford bude prepúšťať a zmení svoju zamestnaneckú politiku. Je to súčasťou zoštíhľovania, ktorého sa týka aj zatvorenie troch tovární v Európe od roku 2013. Výrobné náklady sa majú znížiť o asi sedem percent a Ford plánuje šetriť prakticky vo všetkých oblastiach od samotnej výroby po logistiku.

Súčasťou úspor bude ale aj koniec výroby modelov, ktoré neprinášajú očakávaný obchodný výsledok. Jedným takým môže byť napríklad malý Ford Ka, ktorý sa vyrába v poľskom Tychy spolu s Fiatom 500. Šetrenie môže dopadnúť aj na jednotlivé karosárske varianty.

Európsky Ford mení aj marketingovú stratégiu. Tento rok sa napríklad nezúčastní autosalónu v Paríži, ktorý je považovaný za jednu z najväčších automobilových výstav v celom roku. Časový harmonogram výstavy vraj nezapadá do plánu Fordu, ktorý by tu zrejme nemal čo ukázať, píše Automotive News.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY