vytisknout velikost písma Euro NCAP: Arteon, i30, Insignia, Ibiza aj Stelvio za päť, Civic za štyri a Mustang prepadol

V ďalšom kole testov Euro NCAP sa predstavilo hneď sedem modelov. Arteon, i30, Insignia, Ibiza aj Stelvio majú najlepšie možné hodnotenie. Nová Honda Civic dostala štyri hviezdy. Upravený Ford Mustang si odniesol iba trojhviezdičkové hodnotenia.
Euro NCAP: Arteon, i30, Insignia, Ibiza aj Stelvio za päť, Civic za štyri a Mustang prepadol

Na svete sú výsledky ďalšieho kola nárazových testov Euro NCAP, kde bolo skúšaných hneď sedem nových modelov. Väčšina z nich získala najlepšie možné päťhviezdičkové hodnotenie, avšak príliš nepresvedčila nová Honda Civic a hlavne upravený Ford Mustang. Ten si odniesol iba tri hviezdy.

Päť hviezd si menovite odniesli modely Alfa Romeo Stelvio, Hyundai i30, Opel Insignia, Seat Ibiza a Volkswagen Arteon. Dospelé osoby najlepšie ochráni Stelvio, ktoré dostalo v tejto kategórii hodnotení plných 97%. Celkovo najlepší je ale tak trochu podľa očakávania Arteon. Ten stratil na Stelvio iba jedno percento v prípade ochrany dospelých osôb a vo všetkých ostatných oblastiach je zo spomínanej pätice suverénne najlepší. Ochrana detí je hodnotená na 85%, rovnako ako ochrana chodcov, pri asistenčných systémoch získal nový Volkswagen 82%.

Honda Civic novej generácie získala štyri hviezdy, čo je pri pohľade na hodnotenie jednotlivých kategórií v skutku zvláštne. Ochrana dospelých osôb je za 92%, v prípade detí to je 67%, u chodcov 75% a za asistenčné systémy dostal nový Civic 88%, teda ešte viac než Arteon. Problémom sú podľa Euro NCAP zadné opierky hlavy, ktoré neochránia pred zranením krku pri náraze zozadu. Riziko zranenia hrozí aj pri náraze do prekážky celou šírkou vozidla opäť pri zadných cestujúcich. Stratu bodov priniesol aj bočný náraz v kontexte figuríny predstavujúcej desaťročné dieťa. Bočný airbag by ho totiž zranil.

Ford Mustang vyšiel z tohto kola ako najhorší, avšak aj trojhviezdičkové hodnotenie možno brať ako úspech. Možno si spomeniete, že staršie prevedenie si od Euro NCAP vyslúžilo iba dve hviezdy. Problémy robí Mustangu najmä ochrana detí. Okrem iného aj preto, že niektoré detské sedačky nemožno umiestniť na žiadne sedadlo. Ochrana detí hodnotená na 32% sa nezmenila, pretože základ vozidla zostal rovnaký.

Mustang si však polepšil v kategórii ochrany chodcov (64 vs. 78%) a predovšetkým pri hodnotení asistenčných systémov. Pôvodné vozidlo totiž nemal v podstate nič, takže dostal len 16%. Nové prevedenie už získalo 61%.

Videá všetkých siedmich testovaných modelov nájdete nižšie.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY