vytisknout velikost písma EuroNCAP: Pozrite sa, ako bezpečné sú vozidlá (nielen) pre pätnásťročných

Proti prekážke sa rozbehol Aixam Crossover GTR, Bajaj Qute, Chatenet CH30 a Microcar M.GO Family od spoločnosti Ligier.

Na svete sú výsledky ďalších bezpečnostných testov, ktoré má na svedomí EuroNCAP. Tentokrát ale nedošlo priamo na klasické automobily, ale na miniatúrne vozítka, pričom na niektoré ani nie je potreba klasický vodičský preukaz. Ako sa dalo čakať, výsledky nie sú príliš uspokojivé.

Proti prekážke sa rozbehol Aixam Crossover GTR, Bajaj Qute, Chatenet CH30 a Microcar M.GO Family od spoločnosti Ligier. Najlepšie predpoklady pre úspech mal z tejto štvorice práve posledný menovaný, pretože ako jediný môže mať aj airbag, ale ten sa pri teste neukázal ako príliš účinný.

Najvyššie nakoniec dopadlo vozítko Chatenet, ktoré si odnieslo dve hviezdy a hodnotenie 38% za ochranu vodiča. Nikto ďalší zo zostávajúcej trojice sa cez tridsať percent nedostal. Všetci majú ako výsledné hodnotenie jednu hviezdu.

Aktuálne výsledky testov štyroch vozítok nie sú prvými tohto druhu. Niečo podobné už prebehlo v roku 2014, pričom výsledky sa príliš nelíšili. Za pozornosť vtedy stál hlavne model Ligier IXO JS Line 4 Places, ktorý nedostal žiadnu hviezdu a v percentuálnom hodnotení dopadol ešte horšie ako golfový vozík Club Car 2 + 2 Villager.

Len pre upresnenie, vozidlá sú vyslané proti prekážke pri rýchlosti len 50 km/h.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY