vytisknout velikost písma Euro NCAP: Hyundai i20 za štyri, Fiat Panda Cross dokonca za tri

Euro NCAP: Hyundai i20 za štyri, Fiat Panda Cross dokonca za tri

V poslednom kole nárazových testov Euro NCAP sa okrem nového Superbu predstavil aj Hyundai i20 a Fiat Panda Cross. Prvý menovaný nakoniec odišiel s výsledkom štyroch hviezdičiek, malý taliansky hatchback potom dostal hviezdičky iba tri.

Hyundai i20 získal za ochranu dospelých cestujúcich 85%, za ochranu detí 73%, ochrana chodcov mu vyniesla 79% a ponuka bezpečnostných asistentov 64%. Výsledky testov hovoria, že vozidlo ponúka dostatočne tuhú karosériu, ktorá zostáva aj počas nárazu stabilná, problémy sa však objavili pri zadnom okennom airbagu, ktorý sa počas svojho vystrelenia zachytil o obloženie interiéru a na svojom mieste tak nebol dostatočne rýchlo. Automobilka údajne vyšetruje príčinu.

Fiat Panda Cross dostal len tri hviezdičky. Za ochranu dospelých osôb to bolo 70%, za ochranu detí 77%, ochrana chodcov vyniesla tomuto automobilu 50% a v prípade bezpečnostných asistentov bol výsledok 46%.

Body Panda stratila predovšetkým pri hodnotení ochrany vodiča. Automobil totiž ponúka pre trup vodiča slabú ochranu pri náraze s presadením, pri náraze bez presadenia je potom ochrana hodnotená ako zlá. Ďalším problémom tohto vozidla je fakt, že napriek vystrelenému airbagu došlo ku kontaktu hlavy vodiča s volantom.

crash_1.jpgcrash_2.jpgcrash_3.jpgcrash_4.jpgcrash_5.jpgcrash_6.jpgcrash_7.jpgcrash_8.jpgcrash_9.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY