vytisknout velikost písma Európou sa rozmáhajú krádeže katalyzátorov. Parkujte vedľa nízkych áut

Európou sa rozmáhajú krádeže katalyzátorov. Parkujte vedľa nízkych áut

Europol vydal oficiálne tlačovú správu, v ktorej upozorňuje na rastúci nárast krádeží katalyzátorov. Tie sa týkajú všetkých členských krajín EÚ, no najväčší nárast bol zaznamenaný vo Francúzsku, Veľkej Británii a v Španielsku. V súvislosti s týmto pridal Europol tiež niekoľko "nečakaných" rád, ako krádežiam zabrániť.

Po prvé máme parkovať auto v garáži. Ak parkujete na ulici, tak najlepšie tam, kde sú kamery. Ak ani to nie je možné, aspoň odstavte auto tak, aby naň videli okoloidúci alebo aby nestálo v tme. Pretože sa logicky tieto krádeže týkajú áut s vyšším podvozkom (SUV), pridáva Europol ďalšie odporúčania. Zaparkujte svoje rizikové vozidlo medzi nízke autá, aby sa pod neho zlodeji horšie dostávali. A konečne posledný tip - označte katalyzátor nejakou unikátnou značkou, aby bolo možné ho ľahšie vystopovať.

Katalyzátory sú zaujímavé kvôli obsahu drahých kovov. Europol uvádza ako minimálnu čiastku 50 EUR, ktorú dotyční získajú za jeden taký ukradnutý katalyzátor. Samozrejme škoda na vozidle je neporovnateľne vyššia. Krádeže sa však netýkajú iba vozidiel ako takých, nedávno údajne došlo ku krádeži v jednej belgickej spoločnosti zameranej na recykláciu katalyzátorov. Odcudzených bolo tristo kusov.

cat.jpgcat2.jpg

Katalyzátory podľa Europolu priťahujú zlodejov naprieč EÚ čoraz viac. Vpravo sú nástroje, ktoré slúžia k demontáži katalyzátora z výfukového potrubia. Foto: Europol
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY