vytisknout velikost písma Euro NCAP vyskúšalo Ford Mustang a Volvo S90. S prekvapivými výsledkami

Ford Mustang dostal len dve hviezdičky z piatich. Volvo S90/V90 podľa očakávania nesklamalo. Mustang dostal málo bodov predovšetkým kvôli odchýlkam od európskych noriem. Výsledok Mustangu neznamená, že by sa jednalo o nebezpečné auto.
Euro NCAP vyskúšalo Ford Mustang a Volvo S90. S prekvapivými výsledkami

Organizácia Euro NCAP sa tentoraz pozrela na Ford Mustang a Volvo S90/V90. Kým päťhviezdičkový výsledok Volva neprekvapí, Ford Mustang si odniesol len dve hviezdičky. Znamená to snáď, že je nebezpečný? Nie tak úplne, ale napriek tomu podľa európskych noriem vykázal Mustang v niektorých sledovaných oblastiach značné odchýlky od normálu.

Vo Forde Mustang sa skôr ukázalo, že v testoch Euro NCAP ide aj o také drobnosti ako nalepenie varovných etikiet alebo zobrazenie odpojenia airbagu spolujazdca pomocou schválenej kontrolky. Za samotnú ochranu cestujúcich vpredu pri čelnom a bočnom náraze dostal Mustang body porovnateľné s inými päťhviezdičkovými európskymi autami. Avšak ani tak to nebolo pri Mustangu úplne bez chýb.

Airbagy vodiča, spolujazdca a dokonca aj bočné airbagy sa pri náraze nenafúkli dostatočne a došlo ku kontaktu s volantom či časťami interiéru. Euro NCAP poukazuje, že v Mustangu to bude ešte zreteľnejšie, ak budú v sedačkách sedieť ľudia väčšej postavy. Ochrana posádky na zadných sedadlách a detí v sedačkách takisto nezodpovedala dnešným štandardom. V tejto oblasti si Mustang odniesol naozaj nízke bodové hodnotenie.

Figurína dospelého cestujúceho vzadu dokonca sa spod pásu prešmykla. Euro NCAP označila výsledok za nedostatočný a Mustangu za ňu neudelila ani jeden bod. Za ochranu dospelých tak Mustang dostal 72% bodov, za ochranu detí len 32% bodov, za ochranu chodcov 64% bodov a za vybavenosť asistenčnými systémami len 16% možného bodového maxima.

Pri Volve S90 a V90 sa to obišlo bez komplikácií. Hodnotenie sa vzťahuje na obe karosárske varianty, hoci nárazovými testami prešiel iba sedan S90. Podľa Euro NCAP možno ale výsledky aplikovať na oba modely.

Za ochranu dospelých cestujúcich dostalo Volvo vysoké 95% hodnotenie. Len pri čelnom náraze v 50 km/h do nedeformovateľnej prekážky vykázala figurína cestujúceho sediaceho vzadu zvýšenú záťaž hrudníka a teda "len" priemernú ochranu. Za ochranu detí si Volvo odnieslo 80% hodnotenia, za ochranu chodcov dostalo 76% bodov a za asistenčné systémy celkovo 93% možného maxima.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY