vytisknout velikost písma Európou sa rozmáhajú krádeže katalyzátorov. Parkujte vedľa nízkych áut

Európou sa rozmáhajú krádeže katalyzátorov. Parkujte vedľa nízkych áut

Europol vydal oficiálne tlačovú správu, v ktorej upozorňuje na rastúci nárast krádeží katalyzátorov. Tie sa týkajú všetkých členských krajín EÚ, no najväčší nárast bol zaznamenaný vo Francúzsku, Veľkej Británii a v Španielsku. V súvislosti s týmto pridal Europol tiež niekoľko "nečakaných" rád, ako krádežiam zabrániť.

Po prvé máme parkovať auto v garáži. Ak parkujete na ulici, tak najlepšie tam, kde sú kamery. Ak ani to nie je možné, aspoň odstavte auto tak, aby naň videli okoloidúci alebo aby nestálo v tme. Pretože sa logicky tieto krádeže týkajú áut s vyšším podvozkom (SUV), pridáva Europol ďalšie odporúčania. Zaparkujte svoje rizikové vozidlo medzi nízke autá, aby sa pod neho zlodeji horšie dostávali. A konečne posledný tip - označte katalyzátor nejakou unikátnou značkou, aby bolo možné ho ľahšie vystopovať.

Katalyzátory sú zaujímavé kvôli obsahu drahých kovov. Europol uvádza ako minimálnu čiastku 50 EUR, ktorú dotyční získajú za jeden taký ukradnutý katalyzátor. Samozrejme škoda na vozidle je neporovnateľne vyššia. Krádeže sa však netýkajú iba vozidiel ako takých, nedávno údajne došlo ku krádeži v jednej belgickej spoločnosti zameranej na recykláciu katalyzátorov. Odcudzených bolo tristo kusov.

cat.jpgcat2.jpg

Katalyzátory podľa Europolu priťahujú zlodejov naprieč EÚ čoraz viac. Vpravo sú nástroje, ktoré slúžia k demontáži katalyzátora z výfukového potrubia. Foto: Europol
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY