vytisknout velikost písma Európske automobilky chcú voľnejšie limity emisií pre diesely

Európske automobilky chcú voľnejšie limity emisií pre diesely

Súčasná aféra Dieselgate spustila lavínu. Diesely síce nikto len tak nezakáže (v Európe majú približne 55% trhový podiel), ale už sa schyľuje k zmene metodiky merania spotreby a zároveň emisií. Dieselové autá budú napríklad prvýkrát podstupovať skúšku v reálnej prevádzke.

Združenie ACEA, ktoré obhajuje záujmy automobiliek, ale varuje, že ak zostanú súčasné normy rovnaké, teda predovšetkým norma 0,08 g/km NOx, nebudú ju výrobcovia schopní v reálnej prevádzke so súčasnými technológiami plniť. Automobilky tak priniesli Európskej komisii vlastný udržateľný návrh.

Podľa neho by sa limity v rokoch 2017 až 2020 násobili faktorom 2,75 a po roku 2020 faktorom 1,7. V rokoch 2017 až 2020 by tak smeli naftové autá vypúšťať 0,22 g/km NOx, čo sú hodnoty len o 0,03 g nižšie, než čo dovoľovala norma Euro 4. Koeficient 1,7 by zase dovoľoval vypúšťať v reálnej prevádzke 0,136 g/km NOx a nie súčasných 0,08 g.

Iste, súčasné normy merania emisií realitu neodrážajú, ale testovanie v reálnej prevádzke nemôže byť nikdy fér pre všetkých, lebo vstupuje do hry veľa premenných (hustota vzduchu, teplota, vietor...). Je potrebné upraviť predovšetkým metodiku merania. Auto predsa nemusí opúšťať valcovú skúšobňu, stačilo by iba zmeniť metodiku, ktorá by viac zodpovedala reálnemu používaniu auta.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY