vytisknout velikost písma Európske automobilky chcú voľnejšie limity emisií pre diesely

Európske automobilky chcú voľnejšie limity emisií pre diesely

Súčasná aféra Dieselgate spustila lavínu. Diesely síce nikto len tak nezakáže (v Európe majú približne 55% trhový podiel), ale už sa schyľuje k zmene metodiky merania spotreby a zároveň emisií. Dieselové autá budú napríklad prvýkrát podstupovať skúšku v reálnej prevádzke.

Združenie ACEA, ktoré obhajuje záujmy automobiliek, ale varuje, že ak zostanú súčasné normy rovnaké, teda predovšetkým norma 0,08 g/km NOx, nebudú ju výrobcovia schopní v reálnej prevádzke so súčasnými technológiami plniť. Automobilky tak priniesli Európskej komisii vlastný udržateľný návrh.

Podľa neho by sa limity v rokoch 2017 až 2020 násobili faktorom 2,75 a po roku 2020 faktorom 1,7. V rokoch 2017 až 2020 by tak smeli naftové autá vypúšťať 0,22 g/km NOx, čo sú hodnoty len o 0,03 g nižšie, než čo dovoľovala norma Euro 4. Koeficient 1,7 by zase dovoľoval vypúšťať v reálnej prevádzke 0,136 g/km NOx a nie súčasných 0,08 g.

Iste, súčasné normy merania emisií realitu neodrážajú, ale testovanie v reálnej prevádzke nemôže byť nikdy fér pre všetkých, lebo vstupuje do hry veľa premenných (hustota vzduchu, teplota, vietor...). Je potrebné upraviť predovšetkým metodiku merania. Auto predsa nemusí opúšťať valcovú skúšobňu, stačilo by iba zmeniť metodiku, ktorá by viac zodpovedala reálnemu používaniu auta.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY