vytisknout velikost písma Euro NCAP: Hyundai i10 za štyri, Mercedes-Benz triedy C za päť

Euro NCAP: Hyundai i10 za štyri, Mercedes-Benz triedy C za päť

Na svete sú výsledky najnovších testov Euro NCAP. V nich sa predstavil nový Hyundai i10 a nastupujúca generácia Mercedesu-Benz triedy C. Kým kórejská novinka si celkovo odniesla štvorhviezdičkové ohodnotenie, Mercedes prekvapenie nepripustil a získal plný počet piatich hviezdičiek.

Hyundai i10 získal v prípade ochrany cestujúcich 79%, výsledkom ochrany detí je 80% a u chodcov automobil dosiahol na konečných 71%. Najhoršie hodnotenie dostala kórejská novinka u bezpečnostných asistentov, a síce 56 %.

Mercedes- Benz triedy C získal pre cestujúcich 92%, u detí dosiahol na 84%, skúšku ochrany chodcov zvládol na 77% a za bezpečnostných asistentov dostal 70%. Dohromady teda päť hviezdičiek. Len pre porovnanie - najbezpečnejší automobil minulého roka podľa Euro NCAP, teda Qoros 3 Sedan, si odniesol 95% (cestujúcich), 87 % (deti), 77% (chodci) a 81% (bezpečnostní asistenti).

Na rozdiel od Mercedesu triedy C ponúkne Qoros lepšiu ochranu nôh, ale horšiu ochranu trupu pri čelnom náraze. V prípade bočného nárazu potom o stupeň lepšie ochráni trup cestujúcich než Mercedes.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY