vytisknout velikost písma Európske automobilky chcú voľnejšie limity emisií pre diesely

Európske automobilky chcú voľnejšie limity emisií pre diesely

Súčasná aféra Dieselgate spustila lavínu. Diesely síce nikto len tak nezakáže (v Európe majú približne 55% trhový podiel), ale už sa schyľuje k zmene metodiky merania spotreby a zároveň emisií. Dieselové autá budú napríklad prvýkrát podstupovať skúšku v reálnej prevádzke.

Združenie ACEA, ktoré obhajuje záujmy automobiliek, ale varuje, že ak zostanú súčasné normy rovnaké, teda predovšetkým norma 0,08 g/km NOx, nebudú ju výrobcovia schopní v reálnej prevádzke so súčasnými technológiami plniť. Automobilky tak priniesli Európskej komisii vlastný udržateľný návrh.

Podľa neho by sa limity v rokoch 2017 až 2020 násobili faktorom 2,75 a po roku 2020 faktorom 1,7. V rokoch 2017 až 2020 by tak smeli naftové autá vypúšťať 0,22 g/km NOx, čo sú hodnoty len o 0,03 g nižšie, než čo dovoľovala norma Euro 4. Koeficient 1,7 by zase dovoľoval vypúšťať v reálnej prevádzke 0,136 g/km NOx a nie súčasných 0,08 g.

Iste, súčasné normy merania emisií realitu neodrážajú, ale testovanie v reálnej prevádzke nemôže byť nikdy fér pre všetkých, lebo vstupuje do hry veľa premenných (hustota vzduchu, teplota, vietor...). Je potrebné upraviť predovšetkým metodiku merania. Auto predsa nemusí opúšťať valcovú skúšobňu, stačilo by iba zmeniť metodiku, ktorá by viac zodpovedala reálnemu používaniu auta.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY