vytisknout velikost písma Euro NCAP: Testom prešla Mazda MX-5, Hyundai Tucson a Opel Karl

Euro NCAP: Testom prešla Mazda MX-5, Hyundai Tucson a Opel Karl

V rámci ďalšej série nárazových testov Euro NCAP bola otestovaná trojica Hyundai Tucson, Mazda MX-5 a Opel Karl. Maximálne päťhviezdičkové ohodnotenie si odniesol iba Hyundai, Mazda aj Opel majú vo výsledkoch zapísané štyri hviezdy.

Hyundai Tucson zabodoval predovšetkým pri ochrane dospelých a detí, kedy dostal 86%, respektíve 85% pre deti. Ochrana chodcov je hodnotená na 71% a rovnaký výsledok získal crossover od Hyundai za asistenčné systémy.

Mazda MX-5 novej generácie odišla z testu s prídelom štyroch hviezd, no rovnako ako v mnohých iných prípadoch nie je dôvodom zlý voz ako taký, ale ponuka asistenčných systémov, za ktorú získala MX-5 len 64%. Mimochodom rovnaký prídel bodov za rôzne bezpečnostné systémy získal aj Opel Karl, ktorý je tretí z testovaných noviniek.

Karl však stratil ďalšie body pri klasických nárazových skúškach. Ochrana dospelých osôb je hodnotená v tomto modeli na 74%, ochrana detí na 72% a ochrana chodcov na 68%.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY