vytisknout velikost písma Európsky Ford Mustang bude ešte pohodlnejší, sľúbila automobilka

Európsky Ford Mustang bude ešte pohodlnejší, sľúbila automobilka

Nový Ford Mustang sa začne v Európe predávať v prvom kvartáli roku 2015. Než ale nové autá zamieria k zákazníkom, Ford ešte upraví nastavenie podvozku. Reaguje tak na prvnotnú kritiku predovšetkým európskych novinárov, ktorí už mali možnosť nový Mustang v sériovom prevedení otestovať. 

Možno ste už niektoré zahraničné recenzie čítali. Napospol sa žurnalisti zhodovali práve na nedostatočnom komforte jazdy v nízkych rýchlostiach, najmä potom na nastavení odpruženia prednej nápravy. A to je práve miesto, na ktoré sa chce Ford zamerať. Sľubuje, že odpruženie bude poddajnejšie, ale neutrpí ovládateľnosť a odozva. 

Aj keď sú moderné vozidlá Ford globálny produkt, práve podvozok je miesto, kde sa autá pre jednotlivé trhy môžu líšiť. Podobné odlišné nastavenie napríklad pre Európu a Áziu používajú aj iné automobilky. Napríklad Škoda dáva na indický model Rapid mäkší podvozok s dlhšími dráhami tlmičov, než je tomu u nás. 

Len pripomenieme, že Ford Mustang sa nebude v Európe predávať so šesťvalcom. Namiesto neho nájdeme v ponuke preplňovaný štvorvalec 2.3 EcoBoost s výkonom 227 kW (309 k) a krútiacim momentom 405 Nm. Vrchol ponuky bude tvoriť klasický päťlitrový osemvalec s výkonom 313 kW (426 k) a krútiacim momentom 529 Nm.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY