vytisknout velikost písma Európsky Ford Mustang bude ešte pohodlnejší, sľúbila automobilka

Európsky Ford Mustang bude ešte pohodlnejší, sľúbila automobilka

Nový Ford Mustang sa začne v Európe predávať v prvom kvartáli roku 2015. Než ale nové autá zamieria k zákazníkom, Ford ešte upraví nastavenie podvozku. Reaguje tak na prvnotnú kritiku predovšetkým európskych novinárov, ktorí už mali možnosť nový Mustang v sériovom prevedení otestovať. 

Možno ste už niektoré zahraničné recenzie čítali. Napospol sa žurnalisti zhodovali práve na nedostatočnom komforte jazdy v nízkych rýchlostiach, najmä potom na nastavení odpruženia prednej nápravy. A to je práve miesto, na ktoré sa chce Ford zamerať. Sľubuje, že odpruženie bude poddajnejšie, ale neutrpí ovládateľnosť a odozva. 

Aj keď sú moderné vozidlá Ford globálny produkt, práve podvozok je miesto, kde sa autá pre jednotlivé trhy môžu líšiť. Podobné odlišné nastavenie napríklad pre Európu a Áziu používajú aj iné automobilky. Napríklad Škoda dáva na indický model Rapid mäkší podvozok s dlhšími dráhami tlmičov, než je tomu u nás. 

Len pripomenieme, že Ford Mustang sa nebude v Európe predávať so šesťvalcom. Namiesto neho nájdeme v ponuke preplňovaný štvorvalec 2.3 EcoBoost s výkonom 227 kW (309 k) a krútiacim momentom 405 Nm. Vrchol ponuky bude tvoriť klasický päťlitrový osemvalec s výkonom 313 kW (426 k) a krútiacim momentom 529 Nm.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY