vytisknout velikost písma Euro NCAP: Hyundai i20 za štyri, Fiat Panda Cross dokonca za tri

Euro NCAP: Hyundai i20 za štyri, Fiat Panda Cross dokonca za tri

V poslednom kole nárazových testov Euro NCAP sa okrem nového Superbu predstavil aj Hyundai i20 a Fiat Panda Cross. Prvý menovaný nakoniec odišiel s výsledkom štyroch hviezdičiek, malý taliansky hatchback potom dostal hviezdičky iba tri.

Hyundai i20 získal za ochranu dospelých cestujúcich 85%, za ochranu detí 73%, ochrana chodcov mu vyniesla 79% a ponuka bezpečnostných asistentov 64%. Výsledky testov hovoria, že vozidlo ponúka dostatočne tuhú karosériu, ktorá zostáva aj počas nárazu stabilná, problémy sa však objavili pri zadnom okennom airbagu, ktorý sa počas svojho vystrelenia zachytil o obloženie interiéru a na svojom mieste tak nebol dostatočne rýchlo. Automobilka údajne vyšetruje príčinu.

Fiat Panda Cross dostal len tri hviezdičky. Za ochranu dospelých osôb to bolo 70%, za ochranu detí 77%, ochrana chodcov vyniesla tomuto automobilu 50% a v prípade bezpečnostných asistentov bol výsledok 46%.

Body Panda stratila predovšetkým pri hodnotení ochrany vodiča. Automobil totiž ponúka pre trup vodiča slabú ochranu pri náraze s presadením, pri náraze bez presadenia je potom ochrana hodnotená ako zlá. Ďalším problémom tohto vozidla je fakt, že napriek vystrelenému airbagu došlo ku kontaktu hlavy vodiča s volantom.

crash_1.jpgcrash_2.jpgcrash_3.jpgcrash_4.jpgcrash_5.jpgcrash_6.jpgcrash_7.jpgcrash_8.jpgcrash_9.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY