vytisknout velikost písma Európska verzia Fiatu 124 Spider má výkon znížený len na 140 koní

Výkon je niekde na pol cesty medzi dvojicou motorizácií Mazdy MX-5, ktorá je s Fiatom technicky príbuzná.
Európska verzia Fiatu 124 Spider má výkon znížený len na 140 koní

Nepýtajte sa nás prečo, ale nový roadster Fiat 124 Spider v európskej špecifikácii (v takej sa bude pochopiteľne predávať aj na našom trhu za ešte neupresnenú cenu) má nižší tabuľkový výkon aj krútiaci moment preplňovaného štvorvalca 1.4 MultiAir. Nechceme sa púšťať do divokých konšpiračných teórií, ale napadá nás niečo o daniach a emisiách...

fiat 124 spider (2).jpgfiat 124 spider (6).jpgfiat 124 spider (1).jpg
Nový roadster Fiat 124 Spider predávaný na našom trhu bude mať o 22 koní nižší výkon a o 9 Nm nižší krútiaci moment motoru 1.4 MultiAir proti skôr predstavenej americkej verzii

Kým americká verzia, ktorá sa predstavila na autosalóne v Los Angeles, ponúkne 119 kW (162 k) a 249 Nm, európsky model má v tabuľke technických údajov uvedené len 103 kW (140 k) a 240 Nm. "Naša" verzia má zatiaľ tiež len manuál, o automate ešte nepadlo ani slovo.

Výkon je tak niekde na pol cesty medzi dvojicou motorizácií Mazdy MX-5, ktorá je s Fiatom technicky príbuzná. Fiat prekonáva atmosférické motory Mazdy hodnotou krútiaceho momentu, ale je zas o kúsok ťažší a navyše bude mať pravdepodobne inak poskladanú prevodovku proti atmosférickej Mazde.

fiat 124 spider (3).jpgfiat 124 spider (4).jpgfiat 124 spider (5).jpg
Od americkej verzie sa európsky Fiat 124 Spider líši inými prednými i zadnými svetlami, detailmi v interiéri a zrejme aj inak nastaveným podvozkom

Zmeny medzi americkou a európskou verziou spoznáte aj v oblasti predných a zadných svetiel, lebo na oboch trhoch platia trošku iné predpisy. Ešte nevieme, ako to bude s nastavením podvozku a bŕzd, ale väčšinou sa aj v tomto európskej a americkej modely líšia. Fiat už sa tiež priznal, že pripravuje aj ostrejšiu športovú verziu, ktorá by mala ponúknuť výkon okolo dvesto koní.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY