vytisknout velikost písma Euro NCAP chystá testy systémov zabraňujúcich zrážke s chodcom

Od roku 2016 sa v hodnotení bezpečnosti áut predávaných na európskom trhu odrazí aj prítomnosť a funkčnosť systémov, ktoré detekujú chodcov v jazdnej dráhe.
Euro NCAP chystá testy systémov zabraňujúcich zrážke s chodcom

Organizácia Euro NCAP začlení do svojej hodnotiacej metodiky novú skúšku, ktorá bude overovať, ako dobre bezpečnostné systémy áut rozpoznávajú chodcov a zabraňujú zrážke s nimi.

Generálny sekretár Euro NCAP Michiel van Ratingen hovorí, že tieto nové testy sú prvé svojho druhu na svete. "Rad nových áut dnes ponúka nejakú formu automatického brzdenia, ktoré dokáže zabrániť zrážke dvoch automobilov, ale len niektoré z nich dokážu detekovať aj chodcov," dodáva.

Podľa Euro NCAP pripadá 47% všetkých obetí nehôd na európskych cestách na "zraniteľných" účastníkov premávky - chodcov, cyklistov a motocyklistov. V roku 2014 zahynulo v Európe približne 12-tisíc ľudí patriacich do tejto kategórie.

Analýzy dopravných nehôd z Nemecka a Veľkej Británie naznačujú, že systémy automatického brzdenia by mohli zabrániť asi jednej pätine všetkých smrteľných zrážok s chodcom.

Keď dieťa vybehne spoza zaparkovaného auta

Euro NCAP bude simulovať situácie z bežnej prevádzky, kedy dospelý vstúpi do jazdnej dráhy vozidla a dieťa sa náhle vynorí spoza zaparkovaného auta. Euro NCAP udelí dobré hodnotenie len tým modelom, ktoré zabránia nehode pri rýchlosti jazdy až 40 km/h. Hodnotiť sa budú ale aj reakcie v rýchlostiach 40-60 km/h. V takom prípade bude technikov Euro NCAP zaujímať, či systém dokáže znížiť rýchlosť do okamihu nárazu pod 40 km/h a zvýšiť tak šance na prežitie.

Systémom detekcie chodcov je vybavené okrem iného nové Audi Q7 a nové Volvo XC90. Keď sme chceli ich autonómne brzdenie vyskúšať, zistili sme, že na improvizovanú prekážku nereagujú.

Bude zaujímavé zistiť, ako tieto dva modely obstoja v profesionálne pripravenej skúške Euro NCAP.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY