vytisknout velikost písma Euro NCAP už búra aj kvôli ženám. Prvé si to odnieslo Audi TT

Euro NCAP už búra aj kvôli ženám. Prvé si to odnieslo Audi TT

Organizácia Euro NCAP vykonávajúca nárazové testy nových automobilov predávaných v Európe zavádza od roku 2015 nový druh bariérovej skúšky. Vozidlo pošle do pevnej nedoformovateľnej prekážky v rýchlosti 50 km/h. Nový test má vyskúšať účinnosť zadržiavacích systémov vozidla.

Podľa Euro NCAP sa nekladie zatiaľ nekladie patričný dôraz na funkciu zadržiavacích systémov a na ochranu postáv rôznych telesných proporcií. Nový test má tak lepšie vyskúšať, či dokáže auto ochrániť aj osoby menšieho vzrastu, predovšetkým ženy. Preto je pri teste posadená na miesto vodiča menšia figurína ženy, ktorá je aj bližšie volantu a prístrojovej doske. Druhá menšia figurína je na sedadle vzadu.

Pokiaľ ide o výsledok nového Audi TT, odnáša si z nárazového testu štyri hviezdičky. Ochrana dospelých bola ohodnotená 31,2 bodmi, teda 81%. Za ochranu detí dostalo Audi 33,6 bodov (68%), za ochranu chodcov 29,7 bodu (82%) a za bezpečnostné asistentov 8,3 bodu (64%). 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY