vytisknout velikost písma Euro NCAP chystá testy systémov zabraňujúcich zrážke s chodcom

Od roku 2016 sa v hodnotení bezpečnosti áut predávaných na európskom trhu odrazí aj prítomnosť a funkčnosť systémov, ktoré detekujú chodcov v jazdnej dráhe.
Euro NCAP chystá testy systémov zabraňujúcich zrážke s chodcom

Organizácia Euro NCAP začlení do svojej hodnotiacej metodiky novú skúšku, ktorá bude overovať, ako dobre bezpečnostné systémy áut rozpoznávajú chodcov a zabraňujú zrážke s nimi.

Generálny sekretár Euro NCAP Michiel van Ratingen hovorí, že tieto nové testy sú prvé svojho druhu na svete. "Rad nových áut dnes ponúka nejakú formu automatického brzdenia, ktoré dokáže zabrániť zrážke dvoch automobilov, ale len niektoré z nich dokážu detekovať aj chodcov," dodáva.

Podľa Euro NCAP pripadá 47% všetkých obetí nehôd na európskych cestách na "zraniteľných" účastníkov premávky - chodcov, cyklistov a motocyklistov. V roku 2014 zahynulo v Európe približne 12-tisíc ľudí patriacich do tejto kategórie.

Analýzy dopravných nehôd z Nemecka a Veľkej Británie naznačujú, že systémy automatického brzdenia by mohli zabrániť asi jednej pätine všetkých smrteľných zrážok s chodcom.

Keď dieťa vybehne spoza zaparkovaného auta

Euro NCAP bude simulovať situácie z bežnej prevádzky, kedy dospelý vstúpi do jazdnej dráhy vozidla a dieťa sa náhle vynorí spoza zaparkovaného auta. Euro NCAP udelí dobré hodnotenie len tým modelom, ktoré zabránia nehode pri rýchlosti jazdy až 40 km/h. Hodnotiť sa budú ale aj reakcie v rýchlostiach 40-60 km/h. V takom prípade bude technikov Euro NCAP zaujímať, či systém dokáže znížiť rýchlosť do okamihu nárazu pod 40 km/h a zvýšiť tak šance na prežitie.

Systémom detekcie chodcov je vybavené okrem iného nové Audi Q7 a nové Volvo XC90. Keď sme chceli ich autonómne brzdenie vyskúšať, zistili sme, že na improvizovanú prekážku nereagujú.

Bude zaujímavé zistiť, ako tieto dva modely obstoja v profesionálne pripravenej skúške Euro NCAP.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY