vytisknout velikost písma Euro NCAP: Hyundai i10 za štyri, Mercedes-Benz triedy C za päť

Euro NCAP: Hyundai i10 za štyri, Mercedes-Benz triedy C za päť

Na svete sú výsledky najnovších testov Euro NCAP. V nich sa predstavil nový Hyundai i10 a nastupujúca generácia Mercedesu-Benz triedy C. Kým kórejská novinka si celkovo odniesla štvorhviezdičkové ohodnotenie, Mercedes prekvapenie nepripustil a získal plný počet piatich hviezdičiek.

Hyundai i10 získal v prípade ochrany cestujúcich 79%, výsledkom ochrany detí je 80% a u chodcov automobil dosiahol na konečných 71%. Najhoršie hodnotenie dostala kórejská novinka u bezpečnostných asistentov, a síce 56 %.

Mercedes- Benz triedy C získal pre cestujúcich 92%, u detí dosiahol na 84%, skúšku ochrany chodcov zvládol na 77% a za bezpečnostných asistentov dostal 70%. Dohromady teda päť hviezdičiek. Len pre porovnanie - najbezpečnejší automobil minulého roka podľa Euro NCAP, teda Qoros 3 Sedan, si odniesol 95% (cestujúcich), 87 % (deti), 77% (chodci) a 81% (bezpečnostní asistenti).

Na rozdiel od Mercedesu triedy C ponúkne Qoros lepšiu ochranu nôh, ale horšiu ochranu trupu pri čelnom náraze. V prípade bočného nárazu potom o stupeň lepšie ochráni trup cestujúcich než Mercedes.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY