vytisknout velikost písma Euro NCAP: Ďalšie kolo testov preverilo Renegade, Soul a A3 e-tron

Euro NCAP: Ďalšie kolo testov preverilo Renegade, Soul a A3 e-tron

Euro NCAP pozná výsledky ďalšej série nárazových testov. Skúškami tentoraz prešlo Audi A3 Sportback e-tron, Jeep Renegade a Kia Soul vo verzii so spaľovacím motorom aj v elektrickom prevedení. Prví dvaja menovaní dostali päťhviezdičkové hodnotenie, Kia Soul sa musí v oboch svojich variantoch uspokojiť s prídelom štyroch hviezd.

Audi A3 Sportback e-tron dostalo za ochranu dospelých osôb 82%, ochrana detí je hodnotená na 78%, v prípade chodcov to je 66% a bezpečnostní asistenti znamenajú 68%. Je zaujímavé, že si Jeep Renegade vo všetkých parametroch viedol lepšie ako Audi. Výnimkou je len ochrana chodcov, kde je ale nový Jeep iba o jedno percento horší. Za bezpečnostnými asistentmi tento voz dostal plných 74%.

Pri modeli Soul vyšiel z crashtestov ako lepší elektrická variant, ktorý má kvôli batériám zosilnenú podlahu. Kým Soul EV dostal 84% za ochranu dospelých osôb, naftový Soul odišiel s výsledkom 75%. Ostatné kategórie už sú pre oboch rovnaké, to znamená za ochranu detí 82%, za ochranu chodcov 59% a za bezpečnostné asistentov 56%.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY