vytisknout velikost písma EuroNCAP: Pozrite sa, ako bezpečné sú vozidlá (nielen) pre pätnásťročných

Proti prekážke sa rozbehol Aixam Crossover GTR, Bajaj Qute, Chatenet CH30 a Microcar M.GO Family od spoločnosti Ligier.

Na svete sú výsledky ďalších bezpečnostných testov, ktoré má na svedomí EuroNCAP. Tentokrát ale nedošlo priamo na klasické automobily, ale na miniatúrne vozítka, pričom na niektoré ani nie je potreba klasický vodičský preukaz. Ako sa dalo čakať, výsledky nie sú príliš uspokojivé.

Proti prekážke sa rozbehol Aixam Crossover GTR, Bajaj Qute, Chatenet CH30 a Microcar M.GO Family od spoločnosti Ligier. Najlepšie predpoklady pre úspech mal z tejto štvorice práve posledný menovaný, pretože ako jediný môže mať aj airbag, ale ten sa pri teste neukázal ako príliš účinný.

Najvyššie nakoniec dopadlo vozítko Chatenet, ktoré si odnieslo dve hviezdy a hodnotenie 38% za ochranu vodiča. Nikto ďalší zo zostávajúcej trojice sa cez tridsať percent nedostal. Všetci majú ako výsledné hodnotenie jednu hviezdu.

Aktuálne výsledky testov štyroch vozítok nie sú prvými tohto druhu. Niečo podobné už prebehlo v roku 2014, pričom výsledky sa príliš nelíšili. Za pozornosť vtedy stál hlavne model Ligier IXO JS Line 4 Places, ktorý nedostal žiadnu hviezdu a v percentuálnom hodnotení dopadol ešte horšie ako golfový vozík Club Car 2 + 2 Villager.

Len pre upresnenie, vozidlá sú vyslané proti prekážke pri rýchlosti len 50 km/h.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY