vytisknout velikost písma Európsky Chevrolet Corvette sa predvádza v novej fotogalérii

Európsky Chevrolet Corvette sa predvádza v novej fotogalérii
Zoznam kapitol
  1. Chevrolet Corvette
  2. Fotogaléria: Chevrolet Corvette

Chevrolet Corvette v európskej špecifikácii sa od tej americkej samozrejme nelíši nijak zásadne, auto dostalo len nové svetlá a nárazníky pre európske registračné značky, nechýba ani rýchlomer v kilometroch za hodinu a napríklad rádio s RDS.

corvette (15).jpgcorvette (6).jpgcorvette (40).jpgNa prvý pohľad sa zmenili len nárazníky, ale keď sa pozriete do podrobnej špecifikácie, zistíte, že sa na výbave Corvette skutočne nešetrilo

Cena v Nemecku začína na sume 74 500 eur, čo je v porovnaní s americkou cenovkou v prepočte 44 000 eur celkom veľký nárast. Lenže európska cena je vrátane daní a dovoz auta do Európy tiež samozrejme niečo stojí.

Naviac má európska špecifikácia v štandarde veľmi atraktívny paket Z51. Čo to znamená? Ostrejší adaptívny podvozok, samosvorný diferenciál, mazanie so suchou skriňou, väčšie brzdy, samostatné chladenie pre prevodovku a diferenciál, iné odstupňovanie prevodových stupňov pre lepšie využitie potenciálu motora a samozrejme väčšie kolesá a širšie lepivé pneumatiky.

Aby ste takto na okruhy pripravené auto dostali napríklad od Porsche, musíte si priplatiť za 911 GT3 RS. Takže zrazu sa táto cenovka za Corvette nezdá zas tak veľa, že?

Pod kapotou nájdete v základe samozrejme osemvalec 6,2 l s výkonom 343 kW (466 k) a krútiacim momentom 630 Nm. Zadné kolesá roztáča sedemstupňová manuálna prevodovka. Európska Corvette sa dostane na stovku za 4,2 sekundy a rozbehne sa na 290 km/h. Kabriolet zvládne len 282 km/h.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY