vytisknout velikost písma Európske automobilky chcú voľnejšie limity emisií pre diesely

Európske automobilky chcú voľnejšie limity emisií pre diesely

Súčasná aféra Dieselgate spustila lavínu. Diesely síce nikto len tak nezakáže (v Európe majú približne 55% trhový podiel), ale už sa schyľuje k zmene metodiky merania spotreby a zároveň emisií. Dieselové autá budú napríklad prvýkrát podstupovať skúšku v reálnej prevádzke.

Združenie ACEA, ktoré obhajuje záujmy automobiliek, ale varuje, že ak zostanú súčasné normy rovnaké, teda predovšetkým norma 0,08 g/km NOx, nebudú ju výrobcovia schopní v reálnej prevádzke so súčasnými technológiami plniť. Automobilky tak priniesli Európskej komisii vlastný udržateľný návrh.

Podľa neho by sa limity v rokoch 2017 až 2020 násobili faktorom 2,75 a po roku 2020 faktorom 1,7. V rokoch 2017 až 2020 by tak smeli naftové autá vypúšťať 0,22 g/km NOx, čo sú hodnoty len o 0,03 g nižšie, než čo dovoľovala norma Euro 4. Koeficient 1,7 by zase dovoľoval vypúšťať v reálnej prevádzke 0,136 g/km NOx a nie súčasných 0,08 g.

Iste, súčasné normy merania emisií realitu neodrážajú, ale testovanie v reálnej prevádzke nemôže byť nikdy fér pre všetkých, lebo vstupuje do hry veľa premenných (hustota vzduchu, teplota, vietor...). Je potrebné upraviť predovšetkým metodiku merania. Auto predsa nemusí opúšťať valcovú skúšobňu, stačilo by iba zmeniť metodiku, ktorá by viac zodpovedala reálnemu používaniu auta.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY