vytisknout velikost písma Euro NCAP: Ďalšie kolo testov preverilo Renegade, Soul a A3 e-tron

Euro NCAP: Ďalšie kolo testov preverilo Renegade, Soul a A3 e-tron

Euro NCAP pozná výsledky ďalšej série nárazových testov. Skúškami tentoraz prešlo Audi A3 Sportback e-tron, Jeep Renegade a Kia Soul vo verzii so spaľovacím motorom aj v elektrickom prevedení. Prví dvaja menovaní dostali päťhviezdičkové hodnotenie, Kia Soul sa musí v oboch svojich variantoch uspokojiť s prídelom štyroch hviezd.

Audi A3 Sportback e-tron dostalo za ochranu dospelých osôb 82%, ochrana detí je hodnotená na 78%, v prípade chodcov to je 66% a bezpečnostní asistenti znamenajú 68%. Je zaujímavé, že si Jeep Renegade vo všetkých parametroch viedol lepšie ako Audi. Výnimkou je len ochrana chodcov, kde je ale nový Jeep iba o jedno percento horší. Za bezpečnostnými asistentmi tento voz dostal plných 74%.

Pri modeli Soul vyšiel z crashtestov ako lepší elektrická variant, ktorý má kvôli batériám zosilnenú podlahu. Kým Soul EV dostal 84% za ochranu dospelých osôb, naftový Soul odišiel s výsledkom 75%. Ostatné kategórie už sú pre oboch rovnaké, to znamená za ochranu detí 82%, za ochranu chodcov 59% a za bezpečnostné asistentov 56%.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY