vytisknout velikost písma Euro NCAP: Testom prešla Mazda MX-5, Hyundai Tucson a Opel Karl

Euro NCAP: Testom prešla Mazda MX-5, Hyundai Tucson a Opel Karl

V rámci ďalšej série nárazových testov Euro NCAP bola otestovaná trojica Hyundai Tucson, Mazda MX-5 a Opel Karl. Maximálne päťhviezdičkové ohodnotenie si odniesol iba Hyundai, Mazda aj Opel majú vo výsledkoch zapísané štyri hviezdy.

Hyundai Tucson zabodoval predovšetkým pri ochrane dospelých a detí, kedy dostal 86%, respektíve 85% pre deti. Ochrana chodcov je hodnotená na 71% a rovnaký výsledok získal crossover od Hyundai za asistenčné systémy.

Mazda MX-5 novej generácie odišla z testu s prídelom štyroch hviezd, no rovnako ako v mnohých iných prípadoch nie je dôvodom zlý voz ako taký, ale ponuka asistenčných systémov, za ktorú získala MX-5 len 64%. Mimochodom rovnaký prídel bodov za rôzne bezpečnostné systémy získal aj Opel Karl, ktorý je tretí z testovaných noviniek.

Karl však stratil ďalšie body pri klasických nárazových skúškach. Ochrana dospelých osôb je hodnotená v tomto modeli na 74%, ochrana detí na 72% a ochrana chodcov na 68%.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY