vytisknout velikost písma Európska verzia Fiatu 124 Spider má výkon znížený len na 140 koní

Výkon je niekde na pol cesty medzi dvojicou motorizácií Mazdy MX-5, ktorá je s Fiatom technicky príbuzná.
Európska verzia Fiatu 124 Spider má výkon znížený len na 140 koní

Nepýtajte sa nás prečo, ale nový roadster Fiat 124 Spider v európskej špecifikácii (v takej sa bude pochopiteľne predávať aj na našom trhu za ešte neupresnenú cenu) má nižší tabuľkový výkon aj krútiaci moment preplňovaného štvorvalca 1.4 MultiAir. Nechceme sa púšťať do divokých konšpiračných teórií, ale napadá nás niečo o daniach a emisiách...

fiat 124 spider (2).jpgfiat 124 spider (6).jpgfiat 124 spider (1).jpg
Nový roadster Fiat 124 Spider predávaný na našom trhu bude mať o 22 koní nižší výkon a o 9 Nm nižší krútiaci moment motoru 1.4 MultiAir proti skôr predstavenej americkej verzii

Kým americká verzia, ktorá sa predstavila na autosalóne v Los Angeles, ponúkne 119 kW (162 k) a 249 Nm, európsky model má v tabuľke technických údajov uvedené len 103 kW (140 k) a 240 Nm. "Naša" verzia má zatiaľ tiež len manuál, o automate ešte nepadlo ani slovo.

Výkon je tak niekde na pol cesty medzi dvojicou motorizácií Mazdy MX-5, ktorá je s Fiatom technicky príbuzná. Fiat prekonáva atmosférické motory Mazdy hodnotou krútiaceho momentu, ale je zas o kúsok ťažší a navyše bude mať pravdepodobne inak poskladanú prevodovku proti atmosférickej Mazde.

fiat 124 spider (3).jpgfiat 124 spider (4).jpgfiat 124 spider (5).jpg
Od americkej verzie sa európsky Fiat 124 Spider líši inými prednými i zadnými svetlami, detailmi v interiéri a zrejme aj inak nastaveným podvozkom

Zmeny medzi americkou a európskou verziou spoznáte aj v oblasti predných a zadných svetiel, lebo na oboch trhoch platia trošku iné predpisy. Ešte nevieme, ako to bude s nastavením podvozku a bŕzd, ale väčšinou sa aj v tomto európskej a americkej modely líšia. Fiat už sa tiež priznal, že pripravuje aj ostrejšiu športovú verziu, ktorá by mala ponúknuť výkon okolo dvesto koní.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY