vytisknout velikost písma Európska verzia Fiatu 124 Spider má výkon znížený len na 140 koní

Výkon je niekde na pol cesty medzi dvojicou motorizácií Mazdy MX-5, ktorá je s Fiatom technicky príbuzná.
Európska verzia Fiatu 124 Spider má výkon znížený len na 140 koní

Nepýtajte sa nás prečo, ale nový roadster Fiat 124 Spider v európskej špecifikácii (v takej sa bude pochopiteľne predávať aj na našom trhu za ešte neupresnenú cenu) má nižší tabuľkový výkon aj krútiaci moment preplňovaného štvorvalca 1.4 MultiAir. Nechceme sa púšťať do divokých konšpiračných teórií, ale napadá nás niečo o daniach a emisiách...

fiat 124 spider (2).jpgfiat 124 spider (6).jpgfiat 124 spider (1).jpg
Nový roadster Fiat 124 Spider predávaný na našom trhu bude mať o 22 koní nižší výkon a o 9 Nm nižší krútiaci moment motoru 1.4 MultiAir proti skôr predstavenej americkej verzii

Kým americká verzia, ktorá sa predstavila na autosalóne v Los Angeles, ponúkne 119 kW (162 k) a 249 Nm, európsky model má v tabuľke technických údajov uvedené len 103 kW (140 k) a 240 Nm. "Naša" verzia má zatiaľ tiež len manuál, o automate ešte nepadlo ani slovo.

Výkon je tak niekde na pol cesty medzi dvojicou motorizácií Mazdy MX-5, ktorá je s Fiatom technicky príbuzná. Fiat prekonáva atmosférické motory Mazdy hodnotou krútiaceho momentu, ale je zas o kúsok ťažší a navyše bude mať pravdepodobne inak poskladanú prevodovku proti atmosférickej Mazde.

fiat 124 spider (3).jpgfiat 124 spider (4).jpgfiat 124 spider (5).jpg
Od americkej verzie sa európsky Fiat 124 Spider líši inými prednými i zadnými svetlami, detailmi v interiéri a zrejme aj inak nastaveným podvozkom

Zmeny medzi americkou a európskou verziou spoznáte aj v oblasti predných a zadných svetiel, lebo na oboch trhoch platia trošku iné predpisy. Ešte nevieme, ako to bude s nastavením podvozku a bŕzd, ale väčšinou sa aj v tomto európskej a americkej modely líšia. Fiat už sa tiež priznal, že pripravuje aj ostrejšiu športovú verziu, ktorá by mala ponúknuť výkon okolo dvesto koní.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY