vytisknout velikost písma Estónska elektrická trojkolka je riadne retro

V Estónsku vzniká projekt zaujímavých retro trojkoliek. Mali by byť poháňané elektromotorom s výkonom 60 konských síl. Vozidlo má záložnú batériu.
Estónska elektrická trojkolka je riadne retro

Z času na čas sa objaví nejaký zaujímavý koncept alebo aspoň návrh od úplne nezávislého alebo neznámeho výrobcu. Jedným takýmto vozidlom je projekt NOBE z Estónska. Veľa toho ešte nevieme, ale rámcovo ide o retro elektrickú trojkolku, ktorá by sa mohla vyrábať v obmedzených počtoch.

Dizjan je kombináciou štýlov 50. a 60. rokov, vidíme v ňom dobovú Alfu Romeo či napríklad povojnový Messerschmitt, čo bola veľmi podobná kompaktná trojkolka. Retro dizajn sa neobmedzuje len na exteriér, ale aj vo vnútri to vyzerá trochu ako v Mercedese SL či Porsche 356. Síce ide zatiaľ len o počítačový návrh, ale aj tak je to veľmi zaujímavá vízia.

Na pohon sa použijú tri elektromotory s celkovým výkonom 44 kW (60 k). Trojkolka má dostať pomerne malú batériu, ale stačí dosiahnuť 160 km. Zaujímavá je záložná batéria, ktorá je umiestnená v koženom kufríku pri nohách cestujúceho. Tú si môžete vziať a nabíjať v reštaurácii alebo kancelárii. Zaručuje ďalší cyklus okolo 40 km.

Trojkolový motor NOBE dokonca ponúka možnosť nabíjania "na lane" za bežným vozidlom. Vízia je taká, že auto sa zapojí do normálneho auta ako príves. Potom necháte auto za mestom a môžete jazdiť na uliciach "voľne" s touto trojkolkou. Za vývojom sú ľudia, ktorí prevádzkujú autokros a stavajú svoje vlastné stroje, takže budú mať skúsenosti s technikou. Projekt elektrickej trojkolky by sa potom mal financovať prostredníctvom programov na uvedenie do prevádzky.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY